Oldal kiválasztása

S.C.A.R. – Early Access bemutató

S.C.A.R. – Early Access bemutató

Az egyelőre (nagyon) Early Accessben lévő S.C.A.R azaz Simulating Carnage And Rockets egy retro stílusú FPS lövölde. Játékélményre talán a Quake és Painkiller játékok keverékének tudnám leírni. Double jump, lövedék hegyek és végeláthatatlan ellenfél hordák. Jelenleg még nincs túl nagy variáció a szörnyek között, de a lényeg, hogy véres cafatokra tudnak robbanni. Mint azt retro játékosok mind tudjuk a “giblets” a jele egy jó shooternek.

Egy csavar van, ami megkülönbözteti ezt a mostanság kijött retro shooterektől, hogy van benne egy grapling hook, amivel úgy rángathatjuk magunkat a mapon, hogy azt még talán Pókember is megirigyelné. Bármire rá lehet vele kapaszkodni és így könnyedén tudunk be és ki ugrálni a harcba. A speedrunnerek biztos nagyon élvezni fogják a játékot. A grapple és dash kombinációjával szinte végig repülhetünk a mapon miközben darabokra aprítjuk az elénk kerülő szörnyeket.

A zene elég masszívra sikerült, pörgőssé teszi az aréna fightokat. Fegyverek terén sajnos nem tudom ugyanezt elmondani a hangzásról. Elég gyengécske zajokat tudnak generálni. Nem igazán tükrözi az effekt a fegyver kinézetét. Ezt tetézi, hogy jó retro shooter módjára karakterünk a legkisebb ugrásra is olyan erőlködéseket ad ki, mintha 200 kilós súlyokat emelgetne. Sokan kritizálták a játékot emiatt, így szerintem ez a végleges kiadásra reworkölve lesz. A pályák sötét, indusztriális kinézete jól kíséri a metálos zenei világot.

A jelenlegi állapotában lévő tartalmat körülbelül 1-2 óra alatt ki tudjuk játszani. A potenciál egyértelműen látszik a játékban. Nagyon gyors, pörgős a játékmenet és a hitboxok is jók. Néhány terület viszont szembe megy a grapling hook adta gyors mozgás lehetőségével. Egyelőre csak akkor tudom még ajánlani a játékot, ha szeretnétek támogatni a fejlesztését. De később, ha bekerülnek további tartalmak a roadmap alapján, akkor nyugodt szívvel felkapható az 5€-s ár címke miatt.

Translate »