Oldal kiválasztása

Pacific Drive játékteszt

Pacific Drive játékteszt92% XP92% XP

A Pacific Drive, az Ironwood Studios játéka, akik egy új Seattle székhelyű fejlesztőstúdió, akiknek a Pacific Drive az első címük. A játék kiadója a Kepler Interactive, akikhez a közelmúltban remek címek köthetőek, mint a díjnyertes Sifu és a szemet gyönyörködtető és humoros „En Garde!”. Ezen játékok sorához tartozik a Pacific Drive is, ami apróbb botlások ellenére egy kiváló játék!

A Pacific Drive főszereplője, és az általunk irányított karakter, egy névtelen futár (egyébként a játék során is csak „Driver” -ként hivatkoznak ránk), aki az intro során a helyszínként szolgáló „Zónába” kerül, mégpedig úgy, hogy egy anomália saját autójával együtt beszippantja. Bár mi épen megússzuk, a futárautó darabjaira robban és ezen darabok a levegőben lebegnek körülöttünk magunkhoz térésünk után. A játék cselekménye 1998-ban játszódik, a fiktív zóna pedig az „Olympic Controlled Zone” nevet viseli. Ez egy 300 méter magas betonfallal körülvett terület, mely az anomáliáról vált hírhedté, melyek évtizedeken át terrorizálták a terület lakóit. Ébredésünk után az első dolog, amit hallunk két ember rádióbeszélgetése lesz, ami egy garázshoz vezet minket. Ebben a garázsban indul meg az igazi kalandunk, ugyanis itt kapunk hozzáférést az autónkhoz, illetve itt mutatkoznak be a zóna lakói, akik rádión keresztül fogják segíteni az utunk a zónán keresztül. Az újonnan megszerzett autónk valójában egy zóna anomália, azok közül is egy speciális úgy nevezett „Remnant” melynek az a sajátossága, hogy egy emberhez köti magát fizikailag és mentálisan. Ennek a hatása a gyakorlatban, hogy az emberek is viszont kötődnek ezekhez a remnant anomáliákhoz, és mindent megtesznek, hogy az anomália épségét megőrizzék. Ez be is bizonyosodik, ugyanis expedícióink között folyamatosan autónk javításán és fejlesztésén fogunk dolgozni (bár ezt azért tesszük, hogy egyre mélyebre merészkedhessünk a zónában).

A Pacific Drive egy roguelike-túlélőjáték, bázisunkként egy elhagyatott benzinkút szolgál, mely a számunkra segítséget nyújtó NPC-k egykori bázisa volt, azonban napjainkra a zóna kártékony hatásai nagyban károsították az épületet és annak belsőjét is. Az első feladatunk egy antenna elhelyezése lesz, mely lehetőséget ad nekünk, hogy útvonalakat derítsünk fel, információt gyűjtve az egyes területekről mielőtt belépnénk oda. Ahogy továbbfejlesztjük a radarunkat egyre több területet tudunk felderíteni és meglátogatni. Minél mélyebbre merészkedünk a zónában annál értékesebb nyersanyagokat találunk majd, azonban annál veszélyesebb anomáliák állják majd az utunkat. A legtöbb játéktól eltérően ezen anomáliák nagyrésze nem közvetlenül ránk fog veszélyt jelenteni, hanem az autóra. A saját épségünkre főként veszélyt jelentő játékelem a radioaktív sugárzás lesz, ami, ahogy egyre mélyebbre haladunk a zónában, egyre erősebb lesz, ezáltal egyre halálosabb. A radioaktivitástól az autónk ugyan megvéd minket, azonban csak akkor, ha alkatrészei megfelelő állapotban vannak, valamint szigetelésük is megfelelő erősségű.

Egy roguelike loop úgy néz ki, hogy a megengedett mennyiségű (lehetőleg egymáshoz csatlakozó) csomópontot felderítünk, majd felpakoljuk a csomagterünk és nekiindulunk. Út közben nyersanyagokat gyűjtünk és követjük az NPC-k utasításait. Ha a végére értünk az utunknak, az utolsó csomóponton egy kaput nyitunk, amelyen keresztül visszajutunk a benzinkutunkhoz. Sikertelennek számít egy nekifutás, ha totálkáros lesz az autónk, vagy mi meghalunk valaminek a következtében. Ez esetben az autónk utolsó helyzetén egy „szellem” keletkezik. Ez egy autóroncs, aminek a csomagtartójában a nálunk lévő, elveszett anyagok és eszközök egy része található.

A sztori főleg a háttérbe szorul, a játékmenet fő élvezeti értékét az atmoszféra adja, melyet az Ironwood Studios remekül megalkotott. A zóna sötét és magányos, csak az autónk és mi, az összes szörnyűség ellen. Az anomáliák zseniálisak és még akkor is veszélyesek, ha már teljesen kiismertük őket, a kiszámíthatatlanságuk ellenére is. Számos egyszerűsítő funkció segítségével mindenki képes lehet legyűrni a zóna nehézségeit, legyen az az összes nyersanyag megtartása halál esetén, jobban látható nyersanyagok a világban, vagy akár a halál teljes kikapcsolása (ezesetben achivementeket nem tudunk elérni, érthető módon, azonban így ténylegesen bárki teljesítheti a játékot).

A cikk elején említett néhány apróbb botlás, amit felróhatunk a fejlesztőknek pedig abból ered, hogy a játék küzd optimalizációs problémákkal. Ha nem megfelelő beállításokkal játszunk akkor a számítógépünk hamar utasszállító repülővé változik, számos esetben ugyanis a CPU hűtőt pörgeti túl a játék a rengeteg fényeffekt és árnyék miatt.  Játékmenet szempontból a játékosok legnagyobb panasza a játék mentési rendszere volt, ugyanis a játék manuálisan csak a benzinkutunkon menthető el. Ezen felül minden zónába belépéskor automatikusan ment a játék, ezzel csak annyi probléma volt, hogy ezt nem közölték semmilyen módon. A játékosvisszhang miatt egy frissítésben jól láthatóvá tették, hogy mikor ment automatikusan a játék és kaptunk egy nyilatkozatot is, miszerint a fejlesztők a jövőben dolgozni fognak a mentési rendszer javításán, valamint a játék többi részén is.

Értékelés

92%

Összefoglaló A Pacific Drive a neked való játék, ha valaha is szívedet-lelkedet beleadtad egy autóba, vagy a stalker játékok rajongója vagy. Egy olyan világban, ahol minden instabil és kiszámíthatatlan, hogyan is lehetne nem szeretni egy autót, amely megvéd minket a zóna radioaktivitásától?

92%

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »