A World of Warcraft legújabb kiegészítője ismét a frakciók közötti háborút helyezi előtérbe. A haldokló Azeroth erőit felhasználva próbál mindkét oldal előnyhöz jutni, de nekünk, a játékosoknak kell lejátszanunk ezt a harcot.

A kiegészítő története ott folytatja, ahol a pre-event végződött (jó hír, hogy egy karakterrel elegendő végigvinni ezeket a scneariokat, és ha új altot húznánk, akkor a dialógusnál választhatjuk a skip opciót). A bevezető küldetéssorozat után megindulunk hajóinkkal Kul Tiras vagy épp Zandalar irányába. A két frakció külön szigeten játszik (ameddig a hajózást meg nem nyitjuk). Ezekből nem akarok bővebben írni, mert akkor a sztori elveszti a varázsát. Több achievement is tartozik ezekhez, amik a repülés feloldásához szükségesek, így nem ajánlatos kihagyni őket. A world questek megnyitásához is reputation szintek elérése szükséges, amit szintén megadnak ezek a sztorik.

Kétféle módon játszhatunk mostantól a nyílt világban. War mode bekapcsolásával vagy anélkül. Ha nincs bekapcsolva ez a lehetőség, akkor a régi nem pvp realm szabályai szerint játszhatunk, és nem kell félnünk attól, hogy esetleg az ellenséges frakció ránk támad küldetésezés közben. Azonban ha bekapcsoljuk ezt, akkor elsőként 10% xp bonust kapunk plusz a world questekre is bónuszt kapunk; egy pvp medalliont és 3 pvp talentet választhatunk, amit szintén használhatunk immár nem csak a battlegroundok keretében. Ez nagymértékben megkönnyítheti a fejlődésünket, vagy tönkreteheti azt. A war mode ki/be kapcsolására csak Stormwindben vagy Orgrimmarban van lehetőség, hogy ne tudják abuseolni az erre hajlamos játékosok. Ennek ellenére már a legelső nap találtak egy exploitot a trükkös játékosok: egy world quest exploit segítségével meg tudták azt csinálni, hogy teljesítették a küldetést, majd egy bizonyos módon beflaggelték, hogy még nincs kész, és ezáltal folyamatosan újra és újra megcsinálták azt rengeteg goldot, reputationt és geart generálva. Hamar felfigyelt erre a Blizzard és végleges bannal sújtotta az ezt abuseoló játékosokat. Természetesen azonnal hotfixelték a dolgot, így nem érdemes már keresni ezt a lehetőséget.

A két sziget 110-120 között dinamikusan scalel. Ebből szintén származott egy kisebb probléma, mert a kiegészítő landolása utáni több napban sok játékos azzal szembesült, hogy nagyon nehezen vagy egyáltalán nem tud megölni quest mobokat. Ez az itemlevel,szint függvényében felscalelt számok miatt történt. Erre a trükkös játékosok ismét találtak egy “saját hotfixet” mégpedig azt, hogy a Hearth of Azerothot a gyűrűiket és a trinketjeiket a bankba tették, ezáltal jelentősen csökkentve az itemleveljüket miközben a DPS szinte változatlan maradt. Ez gyengíti az open world mobokat és könnyebb megölni őket. Nekem mondjuk semmi ilyesmi gondom nem volt, de én a dungeonöket is megjártam mire végeztem a maximum szinttel, így a gearem folyamatosan növekedett a questelőkkel ellentétben. A world PvPben is jelentős fejfájást okozott ez a scaling, amire a blizzard hotfixel válaszolt. Nem egyszer fordult velem is elő olyan, hogy a lvl 120as rogue karakteremmel vagy vért izzadva vagy egyáltalán nem tudtam megölni egy frissen a szigetre érkezett 110-es karaktert. A hotfix javít azon, hogy a magasabb szintű játékosok erősebbek legyenek a kisebbekkel szemben.

Ha már az előbb említettem a Heart of Azerothot, akkor el is magyarázom, hogy micsoda ez. Lényegében a BfA megfelelője az artifact fegyvereknek, ami egy nyaklánc és ugyanúgy artifact powert gyűjthetünk bele, mint anno a Legionos fegyvereinkbe. Ennek a szintjével feloldhatunk azerite gearekben található skilleket. Az azerite gear lényegében olyan, mint bármelyik másik gear, DE! nyakláncunk szintje szerint választhatunk bizonyos skill tierek közül bónuszt. Ezek egy-egy általános vagy class specific bónuszt tartalmaznak. Sajnos a fegyverekkel ellentétben ez szó szerint csak egy lefoglalt item slot egy számlálóval, míg a fegyvernél legalább mi és más játékosok is láthattuk, hogy “hmm, ő biztosan nagy szintű, mert menő a fegyverén az effekt” és hasonlók.

A kiegészítő landolása óta botrányosan működik az Auction House. Ha valami craft materialt keres az ember nagyobb tételben, akkor rengeteg 1 darabból álló stacken kell átgörgetnie az embernek, mire talál egy nagyobb stack méretet. Ezt tovább rontotta az, hogy annyira lassan működik az aukciós ház, hogy nálam egy reggeli órában elérte a 15 percet egy lapozás miközben egy ore után kutattam. Annyira idegesített a dolog, hogy muszáj voltam kivárni, hogy megnézzem mennyire rossz a helyzet. Ezen próbál változtatni a Blizzard de szerintem teljesen rossz irányból megközelítve a problémát. Egy 20%-os depositot szabtak ki a sikertelen eladásokra. Ez maximum csak egy átmeneti mentőöv lehet az AH számára. Ehelyett inkább egy teljes rework lenne szükséges az aukciós ház egészének működésére, hogy ne használjanak addonokat a tapasztalatlan játékosok az alap UI helyett, mert semmit nem találnak meg rajta. Ugyanezek a játékosok azok is, akik számára az 1-es stack eladások létrejöttek, mivel olyan árat állítanak be az 1 db-os eladásra, ami a stackekkel szemben előtérbe helyezi sorba rendezésnél az ő terméküket. A további deposit helyett egy teljesen új UI vagy akár új rendszer is ráférne már erre az egészre, ami tudomásom szerint a kiadása óta nem változott a több, mint tíz év alatt.

A kiegészítő két nagy dolgát (a frakciók közötti háborút és az azerite gyűjtést) egy játékmódba gyúrta az Island Expeditions játékmód, ahol három különböző nehézségű PvE és egy PvP mód közül választhatunk. Itt az a cél, hogy adott idő alatt a 3v3 csapatban versenyző játékosok a leghamarabb összeszedjék a megadott számú azeriteot. Ehhez két hajóval egy-egy szigetre utazunk és különféle NPC-k, gyűjtögetések, rarek megölése és küldetések teljesítése által gyűjtünk pontot a csapatunk számára. Aki előbb eléri a limitet az nyer. Nagyon hangulatos, de egy idő után lehet, hogy unalmassá válhat a kevésbé kompetitív játékosoknak a kevés randomizáció és a megszabott sziget szám miatt.

A mission boardokat ezúttal sem úsztuk meg. Mint ahogy Draenor óta minden kiegészítőben, most is gyűjtögethetjük a resourceokat és indíthatjuk az npcket küldetésre. A Legion alatt legalább gold farmolásra lehetett ezeket használni, de jelenleg elenyésző a reward amit ad, így szerintem még ennyi értelme sincs a dolognak. A professionök is változásokon mentek keresztül. Már nem egy nagy számot kell növelni, hanem más-más skilleket kell felhúzni 150-ig. Jelenleg például a Zandalari <craft neve> a hordánál az aktuális skill szint. Sokat szerintem nem módosít a dolgokon, inkább csak a skill capet csökkenti és így hamarabb elkezdhetjük csillagozni a recepteket. Fontos megjegyezni, hogy pl a gathering professionöket hiába maxoltuk ki legionba, ha nem tanuljuk meg a jelenlegi szakma szintet, akkor nem kapunk érte skillt begyűjtéskor. Fura, de “ez van”.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás