Oldal kiválasztása

Nadirim – új, magyar fejlesztésű böngészős MMORPG a láthatáron

Nadirim – új, magyar fejlesztésű böngészős MMORPG a láthatáron
13 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A magyar játékfejlesztő cég, a Digital Reality és a Twisted Tribe játékkiadó közös projektje a Nadirim, melynek zárt bétatesztje december 8-án rajtol. Összefoglalónkban szinte minden fontos infót megtaláltok a játékról.

Az 1991-ben alakult Digital Reality számára a Nadirim projekt egy teljes profilváltást jelent. Ez az első böngészős és az első MMORPG játékuk, ugyanis az elmúlt 20 év során főleg stratégiai játékokat adtak ki, mint például a legendásnak számító Imperium Galactica-sorozatot vagy a Haegemoniát. A Digital Reality szoros partnerségben áll a Twisted Tribe kiadóval, ami a marketingért és üzemeltetésért felel.

 

A Twisted Tribe egy nemrég alakult játékkiadó cég, amely elsősorban böngészős játékokra specializálódott. Küldetésük, hogy olyan minőségi játékokat biztosítsanak a szórakozni vágyóknak, amelyeket böngészőn keresztül könnyedén és gyorsan elérhet bárki.

 

A Nadirim bárhonnan elérhető lesz egy webes böngészőn keresztül, nincs szükség a futtatásához semmilyen letöltendő kliensprogramra. A játék ingyenes lesz, de mikro-tranzakciókkal lehet majd gyorsítani a karakter fejlődését, illetve egyéb játékélményt fokozó eszközök lesznek vásárolhatók.

 

A több hónaposra tervezett zárt béta teszt idén december 8-án indul. Bétatesztelőnek folyamatosan lehet majd jelentkezni, de a játék végleges verziója csak jövőre várható. A zárt béta ideje alatt csak angol nyelven lehet majd kipróbálni a játékot, de jövőre a kiadó nyelvi lokalizációkat is tervez.

 

Nadirim története az Ezeregyéjszaka meséihez hasonló misztikus fantázia világban játszódik. A játék indulásakor számos különböző, részletesen kidolgozott zóna járható be, és ezek száma folyamatosan bővül. A Nadirim története különböző küldetések teljesítésén keresztül bontakozik ki, ami során fény derül a birodalom korábbi korszakainak eseményeire is.

 

A történet kezdetén Anwar, a szegény és jólelkű tolvaj egyik vándorútja során a sivatag homokjában egy kopott olajlámpást talált. A lámpa a sötétség urának, a világ leghatalmasabb dzsinnjének, a Nadirnak szolgált börtönül hosszú évszázadokon át, míg Anwar ki nem szabadította onnan. Cserébe a dzsinn teljesítette a tolvaj egyetlen kívánságát, amely nem volt más, mint egy tündöklő birodalom a sivatag közepén. Generációk jöttek és tűntek el a múlt feledésében, mialatt Anwar halhatatlan, legendás uralkodóként irányította hálás alattvalóit birodalma élén.

 

Az emberek és dzsinnek szerződéseinek ősi törvénye alapján viszont minden jót, ami a dzsinnek által száll az emberekre, ugyanolyan mértékű rossz követ. Pusztulás és szenvedés várt Anwar birodalmának lakóira, amikor a Nadir visszatért, hogy betöltse az egyezség sötét oldalát, hogy tűzzel és vassal vegye vissza azt amit korábban adott. A Nadir démoni seregei éjjel támadták a birodalmat, nappal viszont tehetetlenek voltak. Anwar seregei nappal javíthatták a rombolások nyomait, de éjjel védtelenek voltak a sötét erők pusztításaival szemben. Az elkeseredett küzdelem egészen addig folytatódott, míg Anwar a birodalma megmentése érdekében feláldozta magát a Nap Templomában, megállítva ezzel a Napot a Zeniten és végképp elűzve a Nadir seregeit.

 

Ezzel megszületett Az Örök Nap birodalma, ahol soha nincs éjszaka, és tíz generáció nőtt fel úgy, hogy nem látta a csillagokat, és nem tapasztalta meg a gonoszság pusztító erejét. A nemes lelkű lakosok tudatában Anwar leszármazottai, az Inama papnők tartották életben Anwar emlékét és őrizték a jóság erényét. Azonban mire a tizenegyedik generáció felnőtt, a gonoszság kezdett visszaszivárogni az emberek lelkébe, és ezzel egyidejűleg a Nap lassan újra elmozdult a zenitről, ereszkedni kezdett, előre jelezve ezzel a Nadir rettegett visszatérését. Az Inama papnők harcba hívnak hát mindenkit, aki felveheti a küzdelmet a gonosz erőivel, és itt érkeztünk el arra a pontra, ahol a játékos az Inamák hívó szavára bekapcsolódik a történetbe.

 

A kézzel rajzolt pályák minden részében érezhető az arab világ mitikus jelenléte. A Nadirim grafikája, más böngésző alapú játékoktól eltérően, nagy figyelmet szentel a részletekre és kidolgozottságra.
A játékélményt gazdagítja az arab motívumokra építő GUI, a pályák izometrikus megjelenítése, a karakterek apró részletekig terjedő kidolgozottsága mellett a zónákként változó, külön a Nadirim számára megkomponált zenei betétek használata.

 

Mivel egy RPG-ről van szó, a játékosok a Nadirim mesevilágára jellemző öt karakterosztály közül választhatnak fő karaktert. Ezek: a Harcos (Warrior), a Bölcs (Sage), a Nomád (Nomad), a Haramia (Ruffian) és a Karavánmester (Caravan Master). Ahogy egy RPG játékban ezt megszokhattuk, mindegyik karakterosztálynak megvannak a saját speciális tulajdonságai, erősségei és gyengeségei. Mindegyik karakterosztálynak három különböző „skill tree”-je van, valamint lehetőség lesz kísérő, kiegészítő karakterek, ún. minionok harcba állítására is.
A játékban előforduló ellenfelek, mobok három fő csoportba oszthatók: lesznek ember, állat és mitikus lények. Minden egyes mob különböző erősségi szinttel tűnik fel a játék során, ahogy a játékos halad előre küldetései teljesítésében.

 

A Nadirimet körökre osztott, képesség alapú csaták jellemzik. A játékos minden egyes harcba előre beállított skill-settel indulhat. A játékot alapvetően PVE küzdelmek jellemzik, de lehetőség van PVP csatákra is ahová segítők, minionok is bevihetők.

 

Első benyomásainkat a játékról pedig itt olvashatjátok.

Honlap és további információk: nadirim.com

 

Translate »