
Portal Fantasy – betekintő

Portal Fantasy egy bájos keveréke a szörnygyűjtésnek, a stratégiai harcoknak és a fejtörőknek, egy gyönyörű, pixelart stílusba csomagolva. A játék egyik legizgalmasabb eleme a fúziós rendszer, amely lehetővé teszi, hogy különféle lényeket kombinálva új képességeket, kinézeteket és taktikai lehetőségeket feloldjunk. A körökre osztott harcok átgondolt tervezést igényelnek, és a csapatunkban felsorakoztatott lények egyedi passzív képességeit is összehangolva kell a győzelemre törekednünk. A veszélyes csapdákat és fejtörőket szórakoztatóan szőtték bele a játékmenetbe, hosszútávon azonban ezek kimondottan monotonná váltak.
A játék többjátékos módja egy újabb réteget és számos játékórát ad az élményhez: barátokkal közösen is belevethetjük magunkat a kalandba, illetve PvP csatákban mérhetjük össze tudásunkat más játékosokkal. A testreszabási lehetőségek széles tárháza elérhető lesz számunkra a játék során – karakterünket sokfajta egyedi öltözékekkel szabhatjuk személyre. Portal Fantasy legfőbb erőssége a gyönyörű képi világa, játékmeneti szempontból pedig a világ felfedezése és a taktikai csapatépítés lesz a legemlékezetesebb része.
Mielőtt mélyebben belemennénk a játékmenetbe, érdemes kiemelni a látványvilág fejlődését. A modern pixelgrafika volt az, ami miatt először felfigyeltem a játékra. A színek élénkek, a hangulat vidám, a Porble-ok dizájnja pedig változatos és részletes – felfedezésük és begyűjtésük izgalma így sokáig megmarad.
A történet a főhősünk ébredésével indul egy titokzatos barlangban. Innen vezet az út az Akadémiára, ahol kezdetét veszi az igazi kaland. A kezdeti szakaszban magyarázó táblák és egyéb tutorial-elemek segítenek elsajátítani a játékmenet alapjait: akadályok kerülgetése, rejtvények megoldása, Porble-ok befogása. Az Akadémiát elérve átvesszük az irányítást a karakterünk fejlődése felett, és a küldetések során megismerkedhetünk a Porble-ok világával.
A párbeszédek során megjelenő információs ablakok pontos útmutatást adnak a teendőkről, így mindig lesz valamennyi útmutatás azzal kapcsolatban, hogy merre kell folytatnunk. Maga a Porble-befogás ismerős lehet a hasonló műfajú játékokból, így könnyen tanulható és még ha újdonságot nem is hoz, mégis szórakoztató élményt nyújt. A játék során akadálypályák és rejtvények állják majd az utunkat, amelyek már előre figyelmeztető táblákkal vannak jelezve számunkra, ezzel csökkentve a hirtelen meglepetésekből fakadó frusztrációt.
Ahogy haladunk előre a küldetésekben, Porble-csapatunk folyamatosan erősödni fog ahogy tagjai szintet lépnek, amire szükségünk is lesz, hiszen viszonylag korán szembe kell néznünk egy erős riválissal. A vad Porble-okkal való találkozás – valószínűleg ismételten egy ismerős módon – a „magas fűben” történik, és ezen csaták során szerezhetünk új társakat a csapatunkba. A harc során alap-támadásokat és különleges képességeket vethetünk be, a Porble befogás pedig tekercsekkel történik.
A harcrendszer egyik különleges eleme a sebesség faktor, amelyet számos új körökre osztott játékban láthattunk már. A csatában szereplő Porble-ok cselekvési sorrendjét ez határozza meg, taktikai kihasználása pedig sok csatát lendíthet át a mi oldalunkra. Sajnos sok hasonló játékhoz hasonlóan, idővel monotonná válnak harcok, az alapmechanikák jól működnek, és ezáltal a kezdeti időszakban rendkívül szórakoztatók.
Portal Fantasy egy magával ragadó grafikával és szórakoztató játékmenettel rendelkező játék, amely ötvözi a lénygyűjtést, a felfedezést, az egyszerű fejtörőket és a körökre osztott harcot. Az aprólékosan kidolgozott pixelgrafika bájos, egyedi szörnyeket és kellemes környezetet kölcsönöz a játéknak. A körökre osztott harcok mélysége, a Porble-ok fejlődése és a világ felfedezése egyaránt élvezetes – még akkor is, ha egy idő után ezeken felül kerekedik a monotonitás. A játék remek összképet ad, és a legnagyobb negatívumaként csupán a monotonitást tudom felhozni, van az a mennyiségű gombra rátolandó doboz, ami után bármennyire is jó egy játék, egyszerűen unalmassá válik.