Oldal kiválasztása

MotoGP 20 – Játékteszt

MotoGP 20 – Játékteszt65% XP65% XP

Most, hogy a nagy többség otthon ragadt és mindannyian vágyunk a friss levegőre, megérkezett a MotoGP 20, amivel csökkenthetjük kicsit a bezártság-érzést!

Furcsa módon az idei bajnokság rajtja előtt húzhatják fel a bukót a rajongók, node ez a jelenlegi helyzetben talán annyira nem meglepő. Ami bosszantóbb, hogy maga a játék sem lett befejezve a megjelenésig, folyamatosan csorognak bele a tartalmak és frissítések, ami egy teljes árú, MotoGP mértékű játéknál azért szájhúzásra adhat indokot. De lássuk milyen amit kézhez kaptunk.

A játékot egy pilóta és annak motorjának testreszabásával kezdhetjük. Amint ez megvan a menüben találjuk magunkat, ahol a legnagyobb öröm várja a rajongókat: visszatért a karrier mód, ahol most már nem csak pilótánkat, hanem a teljes csapatot menedzselnünk kell! Konkrétan már az elején választhatunk egy létező csapatot, választanunk kell egy menedzsert, akinek saját tulajdonsága szabja meg, hogy éppen nagyobb fizetést tud nekünk kicsikarni, esetleg jobb szerződéseket vagy feltételeket. Ugyanígy választanunk kell egy vezető mérnököt és egy adatelemzőt, az ő tulajdonságaik szabják meg, hogy az egyes futamok után a motorunk tulajdonságai milyen mértékben változnak, illetve milyen fejlesztési lehetőségek lesznek a későbbiekben. Érdemes már az elején jól meggondolni ezeket, bár teljesen rajtunk áll mit részesítünk előnyben.

Természetesen kapunk gyors játékmódokat is, ahol egyből a futamon találjuk magunkat, nem kell holmi menedzseléssel pepecselni, csak szaggathatjuk az aszfaltot kedvünkre. Itt érdemes megemlíteni az új Historic (történelmi) módot, ahol a régmúlt motorosaival és motorjaival csapathatjuk, de sajnos ez afféle lootbox tartalom lett: a dobogós helyezésekért gyémántokat kapunk, melyeket ezen játékmódban elkölthetünk a 41 motoros és a 36 csapat valamelyikére, összesen 3-ra. A Milestone napi szinten váltogatja az itteni kihívásokat, rávéve minket a játékra. Van Multiplayer opció, kár, hogy a lobby még mindig pang az ürességtől, így ezen opció kipróbálására, vajmi kevés lehetőség volt. Amikor sikerült bejutni, az sem szólt másról, mint egymás kipörgetéséről, vagyis szó szerint élvezhetetlen volt a sok Vérpistike miatt.

A fizika sokat fejlődött az előző részekhez mérten, most már jobban oda kell figyelnünk a gumik kopására is, ugyanis bekerült az aszimmetrikus kopás. Kemény fékezésnél a kerekek leblokkolnak, sőt az üzemanyagra is figyelmet kell fordítanunk, mert ha túl magasan járatjuk a motort, egyszer csak azt vesszük észre, hogy véget ért a futam számunkra. Zakózásnál törnek a motorok, így az aerodinamika láthatja kárát, de mivel korlátlan számú visszatekerés áll rendelkezésünkre, így ezek használatával igazi kihívást nem jelent. Természetesen minden könnyítést kikapcsolhatunk, ha igazi kihívásra vágyunk, de úgy valahogy élvezhetetlen lesz a játék. A grafika a marketingesek szerint sokat javult, szinte megszólal, de ha összehasonlítjuk az utóbbi évek kiadásait, igazi változást nem vehetünk észre.

A MotoGP-vel is egy igazi probléma van: szimulátornak kevés, árkád rajongók meg idővel kerülik, mivel túl sok mindenre kell figyelnünk. Így valahol a két szék közé esik, míg közben egy Tourist Trophy nyíltan felvállalta szimulátor jellegét és mind a mai napig (2006-os címről beszélünk), az egyik legjobb szimulátornak tartják a témában. Vagy akkor már a saját házuk táján készült RIDE 3, még az is köröket ver az új MotoGP-re. Sajnos egy tutorial az előbbiek fényében nem ártana, mert aki kb azt sem tudja mi fán terem a fordulatszám, az nem sok örömét fogja lelni az 1000+1 beállításban, ha nem tudja mit miért állít.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás

Értékelés

65%

Összefoglaló Befejezetlen, esetenként bugos, de a rajongók úgyis megveszik. Igazából a karrier módon kívül semmivel se nyújt többet, mint a tavalyi verzió.

65%

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »