Oldal kiválasztása

Assassin’s Creed: Origins – The Curse of the Pharaohs – Játékteszt

Assassin’s Creed: Origins – The Curse of the Pharaohs – Játékteszt95% XP95% XP
6 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A napokban jelent meg az Assassin’s Creed: Origins második nagy DLC-je, a The Curse of the Pharaohs. A Season Pass tulajok egyből megkapják, a többiek extra pénzért vehetik meg, de lássuk, megéri-e az árát!

Az, hogy mennyire örülhetünk az utóbbi években tapasztalható, az alapjátékot esetenként félkészen vagy megnyesve kiadó üzletpolitikának, nem tisztem eldönteni. A DLC-k fénykorukat élik, gyakorlatilag nincs olyan nagyobb cím mostmár amihez ne érkezne extra tartalom, akár skinek vagy más érték formájában. A Ubisoft ennek egyik éllovasa, minden játékuk tömérdek letölthető tartalommal érkezik, így az Origins sem lehetett kivétel. Az előző kiegészítőjük, a Hidden Ones, nem hagyott mély nyomokat, már bejelentésükkor mindenki jobban érdeklődött a második, a fáraók átkáról szóló kiegészítőjéért. Mivel végre megvásárolható, vessük bele magunkat és nézzük meg részletesebben, mit is kapunk a pénzünkért.

Először is a szint-korlát megemelkedett, az eredeti játék 40-éről először 45-re emelték a Hidden Ones során, majd most ugrottunk egy hatalmasat és 55-ös szintig fejleszthetünk! Már ebből is sejthető, hogy ezeket a szinteket nem ládanyitogatással fogjuk áthidalni, bár abban is bőven lesz részünk ismét, de a lényeg a sztori bővülése és egy új terület, a Királyok Völgyének bevezetése. Akik figyeltek a történelemórákon, azoknak már nyilvánvaló lesz, hogy ez bizony az a hely, ahová több fáraót is eltemettek a régmúltban, ám most valamiért elkezdtek rakoncátlankodni és úgy döntöttek járnak egyet a Nílus partján, zaklatják Théba lakosságát és úgy anblokk megzavarják a mindennapok nyugalmát. Ebbe a szituációba csöppen Bayek, kinek ismét az lesz a feladata, hogy rájöjjön a miértekre és amennyiben lehetősége adódik, küldje vissza ezeket a hívatlan vendégeket a másvilágra. A sztoriba direkt nem megyek bele jobban, hoz új karaktereket, fordulatokat és érdekességeket bőven, így végigjátszása minden Origins-fan számára ajánlott.

A fáraók feltámadásának velejárója egy új játékelem felbukkanása: véletlen időközönként kapunk egy értesítést, hogy valamelyikük visszatérőben van, ilyenkor a területre érve azt láthatjuk, hogy fáraónk éppen irtja a népet. Feladatunk ilyenkor az lenne, hogy legyőzzük és visszaküldjük őt a Túlvilágra, addig amíg egy újabb alkalommal vissza nem tér. Amennyiben sikerrel járunk, nem elég, hogy tapasztalati pontokat kapunk, hanem egy új nyersanyagot is (Shards of a Star), melyre a felszerelésünk továbbfejlesztéséhez lesz szükség. Ezeket az eseményeket részben figyelmen kívül is hagyhatjuk, de a nyersanyag miatt mindenképpen érdemes elvégzésük. „De hogyan érhetjük el, hogy többé vissza se jöjjenek?” – hangzik a kérdés. Nos itt jön képbe a Túlvilág szerepe.

Ahogy a fáraók járnak-kelnek Egyiptomban, úgy mi is átmehetünk az ő világukba és ez adja a kiegészítő sava-borsát, sőt, amondó vagyok, hogy a teljes Origins legnagyobb élményét is ezek a részek biztosították számomra. Ahhoz, hogy bejussunk a Túlvilágra, először is az azt védő őrökkel kell szembenéznünk. Amennyiben ezt sikeresen teljesítettük, belépést nyerünk és kezdődhet a vadászat. Összesen négy fáraót kell végső szendergésre bírnunk, mindegyikük világa teljesen más és ezáltal más hangulatot is áraszt. Ezeken belül is találhatunk mellék-feladatokat, illetve új kedvenc ellenfeleimet az óriás skorpiókat! Belőlük is kinyerhető az új nyersanyag, szóval ő rájuk fogunk a legtöbbet vadászni a játék folyamán. Noha egy jó íjjal felfegyverkezve, nem nyújtanak túl nagy kihívást, látványuk és a tény, hogy egy achievement/trófea illetve egy Ubisoft Club kihívás is kapcsolódik hozzájuk, szívmelengető. Legnagyobb bánatomra, befogni nem lehet egyiket sem. De legalább kapunk egy új paripát (Eternal Maw), melyet a Túlvilágról visszatérve is megvásárolhatunk 5000 aranyért.

Bővült a képesség-fa is egy erőset, hét új dologra költhetünk, közöttük egy, csak a Túlvilágon alkalmazható, automatikus nyíl és darts/bomba újratöltödésre, illetve az íjainkat erősítő fejlesztésekre is. Ezeket érdemes kimaxolni, mert a fáraók elleni harcok bizony izzasztóak lehetnek, hála a brutális sebzésüknek és életerejüknek, de ezek használatával és a többi felszerelésünk erősítésével ezt könnyebbé tehetjük. Felszerelésünket további két lépcsőfokban fejleszthetünk, melyekhez már az említett csillag-töredék kell a Carbon Crystal helyett, bár azokból is találhatunk még a ládákban dögivel.

Mindezeken felül kaptunk egy rahedli legendás fegyvert, két új badass páncélt, tizenkét új kilátót, egy lovat ugye, megküzdhetünk Anubis árnyékaival, akiket a Túlvilágról ránk uszított, újabb erődöket foglalhatunk el, illetve számtalan kincset zsákmányolhatunk, szóval lesz miért felhúzni a szandált és nyelni a homokot!

Így a cikk elején feltett kérdésre egyértelmű IGEN a válasz, noha az alapjáték hosszával és tartalmával nem vetekedhet, hangulata és helyszíneinek egyedisége kiemelkedő, így a Ubisoft most megmutatta végre, hogy igenis, tudnak ők jó extra tartalmat készíteni. Az egyetlen ami miatt ismét fanyaloghatunk az a rövidsége, pár óra alatt gond nélkül abszolválható az egész.

Értékelés

95%

Összefoglaló Rendkívül hangulatos, az alapjátékot kellően bővítő kiegészítőhöz volt szerencsém, mely órákig tartó szórakozást nyújt azoknak, akik belevágnak. Egy biztos, fáraókra vadászni még sosem volt ekkora öröm!

95%
Translate »