A szórakozástatáshoz pedig a könnyed, finoman humoros megközelítést választották, ezzel nagyban csökkentve a túlzó erőszakosságot emlegető vádakat, amikkel gyakorta (és nem feltétlenül alaptalanul) illetik a beat-em-up játékokat. Azért a ló túlsó oldalára sem estek át a vicceskedéssel, és nem, a ZHeroesból nem lett egy zsáner-paródia, mert a paródia programok többsége (a néhány üdítő, de sajnos ritka kivételtől eltekintve) már középtávon kifullad, és a folyamatos poén-puffogtatás közben egyre inkább ellaposod humor hosszú távon már inkább kínos és unalmas, mintsem szórakoztató. Itt szerencsére ilyesmiről szó nincs, s bár az átvezető videók, a játszható karakterek és az ellenfelek kinézetében bőséggel kapott szerepet a karikatúrák túlzó eszköztára, a játék során nem ezen, hanem az akción, az ellenfelek miszlikbe pofozásán van a hangsúly. A vicces vonások felfedezéséhez elég csak a világok feletti uralomra törő gonosz-géniusz speciális billentyűzetére nézni a nyitó animációban, vagy épp Mike sziklatömböket lepipáló és végtelenül szögletes állára pillantani.

Persze a műfaj klasszikus szabályaihoz híven, az egymást adott sorban követő pályákon is jelen van ez a képi humor, de a hangsúlyt az akció kapja. Ágyútöltelék ellenfelek számolhatatlanul özönölő seregén kell keresztülverekednie magát a játékosnak. És itt a verekedés szó szerint értendő,

Mike öklét vagy Dory talpélét használva számolja fel az ellenük törő ellenségek nagytöbbségét. A pusztakezes harc mellett időnként azért a fegyvereknek is jut némi szerep. Egyrészt a ZHősök felszereléséhez tartozó kézifegyvert vetheti be a játékos tetszése (no meg a gyorsan fogyatkozó és lassacskán gyűjtögethető lőszermennyiség) szerint. A kézi gyorstüzelő leghasznosabb tulajdonsága, hogy igen nagy szórással dolgozik, vagyis nem egyetlen ellenfelet, hanem az összes egy irányban gyülekező rosszfiút sebzi. Az igazi móka ideje pedig akkor érkezik el, mikor a játékos rátalál egy mech-re, mert a robotpáncélzatba pattanva indulhat a kőkemény zúzás, ami ügyelve a robotizált páncélzat energia utánpótlására igen sok ellenfél, igen látványos végét jelentheti.

 

Szintén a zsáner szabályaihoz híven, a játékos irányította karakter képességei, fegyverzete fejleszthető a pályákon nyújtott teljesítmény után járó fejlesztési tokenek. A harci képesség hatékonyságának növeléséhez nem árt tehát jó magas pontszámot gyűjteni a pályákon. Igy nem csak a móka kedvéért jön jól, hogy az ellenfelek szimpla szétveréséért járó értéknél jóval többet lehet összeszedni, ha az időnként igencsak látványos mozdulatsort eredményező ütés-kombinációkat sikerül hiba nélkül végig vinni.

 

A klasszikus verekedős játékokat idézi még a szétverhető tárgyakból gyűjthető gyógyító- és fegyver-energia mellett az is, hogy a ZHeroes helyi többjátékos üzemmóddal teszi lehetővé, hogy két játékos együtt küzdjön meg a világok elfoglalására készülő ellenséges seregekkel.

Hozzászólások

hozzászólás