Oldal kiválasztása

Uncle Chop’s Rocket Shop – betekintő

Uncle Chop’s Rocket Shop – betekintő

Az Uncle Chop’s Rocket Shop egy paródia roguelite, mely Wilbur, a 4 szemű róka fejű és ember testű szerelő bőrébe bújtat minket, hogy Uncle Chop űrhajó javítójában (ami egyben egy kamionos büfé is) keressük meg a lakbérre valót. A játék fergeteges humorral adja el magát, és emellé még izgalmas játékmenetet is kapunk.  

A Rick & Morty és az Adventure Time tévéműsorokhoz hasonlító stílusú, színes képi világa nem is kontrasztolhatná jobban a játék brutalitása. Ugyanis, ha nem vagyunk képesek elég pénzt összegyűjteni, hogy pár naponta kifizessük a lakbért a főnökünknek, ő nem fog hezitálni, és nem csak a lakásából, hanem egyenesen az életből fogja eltávolítani Wilburt.

A tényleges űrhajó javítás során néhány saját szerszámunk, a műhely diagnosztikai eszközei (melyeket szintén nekünk kell beszereznünk), illetve egy Paul által üzemeltetett alkatrész kereskedés lesz segítségünkre. Wilburnek véletlenszerűen generált űrhajók modul hibáit kell kijavítania, a hibákat pedig nekünk kell megállapítanunk a játék elején megszerzett napló segítségével. Ez nagyon hasonlít a Keep talking and nobody explodes! című játékra, ahol egy másik játékossal összedolgozva kell bombákat hasonlítanunk egy hasonló használati útmutató segítségével. A szerelési munkák az egyszerű tankolástól kezdve a teljes mechanikai felújításokig bármi lehet, és ha az adott űrhajó rendelkezik riasztómodullal, akkor készüljünk fel rá, hogy időnként ki leszünk zárva a többi modulból, amíg hatástalanítjuk a riasztást.

Na és mi történik, ha sikertelen a munkánk és a főnökünk atomizál minket? Wilbur története véget érne, ha nem lenne legjobb barátja és kollégája, Droose, aki valójában egy lovecraft mitoszba illő istenség. A játék roguelike jellegét ugyanis az adja, hogy Wilburt a játék elején megöletik egy bérgyilkossal, és különlegessége miatt Droose képes visszahozni őt az élők sorába. Ezután újraindul a roguelike körforgás és igyekszünk egyre hosszabb ideig túlélni.

Egy tipikus munkanap nyolc percig tart, ami egy elég szoros tempót követel meg, nem lesz időnk szabadon lapozgatni a kézikönyvünket. Az indulás megkönnyítésére van egy időkeret nélküli mód is, mely a tanulás idejére egy kis könnyebbséget biztosít. Ennek a módnak a hátránya, hogy a hibáink sokszorosan büntetve lesznek, és naponta csak 3 darabmunkát vehetünk fel, míg a 8 perces időzített módban akármennyit.

A játék maradandó fejlesztései is eléggé eltérnek a normától: egy, a lakásunk alatt elrejtett érme bedobós zenegép formájában választhatunk ki maradandó bónuszokat. Ezt a zenegépet ómenekkel tápláljuk (melyek érme alakot öltenek). Ezt a zenedobozt egy Kyle nevű hatalmas gilisztaszerű lény vigyázza a távollétünkben. A kioldható fejlesztések közt találunk olyanokat, mint a munkanap meghosszabbítására, a munkalista újra sorsolása és a vásárlók hosszabb ideig tartó jókedvének fenntartása.

A játék jelenleg csak egy kis szeletébe láthattunk be mely minden esetben ugyan azzal a munkával ért véget: megjelent egy 6-7 modulos űrhajó melynek minden moduljára egy-egy bomba volt szerelve. A sofőr csak annyit mondott: Nincs esélyed. És egyetlen hibát ejtve is ránk robban a hajó, illetve magának a bombának is túl rövid az időzítője, hogy az összeset hatástalaníthassuk. Az Uncle Chop’s Rocket Shop megjelenése idén novemberben tervezett.

Translate »