Oldal kiválasztása

Wargame: AirLand Battle – Játékteszt

Wargame: AirLand Battle – Játékteszt
11 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A hidegháború sosem ért véget. Már érződik egy közelgő háború előszele. Két nagy egységbe tömörültek az országok. El kell döntened, hogy melyik oldalnak segítesz.

Megérkezett a Wargame kiegészítője, az AirLand Battle, és mint a címéből is kiderül, egy újabb hadszínteret kapunk a levegő képében. Ebben az alapjátékban már megismert alapformulákon olyan drasztikus szinten nem változtattak, így a játék maga egy RTS, de itt nem a klasszikus műfajra kell gondolni (építkezünk és gyártjuk az egységeket), hanem egy olyan játékmenetre, amely során ahogy az ellenséges egységeket pusztítjuk, illetve az időmúlásával is úgynevezett Lehívási pontokra teszünk szert, amikkel különféle egységeket hívhatunk a csatatérre.

Az egyik újításnak tekinthető elem a terepasztalnézet. Az első játék, amiben ez a lehetőség feltűnt, az a R.U.S.E. volt. Ennek segítségével annyira kizoomolhatunk a játékból, hogy egy terepasztalt kapunk, ahol tökéletesen átláthatunk mindent, pl. az egységeink helyzetét és mozgását, az ellenfeleinket vagy az elfoglalt területeket. Nagyon jól működik a rendszer, és főleg az egyszemélyes és edzőjátékoknál hasznos. Ugyan multiplayernél is használható, de ott annyi egység látható egyszerre, hogy az egész teljesen kaotikussá válik.

Érdemes figyelnünk a környezetünkre, mert nem mindegy, hogy hol állítjuk a drágán szerzett egységeinket hadsorba. Ha pl. egy mezőn állunk, bármilyen ellenséges egység bemérhet és el is pusztíthat minket, ezért érdemes erdőkbe küldeni vagy gyalogos katonáinkat a városbeli épületekbe helyezni. Támogatóegységeinket dombtetőre érdemesebb pakolni, hogy a terepet jobban belátva fedezhessenek minket.

A játék három részre osztható, ezek közül az edzőrésszel érdemes kezdeni, itt ugyanis az alapokkal ismerkedhetünk meg. A második rész a szóló kampány, ahol megmutatkozik a játék másik nagy újítása, a dinamikusan változó kampány. A játék a nyert és vesztes csatáinktól függően változik: ha folyamatosan nyerünk, akkor jobb egységeket, hasznosabb támogatást kapunk, és az embereink is jobban fognak bízni bennünk (ez is egy fontos szempont, mert harc közben hajlamosak megrémülni, és így pontatlanabb lesz a célzásuk). Ez a funkció nagyban növeli az újrajátszási faktor szintjét.

A kampány több nehézségi szintre oszlik, így nem kell attól félnünk, hogy egyik küldetésről a másikra egyre nehezebb lesz, és az ellenfél mesterséges intelligenciáját is beállíthatjuk még a kezdés előtt. Magasabb nehézségen már kellő kihívással szembesülünk, mert az ellen megpróbál minket bekeríteni, jobban elrejti az egységeit, így taktikánk megváltoztatására kényszerít – a szemtől szembeni harc sosem kifizetődő.

A harmadik és egyben a játék gerincét alkotó rész a multiplayer. Itt hatalmas csatákat kell elképzelni, akár 10v10-ben is, ahol elsőre inkább kaotikus lesz az egész, így sokan megrémülhetnek az összetettségétől. De ha egyszer már belerázódunk, hatalmas élményt ad, mert igazi háborús érzést kelt a játékosban. Itt a fő célunk a területek elfoglalása és megtartása lesz, és amelyik fél előbb eléri a kitűzött célokat, az nyer.

A játékban rengeteg ország megtalálható, és ezek kellően ki lettek egyensúlyozva. Van, amelyik a tankokban jobb, míg másik meg a légi egységek terén – így nem borulnak fel az erőviszonyok a multiplayer csatákban. Egységek terén is hatalmas választék érhető el, így mindenki megtalálhatja a neki megfelelő kedvencet.

:galeria:

Grafikailag a játék nagyon szépen lett optimalizálva, és a látványa is lenyűgöző. Ha kellően ráközelítünk a térképre, akkor tankok suhanhatnak el mellettünk, és lövedékek becsapódásai hozhatják ránk a frászt – ha kellő hangerőn játszunk. Zene terén ne várjunk sokat, nem alkottak maradandót a készítők, de itt nem is ez a lényeg. Viszont a hanghatásokat illetően jelesre vizsgáztak.

Bár az AirLand Battle nem fogja megváltani az RTS-ek világát, de rettentő szórakoztató, és aki szereti a háborús játékokat, annak kötelező legalább egy próbát tenni vele. Az irányítás nagyon egyszerű, és gyorsan kitanulható minden. A HUD-ok is tökéletesen vannak elhelyezve, így azok sem takarják ki a fontos elemeket. A Wargame kiegészítője egy remek kis játék lett, aminek keretén belül ugyan hatalmas horderejű újításokat nem kapunk, de amik elérhetők, azok tökéletesen működnek.

Értékelés: 8/10

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »