Oldal kiválasztása

Mark of the Ninja – Játékteszt

Mark of the Ninja – Játékteszt
12 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Amíg a Shank a féktelen brutalitása miatt válhatott sokak kedvenc 2D-s brawler játékává, addig a kanadai Klei Entertainment vadonatúj XBLA-s címe, a Mark of the Ninja azoknak okozhat kellemes perceket, akik egy nindzsa bőrébe bújva szeretnének lopakodni.

A Mark of the Ninja le se tagadhatja gyökereit, a Klei Entertainment ugyanis minden fontosabb elemet átemelt a Shankből, így a képregényszerű történetmesélés, a rajzolt világ és karakterek, mind visszaköszönnek a Vancouver-i gárda új, egyelőre csak XBLA-n elérhető játékában. A Mark of the Ninja emellett megörökölte a Shank naturalista módon ábrázolt kivégzéseit is, de amíg ott csak azon volt a hangsúly, hogy minél cifrábban és kegyetlenebbül végezzünk az ellenfelekkel, addig itt nindzsaként az lesz a feladatunk, hogy minél jobban beleolvadjunk a környezetbe, s az őröket, a járőröző kutyákat és egyéb biztonságtechnikai kütyüket kijátszva teljesítsük a fő -és mellékküldetéseket.

 

Ez pedig nem lesz egyszerű feladat. Egyrészt azért nem, mert főhősünk folyamatosan tanulja meg az újabb és újabb képességeket vagy szerez újabb nindzsás kiegészítőket, ráadásul utóbbiakból csak az eldobható kések állnak korlátlanul rendelkezésünkre, ezeket pedig fényszórók, lámpák, és a lézereket árammal ellátó villanydobozok kiiktatásán túl másra nem használhatjuk. Az összes több speciális kiegészítő, mint például a füstbomba vagy a "zajcsináló" csak bizonyos mennyiségben elérhető, így azok használatát érdemes alaposan átgondolni, illetve ezeket a cuccokat csak az adott pályák előtt lehet kiválasztani, módosításra később nem igen van lehetőség. Ami viszont a nehézség kapcsán remek hír, hogy a Mark of the Ninja hihetetlenül jó nehézségi görbével bír, vagyis minden pályán megismerünk egy-egy új képességet vagy speciális kiegészítőt, amit aztán használnunk is kell, s nem csak az adott pályán, hanem majd a későbbiekben is. Az amúgy 6-8 órás játékidővel bíró kampány elején például mezei őrökkel lesz csak dolgunk, később azonban képbe kerülnek a járőröző kutyák, a lézernyalábok vagy a testesebb őrök, akiket például csak hátulról lehet legyűrni.

 

Ami a játékmenetet illeti, alapvetően a lopakodós játékok sémáját követi, mégis remekül elegyítette a Klei Entertainment a Metal Gear és az akcióban gazdagabb Splinter Cell kettősét. Vagyis a küldetéseket úgy teljesítjük, ahogy mi szeretnénk. Nyilván, ha senkivel se végzünk és egyszer se bukunk le, magasabb pontszámmal jutalmaz minket a játék, de akadnak olyan szituációk, amikor elsőre nem lesz más lehetőségünk, mindenképpen ki kell iktatnunk az őrt. Ezt a játékmenetet csak tovább segíti, hogy a helyszínek többféle módon is megközelíthetőek, így taktikázni is lehet. Persze a pályák lineárisak, de egy épületen belül például három különböző útvonalon is eljuthatunk a célpontig, illetve jó pár rejtett zugot is felfedezhetünk, így mindenképpen érdemes alaposan körbejárni az adott pályaszakaszokat.

 

A pontozási rendszer tulajdonképpen ugyanazon az elven működik, mint a Shankben, vagyis minden tettünket honorálja a játék, így ha elrejtjük a holttesteket pontot kapunk, vagy ha nem vesznek észre, pontot kapunk. A szerzett pontok azért fontosak, mert ezek segítségével nyithatjuk meg az újabb és újabb kiegészítőket és képességeket, így azon túl, hogy teljesíteni szeretnénk a feladatokat, az is motiváció, hogy a lehető legprecízebben és hiba nélkül tegyük azt. A Mark of the Ninja éppen ezért magasfokú újrajátszhatósági faktorral bír, pedig az egyes pályák hosszúak, s nem csak azért, mert olykor perceket agyalunk azon, hogyan lehetne észrevétlenül besurranni egy szobába, hanem azért, mert jó pár mellékküldetést is teljesítenünk kell, mire elérünk a küldetések végéig.

 

A Klei Entertainment szerencsére tanult a Shank hibáiból, így végre az irányítás is kellően reszponzív. Ez nagyban hozzásegíti a játékot ahhoz, hogy ne unjunk rá hamar. A játék minden esetben tájékoztat arról, ha interakcióba léphetünk valamivel, így az őrök kivégzésekor X gomb ugrik fel a fejük felett, majd azt lenyomva lehetőségünk lesz csendes vagy kegyetlen gyilkolásra. A B gomb segítségével több mindent is csinálhatunk, ami akkor okoz kisebb zavart, ha az őrök holtestét szeretnénk eltűntetni, s közben egy rejtekhely is a közelben van, ilyenkor ugyanis a játék nehezen dönti el, hogy mit is csináljon.

 

Az XBLA idei kínálata bővelkedett a remekbe szabott címekben, a Mark of the Ninja pedig magabiztos teljesítményt nyújtva csatlakozik ehhez az elit klubhoz. Ugyanis amit játékélmény és prezentáció terén nyújt, az egyértelműen olyan magas színvonalat képvisel, hogy mindenképpen fel kell kerülnie a beszerzendő játéklistánkra. Az ára 1200 MS pont, de higgyétek el, az élmény bőven kárpótol.

A játék beszerzéséhez látogassatok el a következő oldalra: http://bit.ly/xboxninja

 

Értékelés: 9/10

Translate »