Koji Igarashi Konamiból való kilépése óta fogalmazta magában a játék gondolatát, és 2015-ben a Kickstarter segítségével a fanok segítségét kérte az anyagiak előteremtéséhez. Az, hogy összegyűlt a szükséges pénz, az egy enyhe kifejezés. A kitűzött 500,000$ költségvetés helyett 64867 támogató összesen 5,545,991$-t szedett össze a játék elkészítésére. Rengeteg stretch goalt unlockoltak ezáltal a játékosok, többek közt egy teljes retro stílusú prequel játékot, a Bloodstained: Curse of the Moon-t (9,99€-ért külön megvásárolható). Lássuk hát miből ered ez a siker!

Természetesen elsősorban nagy szerepet játszik az, hogy az említett készítő nagy népszerűségnek örvend a Castlevania sorozaton való munkája miatt. Folyamatos kommunikáció zajlott Iga és a backerek között az egész munka alatt videónaplók és Q&A formájában. Talán ami a legnagyobb löketet jelentette a kampány sikere számára az, hogy  hallgattak a visszajelzésekre, és ezeket teljes mértékben fel is vállalták. Ennek jó példája az a grafikai update videó, amiben cenzúra nélkül láthatóak a negatív kommentek a játék akkori állapotára vonatkozóan.

A játékban természetesen nem fogunk 1:1 találkozni a már megszokott szereplőkkel és ellenségekkel, mivel ez “csak” a szellemi utódja a Castlevania sorozatnak. Ellenben viselkedésükben, megjelenésükben teljesen a jól megszokott figurákra emlékeztetnek. A történet során Miriamet irányítjuk, aki az Alchemist guild kristályosított démoni energiákkal való kísérletezéseinek eredményeként Miriam  szép lassan önmaga is egy kristállyá válik. Gebel, Miriam régi barátja is hasonló sorsra jutott, de ő inkább felhasználja ezt az erőt és egy démonok által megszállt kastély segítségével próbálja elpusztítani a világot. Segítségünkre lesz még pár falusi túlélő, akik történeti jelentőségük mellett vendorként és/vagy quest adóként szolgálnak majd. Arvantville, a démonok által megszállt kis település szolgál majd egyfajta hubként nekünk, ahol craftolhatunk, vásárolhatunk, megszerzett shardjainkat upgradelhetjük és főzhetünk különféle buffokat adó ételeket.

Karakterünket a játék során különböző varázslatokkal és fegyverekkel szerelhetjük fel. Ezek közelharci és távolsági fegyverek lehetnek, például kardok, puskák, balták vagy akár egy pengével ellátott cipő. A fegyvereknek elég sajátos ütésmechanikája és animációja van, így érdemes kísérletezgetni, hogy melyik típus áll közelebb a saját játékstílusunkhoz. Én személy szerint maradtam a klasszikus ostornál, amiből többfélét is összegyűjthetünk a játék során. A fegyverek mellé a démonokból összegyűjthetünk rengeteg Shardot, amik lényegében az ellenségek képességei egy kristályba zárva. Ezeket több csoportra bontva használhatjuk fel: Conjure, Manipulative, Directional, Passive és Familiar. Minden kategóriából egy lehet egyszerre nálunk, és emellé kapunk majd Skill shardokat is, amiket az említett kategóriáktól függetlenül használhatunk (például a double jump képessége).

Miriam fegyverzetén kívül a kinézetét is megváltoztathatjuk egy elátkozott fodrász segítségével. Különböző hajstílusok, bőrszín és ruhaszín közül választhatunk, ami mellé a kilootolt kiegészítőket is magunkra vehetjük. Így például lehetünk nyuszifüles goth tudósok vagy mikulássapkás vámpírok is. A hajstílusok számának bővítésére könyveket is találunk a világban.

Hangok terén először a szinkronhangok közt lévő David Hayter nevét említeném meg, akit például Solid Snake angol hangjaként ismerhettek. Két nyelven játszhattok a játékkal: angol és japán. Bármilyen újratöltés nélkül válthattok közöttük az options menüben. Én az átvezetőkre az angol szinkront, minden másra pedig a japánt használtam. A zenei világért Michiru Yamane és Ippo Yamada felel. Számomra tökéletesen hozta a megszokott Castlevania hangzást, és az egyes helyszínekhez kiválóan illó zenei aláfestést. A 46 számot tartalmazó soundtracket 9,99€-ért külön is megvásárolhatjátok. Egy picit csalódott vagyok viszont a fegyverek hangja miatt, mert azok nem mindegyik esetében adják át a sebzéshez és karakterisztikához várt effektet.

Természetesen retro jellegű játékról lévén szó nem maradhatnak el a rejtett szobák és kiüthető falak sem. Olyan mértékben van szétszórva apró secretekkel a játék, hogy egy teljes eldugott 8-bit stílusú pályát is kapunk, ahol az ott lévő szörnyek képességeit szintén begyűjthetjük. Így ha az tetszik nekünk, akkor akár használhatunk 8-bit fireballokat vagy pixel art zombikat az Unreal Engine 4 hajtotta 2.5D világban. A számos indie játék említés mellett (például Shovel Knight) sok egyéb ismerős dologgal találkozhatunk, így a már mémnek számító “Is This a JoJo Reference?” is helytálló kérdés. Nem lövök le mindent, de például Miriam pózai közt találkozhatunk a Star Crusadersből ismerős beállásokkal és az egyik familiarunk viselkedése és megszerzése is kísértetiesen a Jean Pierre Polnareff féle Silver Chariotre hajaz.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás