Oldal kiválasztása

GC 2011 – Gravity Rush – Bemutató

GC 2011 – Gravity Rush – Bemutató
13 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Gamescomon több lehetőség is nyílt arra, hogy az ember kipróbálja a Sony legújabb konzolját, én speciel az Uncharted 3 bemutatója után vonultam be a játékszobába, hogy egy nyugodt fél órát tölthessek vele, és közben megismerkedtem Kattel.

Kat egy kissé zavart lány képzetét keltette bennem, hiszen Hexaville városába úgy került, hogy fogalma sincs, arról, mi történt vele előtte, ráadásul van előtte egy csillagszőrű macska (Kat és Cat, értitek, ugye? – egyébként a macska neve Dusty :)), ami képes a gravitációt meghazudtoló mozgásformákra, avagy egyszercsak nem hat rá a gravitáció, és máris pl. egy házfalon mászkál. Ezt a tulajdonságot aztán a macska átadja a tinilánynak is, akinek képében mi magunk is gyakorolhatjuk az elején kissé nehezen felfogható síkváltásokat. Mindezt képzeljétek el egy élénk színekkel operáló, kontúros, rajzfilmszerű, kicsit japán grafikai megvalósításban, képregényszerű átvezető jelenetekkel.


Maga az irányítás egyébként nagyon egyszerű, az egyik gombbal lebegő állapotba kerülünk, majd megcélozzuk a kívánt felületet a készülék elforgatásával vagy az egyik analóg irányvezérlővel, és a gomb újbóli megnyomásával máris az adott felületen landolunk. Mindez elsőre nagyon kuszának tűnik majd, és gyakorlást igényel az eltérő síkok feldolgozása és az irányzás begyakorlása is, ám kis idő múltával elsajátítható. Az ellenfelek szintén eltérő síkokon mozognak, likvidálásukat pedig többek között a lebegő állapotot felhasználva is megtörténhet, hiszen az adott felületen történő landolást összeköthetjük egy rúgással is. Tehát tisztára olyan az egész, mint az Inversion világa, csak sokkal szabadabb síkváltásokkal és gravitációs fegyver nélkül.

 

Elsőre nehéz eldönteni, hogy a játékot komoly címnek szánták-e vagy csak technológiai demónak, és ebben szerepet játszik az is, amilyen titkolózás övezi. Viszont biztató jel a lenyűgöző grafika, illetve a képregényes sztori, hiszen ezek és az eredeti játékmenet kombinációjával ütős nyitócím lehet belőle. Mi mindenesetre nyitva tartjuk a szemünket, és ha további információkat találunk a játékról, mindenképpen megosztjuk veletek is.

Translate »