Oldal kiválasztása

Perfect Dark XBLA – Játékteszt

Perfect Dark XBLA – Játékteszt
14 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Kevés olyan alkalom akadt, amikor magazinunk XBLA címmel foglalkozott, a jövőben azonban igyekszünk ilyen irányban is kiterjeszteni „szolgáltatásainkat”, így új „rovatunknak” is tekinthető első alanya nem más lesz, mint a legendás Perfect Dark újrapolírozott verziója.

Olvasóink többsége valószínűleg nem találkozott még a Rare egyik legsikeresebb alkotásával, a Perfect Darkkal, pedig az X360 2005-ös premierjét követően Joanna Dark a Perfect Dark Zero-val valami igazán maradandót próbált alkotni, a várt siker azonban elmaradt. A Microsoft ennek ellenére nem feledkezett el az évezred elején Nintendo 64-re megjelent első felvonásról, a redmondiak ugyanis a Rare és a 4JStudios csapatával leporolták a futurisztikus hősnő tíz évvel ezelőtti kalandját, ami egy teljesen újrapofozott külsővel és kibővített lehetőségekkel márciusban bukkant fel az Xbox LIVE Arcade kínálatában, ahol 800 MS pont leszurkolását követően ismét belekóstolhattunk egy mára teljesen átformálódott stílus letűnt korszakának régi képviselőjébe.

 

A történet főhősnője, Joanna Dark, egy brit titkosügynök, aki a 2023-ban játszódó sztori kezdetén elcsíp egy segélykérő jelet, amit a dataDyne-nál fogságban tartott egyik tudós adott le. A játék kezdetén első feladatunk nem is lehet más, mint behatolni a jól őrzött komplexumba, azonban hamar rá kell jönnünk, hogy egy intergalaktikus összeesküvés kellős közepébe csöppentünk, ahol többek között két idegen faj egymás közötti ellentéte is fontos szerepet kap majd. Kalandjaink során számtalan egzotikus helyszínt látogatunk meg, rengeteg speciális kütyü áll majd rendelkezésünkre, de ami mégis a legjobb az újrapolírozott játékba, az a hihetetlen méreteket öltő fegyverarzenál, az izgalmas fegyverpárbajok és az addiktív többjátékos mód. Összesen tizenhét küldetés vár ránk, amiket három különböző nehézségi szinten vihetünk végig: Agent, Secret Agent vagy Perfect Agent.

 

A Perfect Dark a ’90-es évek végén jellemző belső nézetes shooterek hangulatát idézi, azaz a ma ismert játékmechanikai húzások, a fedezékrendszer, a szövevényes történetmesélés, a látványos animáció nem kenyere a Nintendo 64-re megjelent klasszikusnak, ellenben egy irreális sebességgel futó, gyakorlatilag szűk folyosókból álló pályákon való küzdelem részesei lehetünk, ami lehet sokak tetszését nem fogja elnyerni, azok számára, akik tudják milyen hangulattal bír a játék, mégis aranyat érhet. Persze az idő vasfoga bőven meglátszik a játékon, a pályatervezés például közel sem olyan logikus, mint manapság, hatalmas bejárható területeket kell elképzelni, amiken semmiféle segítség nem áll rendelkezésünkre, így nagyon könnyű eltévedni. A látványvilág azonban némileg kárpótol minket, a remake 1080p-ben fut, nagyobb poligonszámmal, élesebb textúrákkal, teljesen stabil 60 fps képfrissítéssel, egyedül az animáció és a robbanások azok, amik mára már nevetségesnek tűnhetnek. Az átvezető videók során nem mozog a karakterek szája, illetve a szinkronhangok is kritikán aluliak, a fegyverek hangjai se a legjobbak, de mi nem is ezért estünk bele a játékba.

 

Az XBLA-re felmászott verzió ugyanis egy meglepően addiktív többjátékos móddal rukkolt elő, amiben osztott képernyőn négyen, online nyolcan vívhatunk vérre menő csatákat. Az egyjátékos kampány hatalmas térképei itt is visszaköszönnek, ahogy a széles skálán mozgó fegyverfelhozatal is, illetve számos hangulatos játékmódot is kapunk, amiben akár mi szabhatjuk meg a feltételeket és szabályokat. A szóló- és online mód kooperatív módban, illetve counter-op módban is végigvihető. Utóbbi érdekessége, hogy Joanna egy őrrel szemben próbál meg életben maradni. Főhősnőnknek egyetlen élete van, azonban minden egyes alkalommal levadászott őr után újabb és újabb termelődik.

 

A Perfect Dark a GoldenEye 007 spirituális folytatásaként egy olyan felfrissített verziót kapott, amit minden idők egyik legjobb FPS játékaként mindig is megérdemelt volna, azonban az akkori hardware korlátainak köszönhetően sose bontakozhatott ki rendesen a Rare. Ha el tudsz vonatkoztatni a mostanra már valóban csúnyácskának számító látványvilágtól, az egyszerű, megyek és lövök játékmenettől, illetve a hihetetlenül pocsékra sikerült hangoktól, akkor mindenképpen érdemes maradék MS pontjaidat erre a játékra költened, ugyanis az egyik legtartalmasabb Arcade produktummal lesz dolgod.

 

Értékelés: 9/10

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »