Oldal kiválasztása

Euro Truck Simulator 2 – Játékteszt

Euro Truck Simulator 2 – Játékteszt
8 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Egy kis múltidézés az európai kamionozásból, ha már végre Amerikába is ellátogathatunk.

F1 vagy a Need for Speed. 2013-ban azonban feltűnt egy nagy lehetőség, ami addig ismeretlen terepen evezett. A SCS Software azonban mára már tapasztalttá vált egy roppant különleges szimulátorfajtában, ez pedig a kamionszimulátor.

A SCS Software működése elején több kamionos játékot is kiadott 18 Wheels of Steel néven. 2008-ban kiadta a kamionszimulátorok következő generációját, ami már Euro Truck Simulator névre lett keresztelve, majd 2012-ben jött a Scania Truck Simulator, amiben az ETS nagyobb, ismert hibái ki lettek javítva. 2013 egy óriási változás a stúdió életében, ugyanis az előző két „Truck Simulator” játék hibáiból tanulva kifejlesztették az új játékmotorjukat, és szerkesztettek hozzá egy gyönyörű világot, majd végül megszületett az Euro Truck Simulator 2. De ha ez még nem lenne elég, a fejlesztők akkor nyerték el igazán a rajongók tetszését, amikor elérhetővé tették a modolhatóságot, ezzel megteremtve egy igazán nyílt fuvarozós világot. Még mindig nem eléggé vonzó ajánlat a játék? A most felújított funkció lehetővé teszi, hogy barátainkkal guruljunk és teljesítsünk különböző teljesítményeket: ez a World of Trucks.

A játék Steamről tölthető le, ahol az adatlapját elolvasva kiderül, hogy a fuvarozás elérhető magyar nyelven is.

Na de nézzük, mit rejt az ETS 2:

A játékba belépve a rövid bevezető után elénk tárul az „óriási” Európa. Ahhoz, hogy bejárhassuk teljes Európát, újra a pénztárcánkba kell nyúlnunk, ugyanis a fejlesztők, a mai divatot követve, DLC-ket adtak ki. Két „pályanagyobbító” kiegészítő született. Az első ilyen DLC a GOING EAST!, amivel bekerült a játékba Magyarország, Szlovákia és Lengyelország. Magyarországon fuvarozhatunk az M3-as autópályán Debrecenből Budapestre, vagy eljuthatunk Pozsonyba az M1-es autópályán Budapestről. Ezenkívül több lengyel és szlovák város is bekerült, illetve 2015 őszétől kibővült hazánk úthálózata, és helyet kapott Szeged és Pécs. A másik ilyen DLC a Scandinavia, aminek segítségével bejárhatjuk a skandináv országok nagy részét. Így szállíthatunk Malmőbe, Stockholmba vagy akár Oslóba.

Ezenkívül még sok DLC van a játékhoz, amelyek, egy kivételével, egyedi kamionszínezést adnak a játékhoz. A legutolsó DLC segítségével pedig, a kamionfülkét varázsolhatjuk igazán otthonossá. 

A játékban rengeteg beállítás van, amelyek segítségével személyre szabhatjuk az irányítást.

Használhatunk egyszerű automata váltót (előremenet gáz, hátramenet fék gomb), valódi automata váltót (váltás előre és hátramenet között egy-egy gombbal), szekvenciális váltót (sebesség le és felváltása egy-egy gombbal) és H-váltót. Ez utóbbi csak erre alkalmas kormány és váltó használatával érhető el.

Ha valóban komolyan szeretnénk venni a fuvarozást, akkor rengeteg gombhoz tartozó utasítást kell megjegyezni, de természetesen ezek állíthatók. Bekapcsolhatjuk, és választhatunk a három sebességes ablaktörlőből, mi szabályozhatjuk, hogy mely lámpák világítsanak, gondolok itt a helyzetjelzőre, a távolsági és a tompított fényszóróra.

Használhatunk légkürtöt, illetve sima kürtöt. Ezenkívül rengeteg a való életben hasznos (a játékban nem igazán lényeges) funkciót lehet „aktiválni”. Emelhetjük a hátsó vagy az első tengelyeket, bekapcsolhatjuk a villogót, de akár az elakadásjelzőt is villogtathatjuk. Ez persze csak egy kis része mindannak, amit kínál a játék az irányítást tekintve.

A beállításoknál maradva, megszabhatjuk a pénznemet, a hosszmértéket, a súlymértéket és még a hőmérséklet mértékegységét is. A játék fizikáját is személyre szabhatjuk. Ezen belül a pótkocsi stabilitását, a kamerabillegést, de a kamiont illetően akár a légfék szimulálását is kikapcsolhatjuk.

Nekem a játék ott ragadta meg a figyelmemet, amikor kiderült, hogy nagyon jól kezeli egyszerre a játékvezérlőket (legyen szó kormányról, gamepadról) és a billentyűzetet, sőt egyszerre akár az egeret is. Az irányításról és a beállításokról röviden ennyit. (De ismét kiemelném, hogy rengeteg funkció van még, és a lista folyamatosan bővül.)

Igazából a játék elég jól visszaadja azt az érzést, hogy egy nagy és óriási mechanikus gépet irányítunk.

A játék teljesen nyílt világgal rendelkezik, tehát bárhova, bármikor elmehetünk. Két dolog szab határt: a DLC és a játékbeli pénz, ugyanis a benzin sem olcsó, na de a kompút Angliába még drágább.

A játéknak története nincs, tehát teljesen a saját döntéseink irányítanak. Lehet saját cégünk, vagy akár folyamatosan dolgozhatunk alkalmi munkásként. Utóbbi esetben a megbízó ad kamiont, és a benzint is ő fizeti, de sokkal kisebb a hasznunk. Ha saját céget alapítunk, akkor vehetünk garázsokat, kamionokat és munkásokat. (Természetesen ekkor nekünk kell a munkásoknak biztosítani a kamiont, de munkás a fuvart magától keresi.)

Fejlődhetünk, így szerezhetünk pontokat, amiket eloszthatunk. Tehetünk pontokat a benzinspórolásra, azért hogy nagyobb távolságra szállíthassunk, vagy akár ADR osztályú szállítmányra is szerezhetünk jogosítványt. A legutolsó annyit jelent, hogy szállíthatunk veszélyes anyagokat, pl. ilyennek számítanak a robbanóanyagok, marószerek vagy tűzveszélyes anyagok. 

A játék folyamatosan bővül, újabb és újabb DLC-kel és frissítésekkel. 

Aki szereti, a szimulátorokat mindenképpen megéri tenni vele egy próbát, mert néha jó egy kicsit száguldozni az aszfalton. 

A másik ok, amiért érdemes kipróbálni, hogy február 3-án megjelenik a stúdió új játéka az American Truck Simulator, ami, ahogy a neve is mutatja, Amerikába visz el minket.

Értékelés: 8/10

Translate »