Oldal kiválasztása

FRISSÍTVE: GC 2013 – Enemy Front – Előzetes

FRISSÍTVE: GC 2013 – Enemy Front – Előzetes
11 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A City Interactive játékát még 2011-ben jelentették be, aztán 360 fokos fordulatot vett a fejlesztés menete, és úgy döntöttek, egészen más irányokba viszik el a játékot. Az idei gamescomon már magát az új játékmenetet mutatták be a fejlesztők.

A játék alapvetően a második világháborús FPS-ek kategóriájába sorolható, amely nyitott világgal, rombolható környezettel, többféle küldetéstípussal és látványos robbanásokkal kecsegteti majd a játékosokat. Phil O'Connor, a játék vezető fejlesztője mutatta be számunkra a pre-alpha állapotban lévő játékot egy sötétre színűre festett kiselőadóban.

Elmondása szerint maximálisan sandbox-alapokra szeretnének építeni, amit a térkép is tükröz majd. Az általunk a 20 perces prezentáció alatt látott jelenetek csak egy térkép negyedét jelentették, amikből összesen 13-at terveznek elérhetővé tenni a végleges produktumban. Az egyes küldetések teljesítése többféleképpen is lehetséges (direkt konfrontáció, lopakodás vagy éppen a tereptárgyak felhasználása), ráadásul az ígéretek szerint nem lesznek lineáris útvonalak és előre szkriptelt mechanizmusok, így maguk az összecsapások is minden alkalommal más és más módon mehetnek végbe.

Az általunk látottak alapján elmondható, hogy a grafika egyszerűen gyönyörű, a képernyőn megjelenő HUD minimalista (csupán a térkép látszik állandóan, a sebzést viszont a mostanában már hagyományosnak nevezhető megoldás jelöli, azaz a képernyő szélei vörös színűre színeződnek találatkor), a terep pedig ezernyi fedezéket és támadási pontot is kínál.

:galeria:

A bemutató során kétféleképpen láthattuk egy küldetés teljesítését, az egyik során főhősünk nem maradt észrevétlen az ellenséges katonák előtt, hanem rögtön telibe találta őket egy teherautóval, ami aztán szépen felrobbantott maga körül mindent, majd gyors helyváltoztatással és fedezékkereséssel eljutott egy állványra szerelt géppisztolyig, és likvidálta a felé közelítő ellenfeleket. A másik során lopakodva, csendben likvidálta a katonákat, és csak a legvégén vállalta fel a küzdelmet, az előbb említett géppuskát megragadva. Jó tudni amúgy, hogy maguk az épületek sem nyújtanak majd biztos fedezéket, ugyanis kellő tűzerővel ezek is lerombolhatók.

A fenti lehetőségek megtervezésében egyébként nagy segítséget nyújt a távcső, ami nem csak a terep megismerésében lesz a segítségünkre, hanem az ellenfelek és az érdekesebb pontok (POI-k) kijelölésében is. Gyakorlatilag tehát a távolból megtervezhetjük a teljes stratégiánkat. A kivitelezéséhez pedig számos fegyver közül választhatunk, amik között természetesen ott lesznek azok a lőfegyverek is, amiket az ellenfelek hullajtottak el. A távcsöves puskák esetében lesz egy időlassító képességünk is (ilyenkor visszafojtjuk a lélegzetünket), így pontosabban tudunk majd célozni.

Összességében nekünk úgy tűnt, hogy a készítők egy történelmileg minél hitelesebb, akcióban dús és grafikailag az élvonalba tartozó játékot szeretnének összehozni, bőségesen elegendő térképpel és küldetéssel. Ha sikerül az egész játék során olyan izgalmas és változatos játékmenetet biztosítaniuk, mint amit a röpke bemutató során tapasztaltunk, akkor minden esélyük megvan arra, hogy sikerre vigyék az Enemy Frontot. A fejlesztése jelenleg még gőzerővel folyik, és a megjelenést jövő áprilisra saccolják. Viszont a látottak alapján nem lenne nagy meglepetés, ha a közeljövőben bejelentenék, hogy a játék az új konzolokra (is) érkezik.

 

[FRISSÍTÉS]

Frissítettem a cikket a gamescomon kapott új képekkel, amiket a fenti galériában láthattok.

Translate »