Oldal kiválasztása

Red Alert 3 – Welcome back, Comrade! – Előzetes

Red Alert 3  – Welcome back, Comrade! – Előzetes

RTS-fanok figyelem! Itt az idő, hogy minden idők egyik legsikeresebb startégiai sorozatának oltára előtt újra elmormoljátok nap mint nap a korábbi imákat. Jön a Red Alert 3!

A Command and Conquer-őrület 13 évvel ezelőtt vette kezdetét és az akkori Westwood még legmerészebb álmában sem hitte volna, hogy egy olyan kultikus sorozatot indít útjára, mely a mai napig a világ egyik legismertebb világával rendelkezik. A C&C debütálását követő esztendőben készült el a Red Alert-sorozat is, melyben Einstein megelőzvén a Harmadik Birodalom világuralomra törését egy időgépet épít, és visszautazik a múltba, hogy Hitlert eliminálja. A küldetés sikerrel jár, azonban a háttérben meghúzódó, régóta világuralmi terveit szövögető Sztálinnal senki nem számít. A szövetséges erők végül sikeresen visszaverik a nagy vörös medve támadását, azonban a Szovjetunió nem adja fel. A második felvonásban ismét egymásnak feszül a két ellenséges nagyhatalom, de az oroszok itt is alulmaradnak. A Szövetségesek már Moszkva védfalait bombázzák, amikor a szovjet vezetőség ijedtségében az Einstein-féle időgépet – igen, valahogy ellopták a ruszkik – hívja segítségül…

A Red Alert 3 pontosan ennél a pontnál veszi fel a korábban elvarrt szálakat. Az időgép segítségével visszaküldenek két orosz orgyilkost, hogy végezzenek a 20. század egyik legnagyobb elméjével, Einsteinnel. A küldetés sikerrel jár, azonban az oroszok őrült ötlete a már amúgy is alternatív világ alternatív világát hozza létre. A semmiből felemelkedik a Felkelő Nap Birodalma, azaz Japán, kiknek nincs más célja, minthogy becsatlakozván a harmadik szövetséges-orosz háborúba egyértelmű győztesként a világvezető nagyhatalmává nőjék ki magukat.

Az előzetesen kiszivárogtatott információk szerint a harmadik vörös riadó alatt a Tiberium Wars-ban már bizonyított SAGE – Stragegy Action Game Engine – motor módosított verziója dübörög majd. Az EALA állítása szerint közel 60%-ban módosították a nem mainak számító motort, ami főleg az egységek kidolgozottságában és új rengeteg effektekben nyilvánul majd meg. A leghangsúlyosabb szerepet ezúttal a víz, a füst és a robbanások kapták. A Red Alert-sorozatokban mindig fajsúlyos szerep jutott a vízi egységeknek is, így a vízeffektus kidolgozása egészen páratlanra sikeredett, ugyanis a folyékony halmazállapotú nedű fodrozódás és hullámzása igazán szemkápráztató lett. A robbanások kidolgozása is hihetetlenül realisztikusra sikeredett. Egy-egy jármű vagy épület felrobbantásakor a detonáció kráterek formájában nyomot hagy a földfelszínen, a fizikai motornak köszönhetően pedig élethűen hullanak majd darabjaira a tankok, hajók és épületek.



Az egységek is apró módosításon esnek majd át. Főbb újítás lesz, hogy mostantól mindegyik szárazföldi- és vízi jármű rendelkezni fog egy másodlagos tüzelési funkcióval, mely akár könnyedén a mi javunkra is fordíthatja az elveszettnek hitt csatát. Ezen kívül minden egyes szárazföldi jármű kétéltű funkcióval is rendelkezik, azaz könnyedén vízre bocsáthatók lesznek például tankjaink, dzsipjeink vagy csapatszállító járgányaink. Az újítás egyetlen bökkenője, hogy nem tehetjük akárhol vízre a kerekekkel rendelkező járműveinket, illetve a szárazföld elérésekor érdemes légi- vagy vízi támogatást biztosítani, ugyanis könnyű célpontokká válnak nehezen megépített egységeink a partraszálláskor.

Lesznek régi nagy visszatérők, így az oroszok oldalán a hatalmas légibombázó, a Kirov léghajó, illetve a tengeri egységek közül a gyors mozgásokra képes naszád, a Stingray. A Szövetségeseknél visszatér a rettenthetetlen Mirage, illetve az Apollo, illetve egy felderítő helikopter, a Cryocopter. Ez sajnos semmilyen fegyverzettel nincs felszerelve, célja az észrevétlen felderítés lesz. A Centruy a Kirovhoz hasonló hatalmas bombázó lesz. Ugyan lassúsága miatt könnyű célpont a gyorsan mozgó légi egységeknek, ha mégis sikerül észrevétlenül a célpont fölé sunyizni, akkor biztos, hogy ott kő kövön nem marad. A Felkelő Nap Birodalma főleg a vízi egységekkel, azaz a tengeralattjárókkal, hatalmas anyahajókkal és ha minden igaz, akkor Kamikaze légi egységgel veszi fel a küzdelmet a másik két nemzettel szemben. Itt lesz a "Tsunami" névre keresztelt robosztus tank, mely az ismert időjárás jelenséghez hasonló pusztítást képes véghezvinni, vagy itt lesz a Sea Wing, mely ugyan légi egység, mégis képes bármikor víz alá merülni és így sokkal nehezebb célpontot nyújt.

Az eddig ismert újítások sorát a multiplayer módozat sebességének lassítása és a kooperatív mód zárja. Előbbivel az a fejlesztők célja, hogy a hardcore játékosok által jól kedvelt "rush"-t elkerüljék, így ennek megfelelően kitolják egy-egy mérkőzés időtartamát. Éppen ezért lesz minden egységnek két funkciója, illetve pontosan ezért dolgoznak ezerrel a fejlesztők az egységek közötti tökéletes egyensúly megteremtésén. A kooperatív móka manapság már elvárható alapkövetelmény, azonban ez is egy frappáns újítással kerül majd bele a Red Alert 3-ban. Az EALA munkatársai úgy fejlesztik ki az MI-t, hogy ha haverral összeülve esünk neki a játéknak, akkor a rendszer ezt érzékeli és a játék sokkal agresszívabb és taktikusabb lesz. Minden erejét a stratégiai pontok védelmére összpontosítja és csakis megfontoltan támad.

A Red Alert 3 a legfrissebb információk szerint már karácsonykor a boltokba gördülhet, ami nagy fegyvertény lenne az örök riválissal, a StarCrafttal szemben, ugyanis a Blizzard ezúttal sem kapkod és az eddig ismeretes hírek szerint csak 2009-ben érkezne a Protoss, Zerg és Terran háború második felvonása. Éppen ezért a legjobb időpontban dobná piacra az EA a kultikus sorozat harmadik darabját, melyben közel egy órányi átvezető filmet élvezhetünk majd végig. Megjelenés valamikor télen PC-re és X360-ra.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás

Translate »