Oldal kiválasztása

F1 2016 – Játékteszt

F1 2016  – Játékteszt
8 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Codemasters legújabb versenyzős játéka a száguldó cirkuszba kalauzol el minket és visz minket végig egy utazáson, amit látni és érezni kell.

A fejlesztők, avagy a Codemasters Racing nem ma kezdte. Nem ma kezdte a korszakalkotó és őrületes autós élmények futószalagon való előállítását, kezdetnek mindjárt az eredeti Colin MacRae rally játékot tették le az asztalra, amit azóta is csak pofozgatnak és időközben már a Dirt név is hozzácsapódott, a Toca Race Driver 3 vagy az Insane ebből való kitekintgetések. A Grid sorozat Autosport című része pedig máig kedvenc játékom. Itt jön a képbe az F1 játéksorozat is, amiből az elsőt a stúdió 2009-ben szállította nem meglepő módon F1 2009 címen. Már akkor sem volt rossz a játék, de ahogy évről évre fejlődött talán mára jutott el a csúcsra. Olyan fejlesztések jöttek, amik hatalmasra tolták ki a tartalmat és ezzel együtt a játékidőt, így hozva létre az eddigi legjobb Formula 1 élményt, ami csak játékban létezik.

Nem kell itt hatalmas Sci-Fi dolgokat belelátni, nem kell azt hinni, hogy a múltba megyünk egyszerűen csak annyi történt, hogy a karrier mód akkora bitang nagy lett, hogy arra már szót is nehezen találok. 10 szezonon kell magunkat átverekedni, és mialatt ezt megtesszük, az autónkat fejleszteni a versenyzői pályánkat igazgatni, riválisainkat legyőzni. És mindezt egyszerre. Ha lehetne így mondani egy Autós RPGvel van dolgunk. A beállítások és az, hogy hogyan alkalmazzuk őket iszonyatosan fontosak, az hogy hogyan teljesítünk egy időmérő vagy egy szabadedzés alatt, mind a szezonvégi lehetőségeinket csökkentik vagy növelik. És még folytathatnám a sort, de nem teszem, mert a játékot mindenkinek ki kell próbálnia, aki csak kicsit is fogékony az autós témára.

Mára egy versenyzős játéknál sokkal nagyobb hangsúly van azon, hogy mennyire szimulációs a vezetési rész vagy mennyire nem az. Itt inkább az Arcade felé hajlik a mérleg nyelve. Bár van egy pár olyan beállítási lehetőség, amivel kicsit valósághűbbé tudjuk tenni az egészet és a kormányok is támogatva vannak. Egy Thrustmaster TMX-szel próbáltam a játékot nem csalódtam benne, jól tudtam vezetni és Force Feedback is kellemes volt. Ha viszont csak kontrollerünk van, ahogy én szeretek versenyezni, akkor sem leszünk bajban, ugyanis nagyon jól kezelhető azzal is. Van egy rajtgépes megoldás benne amivel nekünk kell a rajtunkat szabályozni, nem pedig a gép indít el minket, ezen nagyon sok múlik, mind az időzítésen mind pedig a megfelelő fordulatszámon, lesznek versenyek ahol nagyon bénák leszünk, és mondjuk egy két helyezést veszítünk, de szerencsére ez a játék már nem úgy van megcsinálva hogy a helyezésünk végleges, van esélyünk küzdeni és ha küzdünk van esélyünk nyerni. Az F1 2014-gyel való játék közben sokszor estem abba a problémába, hogy egy helyen ragadtam, vagy esetleg komoly csatákat vívhattam a mögöttem lévővel. Ez itt nincsen, bent vagyunk a sűrűben, és ha nyomjuk a gázt, ahogy kell akkor nehezen fogunk veszíteni. 

Persze nem csak az egyjátékos módot kapjuk, van egy egészen kellemes Multiplayer rész is játékban és bár ebből csak a szimpla versenyhez volt szerencsém, ott is jól szórakoztam.  Könnyen játszható és annyira nem érzékeny a pingre mint egykét másik játék. 

Grafikailag nagyon szép a játék, Xbox One-on is úgy néz ki, ahogy kell elég élethűek a pályák és az autók, szerencsére akkor sem akadja magát teljesen halálra a konzol, ha mondjuk, kicsit esik az eső vagy akár az ég szakad le. Az FPS igyekszik állandó maradni. És ez legtöbbször sikerül is neki. Éjszakai pályákon pedig egyenesen szárnyal a játék. Ott nincsen akadály. Ha túl sok minden van a látótérben azt is simán bírja, így ha mondjuk, esik nappal, egy utcai pályán akkor sem fogunk akadozó vagy késő játékot látni a képernyőn.

Zeneileg nem nagyon van a cím a toppon ugyanis nincs benne zene. Van pár kisebb dallam, amit mondjuk versenyek végén kapunk, ha jó helyezést érünk el, de ezek az F1 élményhez tartozó hangok.

Ami viszont nagyon is jól sikerült azok a hangok, a motorhangok és az autók egyéb hangjai nagyon ott vannak a szeren, egyszerűen meglepődtem, hogy mennyire eltalálták, de tényleg olyan mintha a közvetítést nézném, az ütközések és az egyéb ilyesmik is jól szólnak, de azok szerintem nem az eredeti hangok. 

Amikor rádión beszélünk annak is egészen autentikus a megoldása, és bár azt nem tudták megoldani, hogy a játék felolvassa a nevet, amit megadunk így mindig, ha említenek minket, akkor egy ennyivel, hogy a csapat, amivel vagyunk (tehát esetemben, ha mondjuk a starting gridről van szó akkor a Mercedes és az én vagyok). Az pedig hogy, folyamatosan infókat kérhetünk, a versenyről könnyűvé teszi nekünk az egészet, már ha megszokjuk a használatát.

Összegezve egy egészet hatalmas élmény a játék, egyszerűen nem tudom, hogy mikor szórakoztam utoljára ilyen jól, olyan játékkal, aminek egy adott témája van. Hiszen ebben alapból nagyon gyorsan bele lehet unni, viszont most örülök, hogy még sehol nem tartok benne, mert tovább játszhatok. Szerintem legalább egy próbát megér. 

Értékelés: 9/10 

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »