A magyar vonatkozás rögtön a játék elején szembetűnik, hiszen nem mást, mint Attilát, a hunok királyát és nejét Rékát irányíthatjuk a betanító pályán. A történet a közép-európai, azon belül is leginkább a magyar mese -és mondavilágból táplálkozik. A mindenki által ismert és tanult Csodaszarvas keres fel minket álmunkban, és bíz meg az eltűnt Nap felkutatásával. Utunk során táltos sámánokkal, griffekkel, sőt a hét vezérrel is találkozunk, megmásszuk a Világfát, és elmerészkedünk Déva várába is, náspángolhatunk busókat, sőt csapatunkat erősíti sárkányölő Sebestyén és (Kőmíves) Kela is! Számomra a szinkron emiatt helyenként erőltetetté vált, amikor az alapjáraton angol szövegbe sikerült beleerőszakolni magyar szavakat, mint Szépasszony, Napkirály vagy a lidérc. Természetesen egy hasonló címnél nem elvárható a történelmi hűség, így inkább egy mixet kapunk a különféle történetekből, karakterekből, mondákból. A már említett flipperhez képest legújabb játékukkal a belsőnézetes dungeon crawlerek műfajába kóstoltak bele, a Wizardy, Eye of Beholder, vagy a Might and Magic ismerői tudják mire számíthatnak, hiszen bőven szolgáltak ihlettel az Operencia számára.

A magyar csapat nagyon jól kihasználja az Unreal Engine 4-ben rejlő lehetőségeket, legalábbis ami a tájat illeti. Operencia 13 egymástól teljesen eltérő területét járhatjuk be, köztük vízalatti várat, rézfákkal bővelkedő erdőt, vagy a Világfát magát. A rajzolt átvezetők és karakterek tökéletesen simulnak bele ebbe különleges világba, amit a zenék és a hangeffektek tesznek még hihetőbbé. A baglyok huhogása, távoli morgás, fák reccsenése, madarak csicsergése adja meg az atmoszféra legjavát.

Karakterünket az alapnak számító harcos, távolsági harcos (íjász) és varázsló hármasból választhatjuk ki, de utunk során 7 társ is csatlakozik, akik saját hiányosságainkat ellensúlyozhatják. A négyzetekre osztott pályákon barangolva kell kincseket felfedeznünk, fejtőröket megoldanunk és természetesen rengeteget harcolnunk. Mindezek után XP-t kapunk, melyet a nem túl szerteágazó képesség-fán oszthatunk szét. Minden harcosunk alapképességeit is fejleszthetjük, sőt passzív bónuszokat is feloldhatunk nekik. Természetesen itt is megvannak a különféle kasztok, mint a harcos tank, a gyógyító, a zsivány, vagy a kicsit erre is arra is használható táltos. Az eseményeket előszeretettel kommentáló bajtársaink személyre szabott dialógusokkal szórakoztatnak minket, amiket szerencsére egyetlen gombnyomással elkattinthatunk, amennyiben megtelt a fülünk hunglish kifejezésekkel.

Operencia világában fejtőrökkel is találkozhatunk és itt bizony nem csak a “tolj odébb két kockát” típusú ovódás rejtvényekkel lesz dolgunk. Egyik sem lehetetlen, de a manapság kiadott casual címekhez képest itt tényleg figyelnünk kell. Sokszor a párbeszédek, vagy a pályákon talált tekercsek rejtik a megoldást. De még így is sokszor borsot törhetnek az orrunk alá, mert egyik sem a szájbarágós fajta. Sajnos sokszor alig lehet észrevenni, hogy melyik tárggyal lehetséges interakció. Egy erősebb körvonal is sokat segíthetne, vagy ránézéskor a képernyő középpontjába tehetné a játék ezeket a dolgokat. Kalandjaink során különleges tárgyakra is szert tehetünk, például egy griff tollára, ami képes hatalmas súlyokat pihekönnyűvé változtatni, a mágikus ásó, mely segítségével elrejtett kincseket találhatunk és még azt is megmondja hány méterre van tőlünk, vagy Kela kalapácsa, ami már lerombolt utakat képes visszavarázsolni eredeti formájukba. Rengeteg rejtett helyszín van, amihez csak később érdemes visszatérnünk, amikor megvan a továbbjutáshoz szükséges varázstárgy. Gyorsutazásra a mentésre és készleteink feltöltésére is használható tábortüzeknél van lehetőség, így pillanatok alatt meglátogathatunk már bejárt területeket.

Ejtsünk pár szót a harcrendszerről is: szokásos JRPG-s körökre osztott megoldással van dolgunk, egymást követik a karakterek sebességük függvényében és minden körben egy akciót hajthatnak végre, ami lehet valami képesség, gyógyital, sima védekezés, vagy akár egy, a támadásaink által feltöltödő über képesség, ami rengeteg csata kimenetelét képes megfordítani. A különféle varázslatokat ügyesen kombinálva, igazán taktikus párbajokat vívhatunk és mivel látjuk ellenfeleinket a pályán, amennyiben sikerül rajtuk ütnünk (hátulról megközelíteni) úgy nagy előnyre tehetünk szert. A harcok nem túl nehezek, elvérezni inkább a végén fogunk, amikor hirtelen ugrik egyet a szint. Az ellenfelek legyőzése után arany illetve néha valamilyen zsákmány a jutalmunk, ezekkel felvértezve bajtársainkat, tovább javíthatjuk képességeiket.

Magyar fejlesztésű játék lévén furcsa, hogy nincs magyar nyelvi opció benne, de a hírek szerint május környékén kapunk hozzá lokalizációt.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás