A Battlerite leginkább egy mobához hasonlítható, kivéve, hogy kivették belőle az unalmas farmolást és a térképen való bolyongásokat. Egyszerűen mindent, ami nem a “végső” összecsapás a két csapat között… Igaz, a mai játékunk nem a Battlerite, ám talán ehhez áll a legközelebb, ha összehasonlítási alapot keresünk, ugyanis a Spellsworn szintén egy arénás küzdelem, ahol a legtöbb kört megnyerő játékos lesz a bajnok.

Persze a játék azért nem teljesen ugyanolyan, mint az előbb említett, már jól ismert alkotás, sőt ami azt illeti, meglehetősen sok egyedi elem van benne. Vegyük például a karaktereket: mint azt tudhatjuk, a Battlerite avatarjai  mindannyian más és más képességgel bírnak, míg itt ezek pusztán csak kinézetben változnak, és a képességek ugyanazok mindenkinél, ám játékosonként eltérő kombinációkat lehet alkotni. Ugyanis egy kezdő pontmennyiséggel indulunk, amikből vásárolhatunk offenzív, defenzív vagy akár segítő képességeket is. Minden megnyert körrel több ponthoz jutunk, így nagyobb esélyekkel állunk neki a következő fordulónak.

Tehát a képességek alkalmazása eltér, viszont az alapkoncepció és a cél ugyanaz: mi maradjunk az utolsó harcosok az arénában. Ezt úgy érhetjük el, ha ellenfeleink életerejét teljesen lenullázzuk, ehhez használhatjuk a képességeinket, amik között vannak olyanok, amelyek igencsak nagy sebzést okoznak, ám talán a legeredményesebb módja ennél a játéknál, ha kilökjük az arénából őket. Ettől nem halnak meg egyből, ám mire visszajönnek a harctérre, jóval nagyobb sérüléseket szenvednek el, mint magától a találattól. Hogy hol van az aréna széle, könnyen felismerhető, ötletesen valamilyen köd, lávafolyam, víz vagy hasonló veszi körül a harcosokat, ami egyre közelebb és közelebb húzódik, míg annyira összemegy, hogy valaki mindenképpen veszít. Külön kellemes meglepetés, hogy a játékmező csökkentésére többféle megoldást is találtak, és nem csak egy színes karika szűkül folyamatosan, illetve hogy az esetek többségében nem is szabályos formát ölt.

A képességekből nincs átláthatatlanul sok, de azért éppen elég, hogy ne nagyon legyen ugyanolyan kombináció két játékosnál.

A játék korai hozzáférésű, és március 13-tól ingyenesen elérhető Steamen, sajnos kicsit elkésett a megjelenéssel (pedig igazán jóra sikerült) ahhoz, hogy sikeres lehessen, de a Battlerite mellett nem igazán hinném, hogy lesz létjogosultsága. Különösebben nem tűnik ki semmivel, amire azt mondhatnánk, hogy jobb, mint az “elődje”. Sem a grafikája nem vetekszik vele, pedig egyáltalán nem ronda ez sem, az alapkoncepció is ugyanaz, így nem mondhatni, hogy újdonságként fog hatni. Az egyetlen dolog, amivel tarolhatna, az az, hogy free to play lesz, ám ez megvan a Battlerite-nál is, ráadásul a Spellsworn menürendszere közel sem annyira letisztult vagy szép, így sajnos félő, hogy el fog tűnni, és nem lesz hosszú életű játék, ami kár, mert igazán ötletes és a maga módján nagyszerű lehetne.

Talán nem lesz a legújabb e-sport-játék, talán nem éri el azt a szintet, amit a Battlerite nyújt jelenleg, de az is lehet, hogy tévedek, és sokaknak jobban fog tetszeni, mint az elődje. Reméljük, így lesz.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás