Mint minden CCG-nek, így a Hearthstonenak is szüksége van újabb és újabb kiegészítőkre, hogy megóvja a játékot az ellaposodástól. A legújabb kiegészítő, a The Boomsday Project is ismét erre a célra hivatott. 135 új kártya mellett még egy egyszemélyes kampány is bekerült a játékba, a The Puzzle Lab.

A kiegészítő fő szereplője (a játékoson kívül) a Hearthstone és WoW játékosok számára már valószínűleg ismerős: Dr. Boom. Ő egy robottokkal foglalkozó goblin az Area 52-ből. A titkos laboratóriuma és őrült kísérletei adják meg az expansion témáját. Nagy fókusz van a Mecheken jelenleg, amik a Gnomes vs Goblins óta kicsit háttérbe kerültek, bár nekem nagy kedvenceim voltak ezek a lapok. Jópofa lényeket találhattunk köztük, akiknek meglepő képességei voltak.

A single-player mód a megszokott mechanikával szemben teljesen kiüti a randomizálást, és nevéhez hűen puzzle szerű feladatokat ad nekünk egy-egy megszabott handel és asztallal. Négy különböző feladat típus van, amik más-más módon teszik próbára elménket. Nincs időkorlát és akármikor újrakezdhetjük gond nélkül ezeket a kihívásokat, így van időnk átgondolni a tökéletes stratégiát. Sokszor az eddig megszokottakkal ellentétben olyan kártyákon nyugszik néhány feladat megoldása, ami nem létezik a live játékban, így a régebbi módszerrel ellentétben (single mód keretében megtanította, hogyan kell az új lapokkal játszani) most olyan dolgokat sajátíthatunk el, ahol a rendes játékmódokban nem sok hasznát találunk. Ugyan szórakoztató végigjátszani ezeket a küldetéseket, de valószínűleg nem fogjuk újrajátszani őket. Minden feladatnak van egy-két megoldása, amit ha esetleg magunktól nem tudunk, akkor interneten utánanézve egy mankóval végigviszünk, és ennyi. Sajnos a végigjátszásért kapott kártyahátlap sem egy olyan dolog, amiért kötelező lenne mindenkinek végigtolni. Én nem hiszem, hogy valaha használni fogom, de biztos lesz olyan, akinek tetszik. Sajnos „menőzni” nem hiszem, hogy lehet vele, mert akárki egy guide alapján megszerezheti, gondolkodás nélkül.

A multiplayer terén is hozott változást bőven, aminek szerintem minden casual és kompetitív játékos örült. Felrázta a leült metát, és a domináló kártyapaklik helyére végre újak kerültek. Egy új abilityt is katpunk, a Magnetic-et, ami azt csinálja, hogy ha a kijátszott laptól balra egy Mech található, akkor összeolvadnak és a két kártya statjai és kártya effektjei összeadódnak. Két kikötés van rá: teli asztalnál nem használhatjuk, akkor sem ha letett kártyához csatolnánk hozzá; a Magnetic egy enchantment, nem egy transformation, így a silence és egyéb képességek megszüntetik a Magnetic effektjét. Minden class kapott valamilyen valóban szórakoztató és érdekes kártyát, például a Rogue, aki még több eszközt kapott az ellenfél classától való kártyalopáshoz és castoláshoz.

Sajnos a CCG-k hátulütője még mindig megtalálható a játékban, mégpedig az, hogy ahhoz, hogy a meccsek élén maradjunk, bővítenünk kell a kártya készletünket. Ezeket viszont csak random csomag nyitásokkal tudjuk elérni, ami pénzbe kerül. Ugyan a Blizzard adott többször ingyenes paklikat, amik segítségként szolgálnak a belépési költségek enyhítésére, de ha komolyan akarunk játszani, akkor érdemes beruházni egy paklicsomagra, hogy a legújabb és legrarebb kártyákat is megkapjuk.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás