Oldal kiválasztása

Endzone: A World Apart – Betekintő

Endzone: A World Apart – Betekintő

Az Endzone: A World Apart egy poszt-apokaliptikus városépítő, amiben egy nukleáris katasztrófa után próbál túlélni egy maréknyi ember, és megpróbálja újraépíteni a civilizációt. Ez azonban nem lesz egy egyszerű feladat, mert az erőforrás hiány mellett a sugárzás és a természeti katasztrófák gyakran teszik keresztbe számításainkat.

A térkép teljes egészében random generálható. Kezdőfeltételeket és nyersanyag szinteket beállítva könnyedén készíthetünk magunknak újabb és újabb kihívásokat. Erről kapunk egy seed kódot is, amit ha megtetszett elmenthetünk magunknak, vagy barátainknak elküldhetjük, hogy összehasonlítsuk ki a jobb túlélő. Az új játék elkezdésekor nagy kihatása van a legelső épületek elkészítésének. Könnyedén tönkretehetik az esélyeinket a túlélésre. Talán a legnagyobb hangsúlyt az élelmiszer előállítás módja kapja, ugyanis ahhoz, hogy gazdálkodni tudjunk magot kell találjunk. Kiindulásnak random unlockolva van 2 féle mag és 1 féle gyümölcs. Ha szerencsések vagyunk, akkor olyan áll rendelkezésre, amit könnyedén hasznosíthatunk a generált terepünkön. Az építésüknél fontos figyelni arra, hogy ne csak jól nézzen ki amit megépítettünk, de a gondozásuk szempontjából is optimális legyen az elhelyezésük.

Az élelem mellett túlélőinket fizikai védelemmel és gyógyszerekkel is el kell látnunk, hogy a radioaktív sugárzás és más környezeti hatások következtében ne haljanak meg. Amennyiben nem szeretnénk nagyon nehéz startot magunkat, akkor ezt is beállíthatjuk kezdő feltételnek. Túlélőink indulhatnak védőruha nélkül; sállal; szénszűrős maszkban vagy sugár védelmi öltözékben. A különböző munkák elvégzéséhez szerszámra is szükség lesz, amit ugyancsak beállíthatunk kezdő feltételnek: semmi; hulladékból összerakott vagy fém szerszámok. A szerszámok használata nem csak a termelésre, de a túlélőink kedvére is jó hatással lesz. A házak között utakat is építhetünk szinte költség nélkül, ami nem csak szebbé teszi közösségünket, hanem az A-ból B-be történő haladást is gyorsabbá teszi.

Nem csak termelési épületeket kell létrehoznunk, hanem közösségi tereket is. A megtermelt növényekből főzhetünk például alkoholos italokat, amitől nem csak kevésbé lesznek szomjasok a lakóink, de a kedvük is rögtön jobb lesz. De akár az is tarthatja túlélőinkben a lelket, ha szimplán főtér gyanánt építünk egy tábortüzet, ahol leülve beszélgethetnek kicsit a nap végén. Az esetleges halottakról is gondoskodnunk kell, mert nem csupán szennyező hatása van az össze-vissza fekvő hulláknak, de nagy hatással van a lakosaink kedvére is (mily meglepő). Ezért amint halálozás történik, érdemes rögtön temető építésébe kezdeni, ahol telepeseink gyászolhatják az elhunytakat és még a túlélésbe vetett hitük is egy kis bónuszt kap ezáltal.

Az időjárás szezonálisan változik, amit pár napra előre meg is ismerhetünk. Ez annyiban könnyítheti meg a munkánkat, hogy például ha növényeket termesztünk lehetőség van csökkentett hozamért cserébe azonnal betakarítani a terményt, így egy esetleges katasztrófa nem fogja teljesen tönkre tenni. Az esős napokat is előre láthatjuk, ami nem csak a folyadék pótlás szempontjából fontos, de a napkollektoroknak sem tesz jót, ha nem süt rájuk a nap. Amint lehetőségünk van rá, építsünk egy meteorológiai állomást, ahol pontosabb információkat kaphatunk az elkövetkezendő napok alakulásáról.

Translate »