Oldal kiválasztása

Sea of Thieves – Próbakör

Sea of Thieves – Próbakör
6 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Mivel már nagyon közel a megjelenés (március 20-án egyszerre érkezik Xbox One és PC platformokra), ezért a Microsoft tartott egy gyors stressz-tesztet az Xbox Insider keretén belül, hogy megnézzék mit is bírnak a szervereik. Noha nem volt teljesen zökkenőmentes a történet, elmondható, hogy a megjelenésre valószínűleg minden rendben lesz. Node lássuk megéri-e várni rá!

A játék első betöltésekor választhatunk magunknak egy kalózt, melyet egy előregenerált csoportból választhatunk ki. Sajnos további finomításra nem volt lehetőségem, maximum a ruházatot és az arc-szőrzetet/hajat tudtam variálni a játékon belül, minimális mértékben, mivel kezdő karakterként ezekből még nem rendelkezünk nagyobb mennyiséggel, de később a különféle boltokban bevásárolhatunk belőlük.

Ezután dönthetünk, hogy egy csapat tagjaként, vagy magányosan szeretnénk hajókázni. Mindegyiknek megvan a maga előnye és hátránya is, nagyobb csapattal könnyebb az utazgatás, ráadásul egymással mikrofonon tartva a kapcsolatot, hamarabb rálelhetünk a kincsekre is. Ez természetesen ismerősökkel lesz a legnagyobb móka! Egyedül játszva viszont oda megyünk ahova akarunk, nem kell senkihez sem alkalmazkodni, ugyan kisebb a hajónk és mindenre nekünk kell figyelni, magányos tengeri medveként sem ér minket hátrány. A kisebb hajók sokkal mozgékonyabbak, könnyebb őket manőverezni, ám csatában hamar elveszhetnek. Ezeken felül minden hajó testreszabható, új vitorlákat vagy díszeket vehetünk rájuk.

S mi más is lehet a célunk, mint a véget nem érő kincsek felhalmozása! Mivel nincsen kampány-mód, egyből miénk az egész világ felfedezésének lehetősége. Hajóutakra indulhatunk, melyeket külön árusnál kell megvenni, majd aktiválni. Ezek különböző összegekbe kerülnek, nehézségük is változó, sőt, többségük egyedül nem is teljesíthető, így valamilyen szinten rá vagyunk utalva mások segítségére. Miután küldetést választottunk, irány a hajónk, ahol felkészülhetünk a kalandra, megtölthetjük az ágyúkat egy esetleges harcra felkészülendő, körbenézhetünk a raktérben, ehetünk banánt (életererőnk visszanyeréséhez) vagy elemezhetjük a térképet, ahol láthatjuk hol van a hajónk és milyen szigetek vannak a környéken. A hajózás maga rendkívül izgalmas és a megszokottól eltérő: mindent nekünk kell kezelni, az vitorlák leengedésétől, a vasmacska felhúzásán át, természetesen a kormányzásig. Érdemes először irányba állni és utána belőni a vitorlákat, csapatommal nem egyszer futottunk zátonyra a hirtelen indulás következtében. Ha esetleg léket kapunk ott sem ér véget a történet, deszkákkal gyorsan befoltozva a raktérben keletkezett lyukakat, megakadályozhatjuk a hajó elsüllyedését. Ha a közvetlen veszély elhárult, vödrökkel kimerhetjük a vizet és mehetünk a dolgunkra.

Amennyiben sikerül eljutnunk egy szigetre (ne felejtsünk el horgonyt vetni, hacsak nem akarunk hazaúszni) és van megfelelő térképünk is hozzá, nekiláthatunk a kincs megkeresésének. Közben érdemes észnél lenni, mert különféle lények leshetnek ránk, az ellenséges játékosokról nem is beszélve. A bétában egyelőre csontvázakkal futottam össze, akik kellően halálosnak bizonyultak, lévén vannak köztük lövészek is, amit sajnos nem tudunk kivédeni. Ha esetleg elhaláloznánk, az Átkozottak Kompjára kerülünk, ahol a „fénybe” lépve visszadob minket a játék egy automatikus mentési pontra, a hajónkra. Ha sikerült megtalálni a kincset, először is ki kell ásnunk az ásóval, majd vissza kell vinnünk a hajónkra és ügyesen eldugni valahova, hiszen ellenséges játékosok elszedhetik tőlünk! Célunk visszaérni a zsákmánnyal valamelyik támaszpontra, ahol azt leadva arannyal gazdagodhatunk. A játék lényege ebből fog állni, de vannak színesítő elemek, a különféle hangszerekkel együtt zenélhetünk a társainkkal vagy akár hajóroncsokat kutathatunk fel. Ezekről egyelőre többet nem tudni még, valószínűleg bőven lesz tartalom ami eltéríthet minket a főcsapástól, a Kraken levadászása például a videók alapján esélyes lesz!

A grafikáról azt hiszem nem kell sokat beszélnem. Egyszerűen szólva gyönyörű amit a RARE véghezvitt, leginkább a víz az ami megszólal, ám mozgás közben mégszebb! Az egész játékot áthatja az a szerethető, rajzfilmes stílus ami a cég sajátja, a béta alatt sokáig csak nézelődtem és figyeltem a tájat, vagy felmásztam az árbóckosárba, hogy onnan gyönyörködjek.

Ahogy már az elején említettem, a megjelenés alig 2 héten belül esedékes és jó hír az Xbox Game Pass tulajoknak (és mindenki másnak is), hogy egyből a megjelenéskor bekerül a csomagba! Ráadásul 14 napig ingyen kipróbálhatjuk a szolgáltatást, szóval bárki belevágtak a kalandokba, hogy megláthassa mennyire fekszik neki a kalózélet!

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »