Oldal kiválasztása

inFamous 2 – Játékteszt

inFamous 2 – Játékteszt
13 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Két évvel ezelőtt a semmiből érkezett a Sucker Punch nyílt világú, alternatív módon értelmezett szuperhősös játéka, az inFamous, ami a csavaros története mellett nagy szabadságfokú szabadságérzetével hódítótta meg a játékosokat.

Két évvel ezelőtt az inFamous a semmiből felküzdve ért el komoly eladási eredményeket, és szakmai elismeréseket. A szabadon bejárható, hatalmas méretekkel bíró fiktív Empire City, a karma-rendszernek köszönhetően akár antihős szerepében tetszelgő főhős, Cole MacGrath, és történetének kibontása, valamint tálalása olyan egységes egyveleget alkotott, amivel a PlayStation 3 exkluzív címek tengeréből könnyedén kiemelkedett a Sucker Punch fejlesztése. A folytatás természetesen nem tér el a jól bevált recepttől, minden olyan szükséges jellemvonást magán hordoz, mint elődje, annyi különbséggel, hogy a második részektől elvárt újdonságokat és finomhangolásokat is felvonultatja.

 

Az első inFamous elképesztő csavarral ért véget, így nincs abban semmi meglepő, hogy a folytatásban egyrészt visszatér az eredeti főhős, Cole MacGrath, és abban sincs semmi meghökkentő, hogy a készítők gyakorlatilag a játék első másodperceiben szembeállítanak minket a későbbi főgonosszal, Beasttel. A harcból sajnos vesztesen kerülünk ki, és amellett, hogy szégyentől csapzottan próbáljuk menteni az irhánkat, a gigantikus szörny képességeink javarészétől is megfoszt minket, így Cole és társasága kénytelen az Államok déli részében található, New Orleans-ről mintázott New Marais-be menekülni, ahol amellett, hogy új szövetségeseket és ellenfeleket is a nyakunkba kapunk, alapvetően az lesz a feladatunk, hogy visszaszerezzük, és felfejlesszük elvesztett tudásunkat és képességeinket.

 

Az első részben megismert karakterfejlődés, és annak menete némileg finomodott, illetve kiegészült, így a speciális képességek és mozdulatok megtanulásához már nem elegendő, ha csak megfelelő számú tapasztalati pontot gyűjtünk össze. A készítők rákényszerítik a játékost, hogy speciális feladatokat és küldetéseket is teljesítsünk. Például meghatározott számú feladatot kell végrehajtanunk, esetleg megadott számú ellenfelet kell kiiktatnunk. A képességek terén nem ez az egyetlen újítás, a Sucker Punch ugyanis a D-Padon található négy gombra is beköthetővé tette a mozdulatokat, különböző spéci villámszórásokat, így lehetőségünk van, hogy harc közben egyetlen gombnyomással váltsunk fegyverünk és a villámtámadások egyes fokozatai között. A megszerezhető képességeket ezúttal is befolyásolja a karmánk, aminek típusa cselekedeteinktől függ. Az inFamous 2 a feladatoknál választási lehetőség elé állítja a játékost, hogy jó vagy a rossz oldalt választja-e. Képességeket a későbbiekben társainktól is tanulhatunk, így a villám különböző használata mellett jeges/tüzes meglepetések is a birtokunkba kerülhetnek.

 

A küldetések és teljesítendő mellékfeladatok sajnos nem igazán nyújtanak kellő változatosságot. Alapvetően nincsen velük probléma, de hamar önismétlővé válnak, ráadásul sok esetben olyan érzése támad az embernek, hogy többségüket az első felvonásban már átélte. Valószínűleg sokat lendített volna a változatosság mérlegén, ha a két évvel ezelőtti epizódban ugrálós, ügyességi részeket megtartják, az inFamous 2 ugyanis nem titkoltan egy végig magas fordulatszámon pörgő akciójáték, s bár ennek a kritériumnak maximálisan megfelel, igazán bizsergető érzés már nem fogja el az embert, ha sokadik alkalommal is ugyanazt a feladatot kell ellátnia, ráadásul ezek között se akad igazán emlékezetes.

 

Ami némi mentsvár lehet, az a játékhoz kapott UGC küldetésszerkesztő, amivel a felhasználók teljesen szabadon és kötetlenül készíthetnek térképeket és extra küldetéseket. Az elkészített műveket pillanatok alatt hozzácsaphatjuk az alapjáték kínálatához, s a közvetlenül a játék világában elérhető munkákat akár egy szűrő segítségével is listázhatjuk, így eldönthetjük, hogy gyűjtögetős, vagy történetközpontú kihívás elé állítjuk magunkat. Az egyes pályákat értékelhetjük, vagy akár a el is menthetjük a kedvencek közé.

 

Az inFamous 2 ugyan nem látványvilágát tekintve nem emelkedik Uncharted magasságokba, a PlayStation 3 exkluzív kínálatot, és úgy alapvetően a teljes generáció végtermékeit figyelembe véve azonban nem vall szégyent a játék. Az animációk aprólékosan kidolgozottak, az egyes vizuális effektek elképesztően jól festenek, a főbb karakterek kidolgozottsága is jelesre vizsgázott, ráadásul a bejárható két sziget is aprólékosan lett felhúzva. Az egészet megkoronázza, hogy akció-orientáltsága mellett az inFamous 2 még a legkomolyabb összecsapások közben is képes stabil framerate-et produkálni.

 

Cole visszatérése közel sem nyújt már akkora katarzist, mint az első rész, s bár az inFamous 2 így is magas színvonalon pörög, a készítők nem tudtak annyi, és olyan minőségű újdonságot belecsempészni a folytatásba, hogy az felülkerekedjen az elődön, így sokszor olyan érzése van az embernek, mintha egy másfeledik részt kapna a pénzéért.

 

Értékelés: 8/10

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »