Oldal kiválasztása

Diablo III – Bétateszt

Diablo III – Bétateszt
12 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A májusi megjelenés még messze van, de mi már most belekóstolhattunk a Diablo 3 bétájába! Rövid élménybeszámolónk következik.

Nagy volt a nyüzsgés az elmúlt hetekben a Diablo 3 körül. A Blizzard ugyanis egyrészt megerősítette, hogy a több mint 10 éve várt legenda legújabb epizódja várhatóan május közepén fog megjelenni világszerte, másrészt pedig elindították az európai béta teszteket, amelyeknek köszönhetően mi magunk is belekóstolhattunk az alkotásba. A rövid, alig két-három órás betekintést kínáló teszt az első nagyfejezet egy kis szegletébe engedett bepillantást, így megismerkedhettünk annak alapkoncepciójával. Ugyan a bevezetést egyelőre nélkülöznünk kellett, de azt már most biztosra vehetjük, hogy a Diablo 3 alapvető problematikájának kiindulópontja ismét Tristram lesz, amelyet valamilyen rejtélyes oknál fogva élőhalottak támadtak meg a közelmúltban, a lakosság és a vezetés pedig tőlünk, utazó hősöktől várják a mielőbbi megoldást.

 

A béta legnagyobb erénye volt, hogy egyrészt alaposan megismerkedhettünk a Diablo 3 – alapjaiban tulajdonképpen semmit sem változott – játékmenetével, valamint szoros barátságot köthettünk az összes választható karakterekkel, így a barbariannal, a demon hunterrel, a monkkal, a witch doctorral és a wizarddal. Sajnálatos, hogy a korábbi epizódok karakterei ezúttal – a barbár kivételével – közvetlenül nem kaptak szerepet az alkotásban, de közelebbi ismeretséget kötve az új jövevényekkel ki merem jelenteni, hogy az új fajok többsége csak nevében és egyes tulajdonságaiban különbözik például a Diablo 2 kedvelt szereplőitől. Ez a gondolatmenet szinte teljes egészében ráhúzható a játék egészére is, hiszen első pillantásra számtalan újdonságba botolhatunk, de mind a hangulat, mind a háttérben meghúzódó mechanizmus megmaradt a régiben.

 

A hangulat például ennek megfelelően ugyanazt a sötét fantasy vonalat követi, mint amit sok-sok évvel ezelőtt már megszokhattunk a címtől, akárcsak az irányítás, amit – dacára az elmúlt esztendőkben érkezett klónoknak – még mindig a Blizzard tud a legjobban kivitelezni, ha a hack and slash stílusról van szó. A sokat emlegetett játékmenet esetében elmondható, hogy – bár a béta nyilván még nem mutatott meg mindent – a legtöbb megreformált elem hasznosnak nevezhető. Ilyen például a teleportálásra kiélezett kristály megléte, amelynek segítségével immáron bárhonnan, bármikor eljuthatunk a kívánt célpontra. Hasznos újdonságnak bizonyult többek között még, hogy a lekaszabolt ellenfelek nem csak különféle felszedhető tárgyakat hullajtanak el, hanem életerőnket vagy – amelyik karakternek van – mana szintünket feltöltő fénygömböket is, de tetszett még az a lehetőség, miszerint a hátizsákunkban megtalálható felszerelésekkel nem kell minden esetben egy kereskedőhöz utaznunk – pedig a teleportkő segítségével ez immáron nem jelentene gondot –, hanem akár a legveszélyesebb vadon kellős közepén is pénzzé változtathatjuk őket.

 

A legnagyobb újdonságot egyébiránt a fejlődési rendszerben véltem felfedezni, ami korántsem az elődök esetében megszokott formulát fogja felhasználni, hanem éppen ellenkezőleg. Az új szisztéma alapja, hogy minden egyes karakternek ugyanolyan képességei vannak, amelyeket bizonyos szintenként tudunk feloldani számukra. Ennek köszönhetően a sokadig lépcsőfokon már tucatnyi képesség közül válogathatunk, ám ezek közül egyszerre csak hatot használhatunk. Ezzel az egyszerű módszerrel védte ki a Blizzard, hogy csak nagyon minimális szintű egyezés legyen majd a Diablo 3 játékosainak képességei között. A rendszert személy szerint túl egyszerűnek, mondhatni fapadosnak éreztem, esetében lényegesen érdekesebbnek tűnt például az elődökben alkalmazott módszer.

 

Szerencsére a készítők nem voltak ennyire hagyományrombolók például a kezelőfelület esetében, amely teljes mértékben a korábbi részeket idézi. Természetesen különbség van, de alig néhány perces használatot követően magabiztosan fogjuk kezelni, a felületet összefogó két gömb pedig azonnal nosztalgikus jegyeket ébreszt a régi játékosokban. Ez egyébiránt maximálisan igaz volt a teljes bétára is, hiszen a küldetések, a felszedhető tárgyak, a hangulat, a megtisztításra váró barlangrendszerek vagy éppen a mellékes feladatok teljes egészében a régi időket idézték, ami egyértelműen jót jelent a végleges változatra nézve.

 

Habár egy béta alapján még korai lenne a küllemről beszélni, én mindenképpen fontosnak tartom kiemelni, hogy amit eddig láttam, az a grafika esetében meggyőzött. Ugyan a helyzet hasonló, mint a StarCraft 2 esetében volt – a küllem nem túl szép, ugyanakkor kitűnően optimalizált –, de a játék általa olyannyira hangulatosnak és aprólékosnak bizonyult az előzetes alapján, hogy egyértelműen kijelenthető, a Diablo 3 képében egy olyan videojáték készül, amellyel számolnunk kell majd az idén, a Blizzard ugyanis ismét bevetette a titkos receptjét, amely elől nincs menekvés.

Translate »