A GRID Autosport a széria harmadik, számozatlan része nagyon tetszetős és élménydús versenyzést tár elénk, de sajnos a karrier mód és az XP-rendszer elég laposra sikeredett.

A játék rögtön bedob a mélyvízbe minket. Egy látványos bevezetővideó után, bármiféle előzetes instrukció nélkül már a rajtkockáknál találjuk magunkat, és törünk előre az első hely felé. Itt elsajátíthatjuk a játék mechanikáját és megismerhetjük a flashback funkciót, amit ha bekapcsolunk, egy rövid időt „visszatekerhetünk” az időben, hogy esetleges hibáinkat kijavítsuk. Már ekkor szembetűnik, hogy mennyire szép is a játék, amit a készítők egy mindenki számára ingyenesen letölthető nagy felbontású textúracsomaggal még tovább fokoztak, és ezenfelül 4K-támogatást is adtak neki.

Ahogy célba érünk, megpillantjuk a karrier mód 5 kis logóját, ami mind egy-egy ágat jelöl: sima túraautó-verseny; endurance-bajnokságok; nyitott kerekű autók, ami a Forma 1 világát csempészi kicsit be a játékba (személy szerint ezt a módot élveztem a legjobban); utcai módok, mint például a driftelés. Ez elsőre még teljesen jól működik, és ahogy nyerjük a versenyeket, a növekvő XP-csíkunk csak tovább fokozza az extázist egy-egy megnyert széria után, de egynéhány óra múlva eléggé lapossá válik ez az élmény, és rájövünk, hogy az XP-rendszernek igazából semmi lényegi haszna nincsen. Mondjuk kifejezetten tetszettek a szponzori kihívások és a legtöbbet ajánló szponzor megtalálása, de valahogy nem nyújtja azt az érzést, hogy bármit is elérünk a fejlődés által. Ezenfelül megjelenik az „időhúzás” is, ami annyit tesz, hogy a készítők szükségtelenül egyre hosszabb versenyeket tesznek elénk.

Ha már a bosszantó dolgokról beszélünk, meg kell említenem még azt, ami a legjobban zavart a versenyek során: és ez nem más, mint a imesterséges intelligencia. Egyszerűen annyira agresszív ellenfelek vannak a játékban, hogy még egy emberek elleni játék során sem nagyon tapasztaltam hasonlót, és eléggé kiborító tud lenni az, amikor a szponzori előírás szerint ütközés nélkül kell teljesítenünk egy versenyt, és a célvonal előtti kanyarnál szándékosan neked ütközik egy vagy több ellenfél. És ez a fajta agresszió nem merül ki abban, hogy szimplán próbál leszorítani, hanem tényleges lökésekről, ütközésekről van szó. Azért nem kell elrettenni a játéktól, mert ez inkább bosszantó, mintsem egy játékélményt romboló hiba.

:galeria:

Ahogy haladunk szépen előre a GRID Seriesbe való kvalifikálásunk felé, érezhetjük, hogy a készítők megpróbálták kihozni a játék alapjául szolgáló EGO motor legjavát (ami már korábban is nagyon jó szolgálatot tett) és látványügyileg egy igazi vizuális élményel szolgálni a számunkra egy „előző generációs” anyagból. Be kell vallanom, hogy az apró háttérelemek minőségi beállításait lejjebb kellett kapcsoljam, mert többször is előfordult, hogy a lemenő nap fényében megcsillanó számos repülő lufiban gyönyörködés közepette teljesen megfelejtkeztem az útról, és azon vettem észre magamat, hogy az autó elejével ellenőriztem a pálya mellett található korlát keménységét.

A multiplayer részért a Racenet felel, és nagyon jó munkát végez, ráadásul további élményekkel szolgál a kicsit laposra sikerült kampány helyett. Nagyon egyszerű a menü kezelése, és pillanatok alatt állíthatunk össze a barátaink számára egyéni versenyeket. Vannak időközönként megjelenő Racenet Challenge-ek, amik folyamatos kihívást tudnak majd jelenteni mind a profi, mind a kevésbé tapasztalt játékosok számára.

A Codemasters ismét egy nagyon jól összerakott játékot készített nekünk, amiben a könnyedebb árkád szórakozásra vágyó játékosoktól egészen a majdnem profi szimulációra vágyók is találhatnak maguknak kellemes időtöltést. A kampány mód kevésbé jól kivitelezett, de a multiplayer megfelelően pótolni tudja az előrehaladás érzetét.

Értékelés: 8/10

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás