Oldal kiválasztása

Fable III – Játékteszt (PC)

Fable III – Játékteszt (PC)
10 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Közel fél éves késéssel, és egy hiányzó második részt átugorva tegnap végre megjelent a Fable sorozat harmadik felvonásának PC-s verziója, ami az ígéretek szerint több fronton is újat mutat az Xbox-os verzióhoz képest. Utánajártunk!

A tavaly októberben megjelent, és általunk is tesztelt Xbox 360-as Fable 3 alapjai az eltelt fél év alatt semmit se változtak, így a mostani bemutatóban inkább arra törekszünk, hogy azokkal a változásokkal ismertessünk meg Titeket, mely valóban lényeges a két változat között. A Fable III ugyanis még mindig az a némileg leegyszerűsített, birodalommenedzsmenttel, egyszerűsített akciószekvenciákkal, és áramvonalasított RPG-elemekkel leírható szerepjáték, ami mindig is jellemezte Molyneux munkásságát, ráadásul a történet, és annak vezetése se változott meg, meghozott morális döntéseink, azok végkimenetele, és persze a missziók sem estek át módosításon. Ellenben az asztali gépes verziót beszerzők azonnal kézhez kapják a játékhoz eddig megjelent összes extra tartalom portolt verzióját, valamint egy hardcore nehézségi szintet, ami elsőre talán keveseket hoz lázba, de fanatikusoknak igazán masszív kihívást és élvezetet nyújthat legnehezebb fokozaton végigküzdeni főhősünk kalandját.

 

A portolás főbb sarkalatos pontjai közül az irányítás és a grafika nem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket, az eredmény meglehetősen felemásra sikeredett. A játék élvezhető látványvilágáért súlyos árat kell fizetnünk, ugyanis meglehetősen erőforrásigényes a Fable 3 PC-s verziója, ráadásul a kapott élmény se zökkenőmentes, hiába hirdeti a Lionhead, hogy stabil 30 FPS-re képes a harmadik epizód. Némi gyógyír, hogy a skálázhatóságnak köszönhetően egy gyengébb gépen is eldöcöghet a játék, bár a kapott eredmény közel sem lesz annyira megkapó, mint maximális beállítások mellett. Mindezek ellenére az egyértelműen kijelenthető, hogy a PC-s verzió természetesen így is pofásabban fest, mint konzolos elődje. Az igazán észrevehető különbségek többnyire az élesebb, kidolgozottabb textúrákban, a bevilágításokban érhetők nyomon. Némi vigasz, hogy megfelelő hardveres támogatással akár 3D-ben is élvezhető az albioni kalandtúra.

 

Az irányítás is felemás érzéseket kelt az emberben, mert bár a egér és billentyűzet párosa az esetek többségében remekül és flottul működik, az interakciók során használt gyorsbillentyűkkel sincs igazából gond, valami miatt sokszor mégis az az ember érzése, hogy a billentyűzet használatával megtörik az a fajta dinamika a játékmenetben, ami a konzolos verziót például abszolút jellemezte. A menürendszert helyettesítő Menedéknél is előbukkannak bosszantó, irányításbeli problémák, pedig konzolon a rendszer nagyon jól működött, hiszen hősünk ide tudott teleportálni, és itt tud ott fegyvert váltani, vagy éppen átöltözni, térképre pillantani, kincstárat menedzselni, illetve egyéb hasznos ügyeket intézni.

 

A technikai oldaltól eltekintve azonban a Fable 3 PC-s verziója pont ugyanazt a magas színvonalat hozza, mint elődje. A változatos, izgalmas történet, a sztorimesélés, a cselekményszövés, a hangulat, ami körül lengi a játékot, és annak vizuális világa most is rendhagyó és megkapó, így aki szereti a sorozatot, és hajlandó megismerkedni a Games for Windows LIVE szolgáltatásával (az Xbox Live PC-s megfelelője), annak mindenképpen érdemes egy próbát tennie a játékkal, aminek PC-s verziója is lokalizáltan érkezett hazánkba.

 

Értékelés: 7/10

Hozzászólások

Translate »