
Drill Core – Korai Hozzáférés betekintő

A Hungry Couch Games (a Black Skylands készítői) fejlesztőcsapat kohójából, a tinyBuild kiadásában, Korai Hozzáférés keretein belül elérhető a Drill Core. Ez a játék első ránézésre csupán egy újabb pixelgrafikás stratégia-szimulátor-roguelite keveréknek tűnhet. Azonban ahogy egyre mélyebbre fúrunk, szépen kirajzolódik, hogy ez a játék sokkal több annál.
A kiindulópont egyszerű, de erős: a DrillCore nevű vállalat alkalmazottjaként, Platform Manager pozíciójában dolgozunk, a feladatunk pedig egy ásványkincsek után kutató, önellátó platform irányítása lesz. Nappal bányászattal, építéssel és persze a platform fejlesztésével telik majd az időnk, éjjel pedig meg kell védenünk a platformunkat. Minden küldetés célja elérni az egyre mélyebben fekvő célszinteket, és elindítani egy robbanómagot a középpont felé. Minden mag elindítása után miénk a döntés, hogy távozunk, vagy tovább maradunk, hogy még több nyersanyagot gyűjtsünk a felszerelésünk és a platform fejlesztéséhez.
A Drill Core játékmenete során a fejlődésünk lassú, de jutalmazó lesz. Nincs két egyforma bányász expedíció. A játék valóban újrakezdésre ösztönöz, hiszen minden alámerülés új kihívásokat és új lehetőségeket rejt. Az erőforrások, amiket felhozunk magunkkal, permanens fejlesztésekre válthatók, így gondoskodva róla, hogy egyre egyszerűbb dolgunk legyen, ahogy haladunk előre a játékban. A technológia pedig a küldetések közötti előrehaladásunkkal együtt bővül.
Stílusában és mechanikáiban a Drill Core több, nagyon különböző játékot idéz. A támadó ellenségek hullámai felülről érkeznek, akár a Space Invaders vagy a Missile Command klasszikus játékok ellenfelei – és hasonlóan adrenalinfűtött védekezést igényelnek.
Közben ott a menedzsment mélysége is: a bányászat és az erőforrás-gazdálkodás a Terraria, Starbound vagy az Oxygen Not Included szellemiségét idézi. Ez a hibrid identitás meglepően jól működik – a játék egyensúlyt talál az akció és a stratégia, az építkezés és a túlélés között.
És ez még csak korai hozzáférés. Pixel grafikát használó korai hozzáférésű játékhoz híven, a Drill Core is üdítően sima élményt nyújt. A játék mechanikái működnek, nem találkoztam semmiféle olyan hibával, ami fennakadást jelentett volna. A képességek azonban, ha trükközünk kicsit, akkor például, a radar képesség hatókörét ki lehet nyújtani a térkép megállításával. Ami viszont fájóan hiányzik, az a kontrolleres irányítás, főleg számomra, mert az ehhez hasonló játékokat főleg Steam Decken szoktam kipróbálni, azonban a Drill Core jelenleg egér + billentyűzetes irányításra van korlátozva. Ami azért külön szomorú, mert a játék tökéletesen fut a Steam Decken.
A tartalom terén sincs ok panaszra, főleg akkor, ha bele tekintünk abba, amit a jövőben érkező frissítésekben ígérnek a fejlesztők. Jelenleg két bolygón áskálódhatunk, több nehézségi szinten, és ez csak bővülni fog. Az „osztályok” vagy inkább minősítések, amiket egy-egy fúrás során gyűjthetünk, új technológiákhoz adnak hozzáférést.
A Drill Core jelenlegi állapotában egy szórakoztató és ami talán még fontosabb, stabil alap, amire hosszútávon terveznek építkezni. Egy játék, már most remek időtöltés, és ahogy fejlődni fog valószínűleg csak egyre jobb lesz. A fejlesztők tervei szerint 2025 második feléig marad korai hozzáférésben, de engem nem lepne meg, ha az 1.0 nem jelentené a fejlesztés végét a játék számára.