Oldal kiválasztása

Splatoon 2 – Globális Teszt tapasztalatok

Splatoon 2 – Globális Teszt tapasztalatok
7 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Véget ért a Splatoon 2 világméretű tesztje, és ha kicsit nehezen is, de szakítottam rá időt, hogy kipróbálhassam. Wii U-n az egyik kedvenc játékom volt az első része, így nagyon örültem, amikor a Switch bemutatóján bejelentették, hogy érkezik a folytatás. De tényleges folytatást kapunk, vagy csak egy kicsit kiegészített első részt?

A teszt során a Turf Wars játékmód volt kipróbálható két pályával: ez a The Reef és a Mussleforge Fitness. Mindegyik hangulatos pálya, kellően el tud szabadulni rajtuk a színes pokol, de átlátható marad minden. A játékmód másik része, hogy 4v4 harcokról van szó. Hogy őszinte legyek, ez nem rossz, de lehetne kicsit nagyobb káosz és őrültség, így remélem, hogy bekerül olyan mód, ahol 6v6 vagy talán 8v8 harcok is lehetnek.

A játék indítása után egyből fegyvert kell választanunk, ahol régi ismerősök köszönnek vissza, de újjal is találkozunk. A festékhenger megmaradt, és ha tudsz vele játszani, akkor képes lehetsz vele megnyerni a meccset, annyira erős tud lenni. Illetve a sniper is jelen van, amivel összesen 2 kört bírtam, nem állt rá a kezem és az agyam a használatára. A végére hagytam a két kedvencem, a Splattershotot, ami egy klasszikus fegyver, de ezt a képen is láthatjátok. Ennél a speciális fegyver az igazi őrültség: a Tenta Missiles, ami célpontkövető rakétákat lő ki, így ha egy magaslatról elsütjük, akkor totális pusztítást okozhat. Az igazi újdonság a Splat Dualies, amikor is mind a két kezünkbe kapunk egy fegyvert, amelyek nagyon gyorsan lőnek, és ha ez nem lenne elég, képesek vagyunk kitérni is, így növelve meg az esélyeinket a túlélésre. Érdemes itt is megemlíteni a speciális fegyvert, az Ink Jetet amivel egy ideig magasra emelkedünk és nagyobb erejű lövedékeket lőhetünk.

Akkor át is térhetünk az irányításra, ami nem igazán változott. A célzás még mindig kicsit fura a mozgásérzékelős rendszer miatt, ha az első résznél ezt egész jól megszoktuk, akkor itt sem lesz vele gond. Esetleg akiknek új a játék, azoknak többi idő kell majd a betanuláshoz. Illetve, mivel itt nincs másodlagos kijelzőnk, mint a Wii U-n, a térképet gombnyomásra hozhatjuk elő. Ahhoz, hogy kilőhessük magunkat egy társunkhoz, ezt is szokni kell egy kicsit. Viszont tényleg ügyeltek mindenre ezen a téren, és gyorsan lehet alkalmazkodni.

A látványt felesleges ecsetelnem: én imádom. Hihetetlenül színes, hangulatos, egyszerűen imádni való! Végre nem a sok szürke-fekete meg depresszív hangulat, hanem vidám lesz tőle az ember.

A zene még mindig iszonyatosan menő! Mondjuk már nem a Squid Sisters szolgáltatja, hanem egy komplett bandát kapunk, de a hangulat ugyanolyan, még akár játéktól függetlenül is hallgathatók.

Így, hogy leírtam minden lényegesebb részt, áttérhetünk a bevezetőben írt kérdésemre. A teszt alatt nem éreztem azt, hogy a Splatoon 2-vel játszom, inkább az első részt kaptam meg kicsit kibővítve. Hatalmas változásokat nem tapasztaltam, de ez bőven változhat a teljes verziónál. Szerintem a Nintendo nem akarta elsütni, hogy Switchre kihozzák a Splatoon 1-et feltuningolva, mint teszik a Mario Karttal, így inkább „folytatás” címen adják ki.

Sokan kárognak, hogy ez nem is egy folytatás. De akkor is egy jó játéknak ígérkezik, és még nem láttuk a teljes verziót. A story rész úgysem lesz nagydolog, mint az első részben, itt a multiplayeren van a hangsúly. Mennyire lehet belőle e-sport? A Nintendótól függ. Az elődnél voltak egész komoly versenyek, jó díjazásokkal, így ha több energiát ölnek bele, akkor még lehet belőle valami.

Szerintem a fentiek alapján érződik, hogy a tesztet nagyon élveztem, a fegyverek nagyon jók és a balansszal sincs gond. Meg merem kockáztatni, hogy lesz akkora siker, mint az első rész. De hogy a kritikusok is így látják-e? Ez már jó kérdés.

Translate »