Oldal kiválasztása

Pinball FX2: Epic Quest (X360) – Játékteszt

Pinball FX2: Epic Quest (X360) – Játékteszt
12 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Zen Studios újból megreformálta a flipperasztalok világát, mivel ezúttal egy RPG-elemeket felhasználó asztalt alkottak meg. Hogy ez mennyire sikerült jól, azt cikkünkből megtudjátok.

 

A Zen Studios már eddig is tanúbizonyságot tett arról, hogy fantasztikusan értik a flipperek világát, és ezúttal egy újabb meglepetéssel kényeztettek minket. Már a megjelenését megelőzően megkaptuk ugyanis a legújabb asztal, az Epic Quest kódját, így a február 14-én megjelent asztalt oda-vissza kijátszhattuk a megjelenésének napjára. Mondjuk, ebben szerepet játszott az is, hogy az Epic Quest az átlagosnál kevesebb kihívást tartogatott, így elsődlegesen a téma iránt érdeklődő kezdő játékosoknak jelent majd hosszabb szórakozást, a rutinosabbak maximum az újfajta koncepció miatt, vagy a gyűjtemény teljessége miatt ruháznak majd be a 240 MS pontba kerülő flipperasztalra.
 
De nézzük, hogy miről is van szó. Főhősünk, Max, egy botcsinálta hős, aki különböző mókás ellenfelekkel veszi fel a harcot küldetései során, majd ezeket legyőzve begyűjti a jól megérdemelt lootot és XP pontokat, és természetesen a hercegnőt is megmenti mindeközben. A karaktert mindvégig a bal oldali részén láthatjuk az asztalnak, aki a különböző zsákmányokat beszerezvén egyre jobban felöltözködik majd (sárga, kék és lila cuccokba, amelyek sorrendben átlagos, ritkább és epix(!) itemeknek számítanak), az ellenfeleinket pedig a jobb oldali "színház" rövid animációjaiban ismerhetjük meg, mókás jelentek közepette (ezt egy gombnyomásra át is ugorhatjuk, ha már láttuk korábban). A kinézet az elvárt szintet hozza ismét, azaz gyönyörű az asztal kidolgozottsága, és a 3D-s effektek is nagyon rendben vannak – szerencsére ezúttal ezek számát és mértékét nem vitték túlzásba a fejlesztők. A mesébe illő grafikát kellemesen bárgyú humor kíséri, amire rátesz egy lapáttal az egyes szereplők külseje, vagy éppen az asztalon elhelyezett grafikák, feliratok stílusa.
 
Maga az asztal egyébként nem túl összetett, ami egyben jó is, mert könnyen betanulható, és elég élvezetes rajta játszani, másfelől viszont a rá kialakított küldetések sem jelentenek túl sok kihívást, mivel kb. 2 rámpát (pajzs és kard), illetve egy Smash feliratú bejáratot kell begyakorolnunk, és innentől kezdve nyert ügyünk van. Ezt az érzetet erősíti az is, hogy a szokásosan felül található flipperkarokból most csupán egy akad, az is egy aránylag könnyen belőhető helyen, és a használata sem igényel túlságosan pontos időzítést. Amúgy ezzel tudjuk a színházunk felé terelni a golyót, ami aztán egy olyan mechanizmus felé fog haladni, amit a jobb flipperkar gombjával tudunk irányítani, és segítségével a falból előugró karokkal noszogathatjuk a golyót az öt lyuk valamelyikébe, ezzel választva ellenfelet magunknak.
 
Az RPG-elemek kicsit felemásra sikerültek, mivel ugyan elsőre nagyon izgalmas, ahogy ellenfelünkkel viaskodunk, és sikerünk érdekében a kard és pajzs rámpáját lődözzük (ha nem így teszünk, akkor folyamatosan sebzést kapunk az ellenfelünktől), majd ha legyőztük, akkor pedig begyűjtjük a zsákmányt tőle, ám mivel gyakorlatilag ebből a három mozzanatból áll minden ellenfél likvidálása, ez egy idő után elég egysíkúvá és könnyűvé teszi a játékot. Bár az elért szintünk befolyásolja, hogy mekkora valószínűséggel esnek epic cuccok, hogy milyen képességekkel rendelkezik az ellenfelünk, hogy milyen értékű a Princess Multiball jackpotja, és hogy milyen életerővel rendelkezünk, azért, ahogy az várható, magát a játékmenetet mindez nem sokban befolyásolja. A másik érdekesség, hogy ezek a statjaink a játék végeztével is megmaradnak (csak ha az operators menüben reseteljük az asztalt, akkor állnak vissza az alapértékekre), így a következő játékkal olyan szintről folytatjuk a kalandokat, ahol abbahagytuk, amíg el nem érjük a 100. szintet (ez ugyanis a level cap).
 
Mindezeket összevetve én azt mondanám, hogy puhatolózásnak jó volt a Zen Studios részéről az Epic Quest; a mi tetszésünket elnyerte az ötletkezdemény, ám következő lépésként elvárnánk tőlük, hogy valami komolyabb asztallal, például egy, küldetésenként jócskán eltérő játékstílust megkívánó ötlettel, vagy sok-sok minijátékkal megtűzdelt történettel álljanak elő, ami komolyabb kihívást jelent a tapasztaltabb játékosoknak is. Gyűjtőknek nem hiányozhat a gyűjteményből, kezdő játékosoknak melegen ajánlott, a vén rókáknak pedig csak akkor, ha nem zavarja őket, hogy nincs benne elegendő mennyiségű kihívás a számukra.
 
Értékelés: 8/10 
 
Az Epic Quest keretrendszeréül szolgáló alkalmazás (Pinball FX2, Zen Pinball iOS, Zen Pinball THD) minden platformon (X360, PSN, iOS, Android) ingyenesen elérhető, és a letölthető flipperasztalokért kell fizetni. Így tehát mindenki maga válogathatja össze a kedvére való válogatást. Az Epic Quest 240 MS pontba (X360), 2,49 dollárba (PSN), vagy 0,99 dollárba (iOS, Android) kerül, platformtól függően.
Translate »