Oldal kiválasztása

Crysis (X360) – Játékteszt

Crysis (X360) – Játékteszt
9 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Miután márciusban a Crysis második része PC mellett konzolokra is ellátogatott, nem volt kérdés, hogy a négy évvel ezelőtt megjelent, akkor még PC exkluzív első rész hamarosan Xbox 360-on és PlayStation 3-on is tiszteletét teszi. Teszteltük a konzolos Crysis-t.

A CryTek döntése persze érthető, a Crysis 2 történetének csak akkor érthetjük meg minden mozzanatát, ha tisztában vagyunk a sorozat előzményeivel, és miután a CryEngine 3-at sikeresen adaptálták konzolokra, minden akadály elhárult a Crysis portolása elől. A frankfurti csapat szerencsére a lehető legjobb megoldást választotta Nomad történetének konzolosok körében történő megismertetésére, ugyanis letölthető formában, tulajdonképpen budget áron dobta piacra az első részt, ami így azok számára is alternatíva lehet vásárláskor, akiknek egyébként kimaradt a tavasszal polcokra felmászott második epizód. Miért is? Mert az 1600 MS pontért cserébe kapunk egy hatalmas bejárható területet, pergős, akciódús, hangsúlyos akciót, a nanoruhának köszönhetően változatos játékmenetet, még mai szemmel nézve is elképesztően szép grafikát, és az átlagosnál egy fokkal érdekesebb, koreai katonákkal és idegenekkel fűszerezett történetet.

 

A történet a közeli jövőben játszódik, egy Fülöp-szigetektől keletre található, Lingshan nevű szigeten, ahol egy maréknyi archeológus csoport dolgozik, akik egyik ásatásuk során valami elképesztő dologra bukkannak. Még mielőtt tájékoztathatnánk országunk kormányát a fejleményekről, az észak-koreai hadsereg megszállja a szigetet, s foglyul ejtik a kutatókat. Miután hirtelen minden kapcsolat megszakad a szigettel, az amerikai kormány beveti legjobb katonáit, vagyis a Raptor csapatot, akik azt kapják feladatul, hogy járjanak utána a történéseknek, de hamar kiderül, az egész hátterében sokkal komolyabb dolgok állnak, így a kezdetben rutinfeladatnak tűnő expedíció, hamar igazi rémálomba fordul át.

 

A Crysis legnagyobb erénye, tulajdonképpen maga a sziget, ugyanis elképesztő méretének köszönhetően teljesen szabadon bebarangolhatjuk azt. Ez a szabadságérzet azonban a játékmenetben is tetten érhető, a nanoruha nyújtotta képességeknek köszönhetően változatos módon teljesíthetjük a fő cselekményszál küldetéseit. Lehetőségünk lesz lopakodni, elképesztően magasra ugrani, vagy futni, de ha úgy akarjuk, akkor Rambo-t meghazudtolva darálhatjuk végig az egyes pályákat. Minden döntésünk csakis saját hangulatunktól függ. Szerencsére az irányítás megfelelően adaptálva lett kontrollerre, és minden egyes funkció egy-egy gombra került, azaz elég csak a megfelelő gombot megnyomni, főhősünk azonnal aktiválja a nanoruha adott képességeit. Hasonlóan egyszerűre sikeredett a fegyverek testreszabásának opciója, ugyanis a lehetőségeket itt is egy-egy gombra osztották ki a készítők. Kényelmes, és gyorsan meg lehet tanulni!

 

A CryEngine 3 a Crysis 2-ben már bizonyított, és a Crysis esetében se vall szégyent a konzolokra is optimalizált grafikus motor. Itt-ott néha becsúszik egy kis pop-up hatás, és apró lassulásba is bele lehet botlani, alapvetően a Crysis-ról még most is elmondható, hogy nagyon kellemes látványt nyújt a szemnek. Csodálatos látkép, részletgazdag környezet, nagyfelbontású textúrák, látványos effektek jellemzik a német csapat játékát, mely bő 7-9 órás kampányával és budget árszabásával sokak számára jó választásnak bizonyulhat. Még akkor is, ha ezért cserébe nem kapunk multiplayert, és a Warhead kiegészítő is távol maradt.

 

Értékelés: 8/10

Hozzászólások

Translate »