
Eternal Strands – játékteszt

2025 januárja épphogy véget ért, azonban máris több remek játék látott napvilágot, elég csak a Dynasty Warriors: Originst, az Airborne Empiret vagy akár a PC-re végre megérkező Final Fantasy VII Rebirth-öt és Marvel’s Spider-Man 2-t említeni. Ezen remek játékokhoz csatlakozott az Eternal Strands is, és bár méretében a rövidebb játékok közé sorolható, minőségében azonban egy rendkívül szórakoztató játékot kapunk benne. Az Eternal Strands első pillantásra a Breath of the Wild és az Immortals: Fenyx Rising egy érdekes keverékének tűnhet, ami nincs is teljesen messze a valóságtól.
Az Eternal Strands-ben Brynn szerepét öltjük magunkra, aki egy zsoldoscsapat tagja. A zsoldosok vezetője megsérül a játék intrója alatt, így Brynn veszi át a szerepét a felfedezések vezetése során. A csapatot archeológusok, kalandorok és mágikus képességekkel rendelkező túlélők alkotják, akik egy pusztulás szélén álló, veszélyes világban próbálnak boldogulni. Mindannyian „Weaverek” – mágikus képességekkel rendelkező lények. Feladatunk, mint ideiglenes vezető a világ felfedezése, Loomgate-ek – gyorsutazási pontok – aktiválása és ősi Arkok felkutatása lesz. Az Arkok különböző méretben fellelhető, mesterséges élőlények, amelyek feladata a régi világ védelme volt, mielőtt azt lerohanták. Ezek az Arkok ritka nyersanyagokat rejtenek, melyek kulcsfontosságúak lesznek mind a csapatunk túléléséhez, mind a saját fejlődésünkhöz.
Az Eternal Strands központi mechanikája az Arkok és egyéb hatalmas szörnyek elleni küzdelem. Ezeket a hatalmas lényeket a Shadow of the Colossushoz hasonlóan kell legyőznünk. Rajtuk felmászva, bizonyos testrészeik össze, illetve letörve kell megkeresnünk a gyenge pontjaikat. A gyengepontok felfedezése nélkül is legyőzhetőek ugyan, de a gyengepontokból kinyert esszencián keresztül új varázslatokra tehetünk szert, szóval legalább egyszer minden lényt a gyengepontja felfedezésével kell majd legyőznünk. A siker érdekében folyamatosan erősebb felszerelésre lesz szükségünk, amely előállításához a felfedezés és gyűjtögetés elengedhetetlen. Az erőforrások különböző forrásokból szerezhetők be, például a leggyengébb alapanyagokatat az elszórt ládákból, az jobbakat pedig ellenségekből és különböző természeti forrásokból.
A kisebb, alap ellenfelek dizájnja nem különösebben kreatív, számos újra színezett verzióval fogunk találkozni, azonban a játék nem is helyez rájuk nagy hangsúlyt, fő szerepük az alap nyersanyagok biztosítása. Ők gyorsan leüthetők, így hosszútávon nem sok vizet zavarnak.
A begyűjtött nyersanyagokat Brynn fegyvereinek és páncéljának fejlesztésére, illetve a tábor ellátmányaként használhatjuk fel, az ellátmányt pedig a csapattársaink különböző állomásainak fejlesztésére használhatjuk. Például Sofia kovácsműhelyét fejlesztve felszerelésünk fejlesztési határait tolhatjuk felfelé, Casmyn karavánjának fejlesztésével pedig a hátizsákunk méretét növelhetjük, amire a nyersanyagok mennyisége miatt nagy szükségünk lesz. A karaván fejlesztése továbbá azért is fontos, mert halálunk esetén csak korlátozott mennyiségű nyersanyagot tudunk megmenteni, ez a mennyiség pedig a karaván aktuális szintjétől függ.
Brynn három különböző fegyvert használhat, melyek mindegyikéből több választási lehetőségünk lesz majd. Egyszerre mindhárom fegyvertípus nálunk lehet: kard és pajzs, kétkezes fegyver és egy íj. Mindhárom fegyvertípusból találhatunk majd a játék során egy különleges változatot, mely a három elem egyikét felhasználva képes mágikus támadások végrehajtására is.
És ha már a három mágikus elem. Brynn nem csak a fegyvereivel harcol, hanem mágikus képességeit is beveti. A játék során a korábban említett módon új varázslatok válnak elérhetővé, kezdetben összesen kettő lesz elérhető számunkra, egy kinetikus és egy jégképesség. Az ellenségeket jégbe fagyaszthatjuk, felgyújthatjuk vagy telekinetikus erővel egymásnak dobálhatjuk. A varázslatok nemcsak a harcban, hanem a világ felfedezése során és a nyersanyagok gyűjtésében is fontos szerepet játszanak, például akadályok eltakarításában vagy tüzek eloltásában. A nyersanyagok ritkaságát növelhetjük azzal, hogy az őket tartalmazó tárolót, természeti forrást vagy ellenfelet megfagyasztjuk vagy felgyújtjuk, ugyanis ilyenkor a hideg/meleg érzékeny anyagokat eltörjük, viszont a többi nagyobb minőségben lesz elérhető.
A felszerelés készítése és testre szabása egy nagyon érdekes rendszerben történik. Többféle különböző nyersanyagot kell felhasználnunk egy adott tárgy elkészítéséhez, és ezek határozzák meg az elkészült tárgy kinézetét és attribútumait. Ezen felül a játék során bármikor kicserélhetjük ezeket a nyersanyagokat, a kohót meglátogatva, ha egy hőhullám által sújtott területre megyünk, célszerű hőállóvá tenni előtte a páncélunk.
Az Eternal Strands története és világépítése érdekes, leginkább a karavánunk tagjaira épül, akik többnyire jól kidolgozottak és kedvelhetők. Azonban a narratíva prezentációja az egyetlen negatívum, amit fel tudok hozni a játékkal kapcsolatban. Mégpedig azért, mert amíg az intro jelenetei 3D animációt kaptak a karakterünk in-game modelljével, addig a játék szinte összes átvezetője statikus karakter portrék felhasználásával visual novel stílusban történik. Ezek a jelenetek furcsán befejezetlennek hatnak, és bár a karakterek részletesen ki vannak dolgozva, sokkal jobban illik a játékhoz a 3D történetmesélés. Ami azonban pozitív, hogy minden párbeszéd szinkronizált, a szinkronszínészek pedig nagyon jó munkát végeztek a karakterek életre keltésében.
Értékelés
90%
Összefoglaló Az Eternal Strands egy kisebb változata az Immortals: Fenyx Rising-nak, számos más, remek elemmel ötvözve. Egy rendkívül érdekes és történetgazdag világot nyit meg előttünk melyet egy élmény felfedezni. Az Arkok és gigantikus szörnyek elleni harcok izgalmasak és látványosak, és a játék technikai oldalról is stabil, és tapasztalataim alapján hibamentes is.