A platformerek közül mindig is azok voltak a legjobbak, amelyek átadták a pályákon lévő tér érzését, de gyakorlatilag 2 dimenziós mozgást engedtek csak. Ennek legfőbb oka az, hogy ha valódi 3 dimenziós teret kapunk, akkor a kameraállást sok esetben nagyon rosszul tudták kivitelezni, vagy éppenséggel sokak szédültek tőle. De mi van akkor, ha mi vagyunk a “kamera”?

Nos, a Polyarc elkészített egy játékot, mely nem fél platformer mellett vr-játéknak lenni.

A Moss egy olyan platformerjáték, mely a mozgást a szélrózsa minden irányába biztosítja nekünk, ám mégis keretek közé zárja azt, így átérezhetjük a pályák mélységét, de nem fogunk elveszni benne. Ezen csak segít az, hogy a játék VR-ra lett készítve, és ahogy fentebb említettem, mi vagyunk a kamera, így körbe tudunk nézni, amennyire csak akarunk.

Ezt pedig a játék bizonyos feladatoknál igényli is. Rávesz minket, hogy felálljunk, és egy másik szemszögből nézzünk az adott pályára. Kihasználja, hogy egy VR-címről van szó, és hogy a játékosnak van lehetősége (még ha csak korlátozottan is) mozogni a térben.

Végre egy cím, ami annak ellenére, hogy egy “ősi” játékstílust követ, nem fél VR-osnak lenni. Hogy milyen a grafika, az irányítás a játékélmény és még sok más? Ezekre mind kitérünk a beszámolóvideóban. Ne habozzatok megnézni!

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás