
Nordhold – Betekintő

A Nordhold egy kis újítást hozott a régóta stagnáló Tower Defense formulába és egyesítette a városépítő mechanikát egy roguelite bázisvédő harcrendszerrel. A skandináv mitológia világára építve egy szörnyek által ostromlott partmenti várost kell megvédenünk. A bukás szinte garantált, a kérdés csak az, hogy hány hullámot bírunk ki előtte? Ténylegesen elmondható, hogy minden egyes runnal erősebbek leszünk, ugyanis permanens bónuszokat is feloldhatunk az egyes próbálkozások végén.
A városunk építése és bővítése kéz a kézben jár a védelmi képességeinkkel. A népesség termeli meg nekünk a nyersanyagokat, amelyeket felhasználhatunk kereskedésre és főként védelmi épületeink megépítésére. Az emberek száma limitált, így stratégikusan kell elosztanunk, hogy melyik lakos mit termel. Minden termelési ciklus egy sikeres megvédett hullám végén adja be a nyersanyagát. Amennyiben ez lement, akkor a készletünkből fejleszthetjük a tornyainkat, újakat építhetünk vagy a háttérvárost fejleszthetjük tovább. Amennyiben a kapu életereje nullára csökken a támadók által, az adott runnak vége.
A tornyoknak több fajtája van, amely nem csak a sebzés fajtáját de a módját is meghatározza. Az egyszerű íjásztoronytól egészen a mágikus sugarakat lövő tornyokig elég sok mindennel találkozunk. Erre hatással van még a generált terep is, amelyet minden wave indításakor felfedezünk a „ködből”. A tornyainkat kijelölt hatszögekre építhetjük. Ezeknek magasságát egy-egy szám jelöli, és minél magasabb, annál jobb passzív bónuszt nyújt a ráépült védelem számára. A legegyszerűbb ilyen növelés például az íjász torony hatótávolsága, amely a cella magasságával együtt nő.
A városépítés igazi stratégiai elemekkel szolgál, ugyanis relikviákat, zászlókat és hős karaktereket tudunk belőle szerezni a nyersanyagokon túl. Ezek lehetővé teszik, hogy egy-egy védelem fajtát még tovább erősítsünk vagy további funkciókkal lássunk el. Például az egyik fejlesztés a tűzgolyó dobó toronyra az, hogy pár cellát felgyújt egy ideig becsapódása után. Ahogy már említettem minden run után felhasználhatunk valamit a következő erősítésére, ez pedig a városi épületek permanens bónuszaira fordítható. Például kifejleszthetjük, hogy a run elején X-el több mennyiségű kővel indulunk, stb. Jelenleg a teszt verzióban rengeteg fejlesztés zárva van, de kíváncsian várom hová fogják fejleszteni ezt a hibrid játékmechanikát.