Oldal kiválasztása

Dragon Age: Origins – Előzetes

Dragon Age: Origins – Előzetes
16 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A kanadai BioWare visszatér gyökereihez és a kisebb sci-fi kitérő után ismét a fantasy és a varázslók világába kalauzolnak el minket.

A kanadai sztárcsapat első bestseller produkciója még 1999-ben látott napvilágot. A nagy sikerű Baldur’s Gate két részt élt meg és hatalmas rajongó tábort épített ki magának, azonban a fejlesztők egy merész húzással inkább a sci-fik világában próbáltak szerencsét.  A görbe kitérő, mellyel inkább a pénzes stúdiók kívánalmainak akartak megfelelni a Knights of the Old Republic részeivel kezdődött, majd a Mass Effecttel zárult be – igaz, közel sincs vége ennek a történetnek. Az így bebiztosított hírnév és dícsőség pedig végre olyan szintre emelte a stúdiót, hogy saját ötletekből merítve alkosson megint valami egyedit, valami újat, valami merészet. A közel négy esztendeje tervezőasztalon heverő Dragon Age: Origins pedig pont azt a témát és világot feszegeti, amivel anno kezdeti sikereiket érték el a kanadaiak. Ismét egy fantasy univerzumba csöppenünk.

Játékunk főhőse egy ifjú, zöldfülű újonc, aki nem rég csatlakozott a Grey Warden lovagrendbe, mely a béke hirdetője, az emberiség védelmezője. Most mégis úgy tűnik, hogy sötétségbe borulhat a világ és egy kegyetlen, komor univerzum eljövetele van kilátásban, ugyanis feltűnt egy ősi démon, melynek hatására egy ördögi parazita, a Blight fertőzi a lakosságot. Feladtunk tehát ennek az ősi gonosznak a totális elpuszítása, hogy ismét régi fényében tündökölhessen birodalmunk. A játék kezdetén egy Duncan nevű warden vezet majd minket, aki rengeteg ősi titok és rejtély rejtelmeibe vezet be. Már a játék elején előkerül a BioWare egyik névjegye, a morális kérdéseket feszegető cselekménye. A kezdetek kezdetén például egy tolvajjal futunk össze, aki egy kincses ládika kulcsát lopta el. A fülön csípet tolvajt először csak vizet és élelmet kér tőlünk, de ha kiszabadítjuk, cserébe nekünk adja a ládika rejtélyét feltáró kulcsot is. Eldönthetjük, hogy simán leszúrjuk és úgy vesszük-e el tőle vagy megszánjuk és kiszabadítjuk. Az alkalmazott társalgási rendszer szerencsére a régi elődökéhez hasonló, így a Mass Effect-ben alkalmazott rendszer jutott szerephez. Érdemes megjegyezni, hogy válaszaink és döntéseink a cselekmény egészére kihatnak, így mindig érdemes alaposan megfontolni, hogy választási lehetőségeink közül a semlegeset, az agresszívet vagy a barátságosat választjuk.

A harcrendszer némi kiegészítéseken esett át, azonban az alapszisztéma mit sem változott a Mass Effect óta. Vagyis ismét megállítható lesz a játék harc közben, így oldalunkon harcoló hűséges katonáinknak személyre szabott különböző parancsokat osztogathatunk. Különböző, változatos küldetések várnak ránk. Például az egyik küldetésben egy torony megvédése lesz a feladatunk, miközben utánpótlásra nem nagyon számíthatunk, de akad jó pár olyan misszió, ahol védelmi állásokba beásva kell túlélnünk a gonosz offenzívát. A csatákban szerencsére nemcsak a fontosabb NPC-knek adnak feladatot, ugyanis a legkisebb falu férfi tagjait is háborúba invitálhatjuk. Ezen kívül fontos szerep jut majd a taktikázásnak is, hiszen csupa közelharcosból álló hadsereggel nem lehet győzelemre vezetni a haderőket. Lehetőségünk lesz íjászokat és különböző mágusokat és gyógyítókat bevetni, melyek megfelelő pozícióba helyezése akár életmentő is lehet.

A szemkápráztató varázslatok hatással lesznek a környezetre. Vagyis ha egy tűzlabdával telibe kapunk egy fából készült tákolmányt, akkor az garantáltan lángra kap. Ugyanez igaz a növényzetre is, így könnyen csapdába csalhatjuk az ellenfelet, habár ez fordítva is igaz. Ezeket például az elfvarázslólányok egy laza mozdulattal elolthatják, hiszen jégesőt előidézve simán orvosolható a baj.

A Dragon Age: Origins kezdetén ismét saját karaktert generálhatunk, így saját nemünket, öltözetünket, külsőnket és persze karakterosztályunkat is magunk választjuk ki. A rendszer egy az egyben megegyezik a Mass Effect fenomenális rendszerével, így a különböző kasztok különböző tulajdonságokkal bírnak, vagyis az újrajátszhatósági faktor igencsak magasra rúg. Élvezetes, látványos átvezető, moziszerű animációk, tökéletes a valóságot idéző arcmimika, a Mass Effectben tapasztalt kicsit elmosott textúrák jellemzik majd a fantasy környezetben játszódó akció-RPG-t, melyben lehetőségünk lesz TPS nézetből, illetve a nagyobb csaták jobb átláthatósága érdekében felső nézetből is nyomon követni az eseményeket.

A megjelenés kizárólag PC-re lett bejelentve, mely eredetileg 2009. elejére lett kitűzve, ami a Baldur’s Gate tízéves jubileumának éve lenne, így mindenképpen van inspiráció a csapatnál.

Translate »