Oldal kiválasztása

WRC 8 FIA World Rally Championship – Játékteszt

WRC 8 FIA World Rally Championship – Játékteszt85% XP85% XP
5 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Már a WRC 7 is sokat fejlődött, de a mostani rész még magasabbra emelte a szintet. A vezetés kegyetlen (bár véleményem szerint sokkal jobban beállítható a vezetési stílusunknak megfelelő nehézség, mint pl. a Dirt Rally 2.0 esetében), és idő kell beleszokni a játékba, de amint elsajátítjuk az irányítást jó érzés lesz végigszenvedni magunkat a részletesen kidolgozott és licenszelt pályákon. 50 csapat, 14 ország és több, mint 100 speciális szakasz várja, hogy végigszáguldjunk rajta. 

Ami a legnagyobb változás, az a kidolgozott, „RPGsített” karrirer mód. Rengeteg különböző statot kell menedzselnünk, és nem csak magunkat, de egy egész csapatot kell irányítanunk. Személyzetünk specifikus tagjait folyamatosan cserélgetjük, próbáljuk a legjobban teljesítő teamet összeállítani, miközben saját és társaink fáradságát is figyelnünk kell.  Egy naptárban menedzselhetjük milyen eventeken szeretnénk részt venni, és az energia fogyása esetén eldönteni, hogy pihenjünk-e vagy szerezzünk még egy kis szponzori pénzt inkább. Az R&D név alá rejtett talent fa egy igazi fejlődésérzetet ad a karrier során.

Négy fő pont szerint találhatunk megnyitható talenteket: Team, Crew, Reliabiliy, Performance. A Team részben főként a személyi részlegünk számát és minőségét növelhetjük (de úgy igazából szinte semmit nem pakoltam ide a játék végére és nem éreztem magam nagy hátrányban miatta). A Crew már egy kicsit fontosabb volt számomra, hiszen a pénzügyekbe és a javításba segített be nagyon (amire a kezdeti versenyek alatt igen nagy szükségem volt). Ami csalódást okozott, hogy nagyon korán kiraktam a perk szerzését növelő talentet, de szerintem akkor se kaptam volna többet ha egyet sem rakok ki. Reliability részen teljes mértékben az alkatrészek élettartamát növelhetjük, míg a Performance részben a működésük hatékonyságát.

A mai játékokból népszerű DLC-k és deluxe változatok természetesen itt is jelen vannak. Ha 10€-val többet fizetünk, mint az alap ár akkor megkapjuk a Deluxe változatot, amivel összességében pár eurót megspórolhatunk ahhoz képest, ha az alap változat mellé vennénk meg a benne foglalt DLC-ket. Jelenleg klasszikus autókat és egy karrier módban használható személyzeti csomagot kaphatunk a pénzünkért.

A pályák nagyon részletesen kidolgozottak, és a dinamikus időjárás rendszer gondoskodik róla, hogy az egészen könnyű pályákat is hirtelen brutálissá tegye. Ebben az esetben segíthet sokat egy jó meteorológus felvétele a csapatunkba, mert jobban fel tudunk készülni az időjárás-változásra az előrejelzései által. Nem egyszer estem le hegyi szerpentinről egy hirtelen kialakult esőzés okozta csúszós útfelület miatt. Az éjszakai vezetés továbbra is nagyon nehéz, és talán ebben a játékban áll a legközelebb a valósághoz a belátható tér nagysága.

Értékelés

85%

Összefoglaló Ugyan a játék indításakor bedob minket azonnal a mély vízbe a rendszer és élesben engedi kitapasztalni, hogy valóban tudunk-e az állításunknak megfelelő nehézségi szinten játszani, de amennyire jó a fizika a játékban, egy ilyen sokk élmény szükséges is már rögtön az elején. Nehéz volt beleszokni, de a karrier végére nagyon kellemesen nehéz volt a játék. A talent fa és a csapat menedzselés nagyon sokat rak hozzá a karrier élményhez és jó visszajelzést ad a játékosnak, ha a kihívásokat sikerrel teljesíti.

Nehéz, de kegyelmes
85%
Translate »