Oldal kiválasztása

Uncharted 2: Among Thieves – Előzetes

Uncharted 2: Among Thieves – Előzetes
12 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Game Informer magazin januári számában egy 10 oldalas exkluzív cikk keretén belül leplezte le az offline újság a Naughty Dog PS3-exkluzív alkotását, az Uncharted 2: Among Thieves-et. Ebből a cikkből ollóztuk össze az érdekesebb infókat!

A PlayStation 3 premierjét követően a "Pajkos Kutyák" akció-kalandjátéka volt egyike azon produkcióknak, mely esetleg mosolyt fakaszthatott a Sony illetékesei arcára, ugyanis az akkori sivár megjelenések közepette igencsak üde színfoltnak számított egy Tomb Raider-re hajazó akció-platform-kalandjáték. A kiváló játékairól híres Naughty Dog ráadásul egy sármos úriember bőrébe bújtatott minket és Indiana Jones-t meghazudtoló ereklye vadászatra invitálta a kiváncsi játékosokat, akik végül nem csalódtak a produkcióban. Egyrészt kaptunk egy nagyon szép, gyönyörű, szemet gyönyörködtető programot, mely pergős, akció- és adrenalindús volt,  továbbá egy profin megkomponált zenei hanganyagot. Persze akadtak negatívumok is, hiszen a játékmenet néhol megröccent, többek között a túl könnyűre sikeredett platform részek és a puzzle-elemek miatt, illetve az akciórészek nehézségét se sikerült maradéktalanul profin belőni. MIndezektől függetlenül türelmetlenül vártuk a folytatást, mely hamarosan végre megérkezik.

Az első információkat a Game Informer magazin januári kiadványa szállította, egészen pontosan tíz oldalon keresztül, így bőven volt miből szemezgetni, mikor az előzetes megírására adtuk a fejünket.

A folytatás története során ezúttal Marco Polo elveszettnek hitt hajója után fogunk nyomozni, így a híres kalandor kínai túrájának ismert helyszínei mellett számos egzotikus tájra ellátogathatunk. A GI szerkesztősége által megtekintett demóban például egy romokban heverő városban terelgették Nathan-t, a főhőst és egyesek szerint Nepálban járhattunk ez idő tájt. Kalandjaink során egyelőre úgy fest, hogy egy eddig teljesen ismeretlen ifjú hölgy, nevezetesen Chloe Frazer lesz majd a kísérőnk. Egyelőre nem tudni, hogy az első részben megismert Elena és Sully sorsa mi lesz, de nagyon úgytűnik, hogy ők ezúttal nem kapnak szerepet az Among Thieves-ben. Mondjuk itt érdemes megemlíteni, mint érdekes adalék, hogy Chloe egy igazán belevaló, rámenős karakter lesz, ugyanis a magazin állítása szerint a Claudia Black – Stargate SG-1, Fargate – által megszólaltatott karakter kezében kitűnően áll majd a rakétavető, mint lehetséges új csúzli. Nathan Drake-t továbbra is Nolan North fogja megszólaltatni, tehát ezen a fronton se változtatott a Naughty Dog legénysége.

A játékmenetben azonban rengeteg új elemet szeretnének beleszőni a fejlesztők, akik elmondásuk szerint nem szeretnék, ha a játékosok Lara Croft férfi kivetülését látnák a főhősben. Éppen ezért sokkal összetettebb és komplexebb játékmenettel operál majd a Uncharted 2: Among Thieves. Az ígéretek szerint ennek megfelelően megfelelő egyensúlyt próbálnak teremteni a közelharc és a kirakós feladványok nehézsége között. A közelharci jelenetek végre dinamikusabbak, pergősebbek, életszerűbbek lesznek, a fegyveres ütközetekben pedig végre mozgás közben is célozhatunk, továbbá megoldották a célzás kérdését falramászás, valamiről lógás, futás és fedezékbe bújás közepette is. További finomhangolást eszközöltek a fedezék mögötti létünk kapcsán is, ugyanis ezúttal nemcsak célozhatunk, de akár bujkálva mozoghatunk is, ami egy-egy vérre menő ütközetben igencsak előnyünkre lehet. Ezt a folytonosságot hivatott erősíteni a töltő képernyő majdani hiánya, valamint a filmszerű átvezetők is azt az érzetet póbálják majd kelteni bennünk, hogy valójában egy nagyon pergős, akciódús mozi részesei vagyunk. Az újítások armadáját természetesen a régóta elérhető SIXAXIS is támogatni fogja, melyre jó példa a gránátok eldobása közbeni reakciója a kontrollernek.



A fejlesztők lehetőségeikhez mérten teljes egészében szeretnék most már kihasználni a PS3-ban rejlő potenciált. Állításuk szerint az első rész mindössze 30-40%-át használta fel a PlayStation 3 erőforrásainak, a folytatásban ez a mutató akár a 100%-ot is elérheti. Az előzetes képek alapján akár még igazság alapja is lehet a kijelentésnek, mert a játék valóban gyönyörűen fest, továbbá ha figyelembe vesszük, hogy az ígéretek szerint teljesen lélegző, élő, valósághű környezetekben barangolhatunk, ahol minden elemmel interakcióba léphetünk, továbbá azok mindegyik valóban részei a játék világának. A zenei aláfestésért ezúttal is
Greg Edmonson komponálja, aki az első rész dallamaiért volt felelős volt anno.

Translate »