Oldal kiválasztása

Hard West – Játékteszt

Hard West  – Játékteszt
8 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Megérkezett a vadnyugati XCOM, amiben most űrlények helyett banditákra kell vadásznunk hatlövetűnkkel.

Valamiért manapság minden csapat alapú, körökre osztott stratégiai játékot XCOM szerűnek könyvel el, így a teszt is ennek fényében íródik.

A történetünk esetében ne számítsunk a jó öreg indiános történetekre, mert ahogy a játék készítői is említették, ez inkább egy „Weird West”, mintsem a megszokott vadnyugati történetek. Itt a vadnyugati történetek találkoznak a sátánista szekták által létrehozott démoni/alvilági rituálékkal. A teljes sztorit nyolc különböző scenario keretében játszhatjuk végig, más-más karakterekkel a főszerepben, összesen 40 küldetésen keresztül. A történetek narrátora, Death, az egyik legjobb szinkronhang, amit manapság hallottam egy játékban. Annyira jól illeszkedik a hangja a sötét, csavaros történetekhez, hogy szerintem jobb embert nem találhattak volna a szerepre a készítők.

A harcrendszere körökre osztott, ahol 1-4 csapattagot irányítva kell különböző célokat teljesítenünk. Ezek általában az összes ellenség kiirtását jelentik, de tárgyak ellopása, emberek kiszabadítása, stb. tarkítja a listát. Minél többet tudunk teljesíteni egy küldetés alatt, annál nagyobb lesz a jutalmunk. A harc során történő események viszont nem csupán az RNG istenein múlnak, hanem egy Luck rendszer segítségével egy kis kiszámíthatóságot visznek a százalékok közé. Minden egyes eltévesztett lövés lejjebb viszi a célpont Luck méterét, ezáltal növelve az esélyt, hogy a következő betalál. Amint megtörtént a találat egy bizonyos részét visszakapja a Luckjának, így újra megnövelve a tévesztés esélyét.

A térképen a legjobb végeredmény érdekében meg kell találnunk a legalkalmasabb helyet arra, hogy végezzünk ellenfeleinkkel, vagy túléljünk egy bizonyos számú kört. Erre vannak félig és teljesen védő fedezékek. Vannak olyan tereptárgyak, amivel interakcióba lépve saját fedezékeket hozhatunk létre, például felrúghatjuk az asztalt, ami némi védelmet nyújt a lövedékekkel szemben. Ezt előszeretettel használja az ellenfél is, ezzel gyakorta nehéz szituációkat okozva számunkra.

A fegyverek nem csak szimpla revolverekből állnak, hanem vannak nagyon eszement szerkezetek is. Például a személyes kedvencem a sörétessel kombinált pisztoly, ami rövidtávra nagyon hatásos, és dobtárjának köszönhetően sok lövedék fér egyszerre a tárba, így AP-t spórolhatunk az újratöltés kihagyása miatt.

 

Az XCOM bázisépítős részével ellentétben itt egy térképen közlekedve kell felderítenünk helyszíneket, de scenariotól függően embereket toborozni a küldetésünkhöz, vagy épp egy elhagyatott aranybányában egy kis költőpénzt szerezni.

A látványvilág és a zene tökéletesen kíséri a sötét, csavaros történetet. Az egyes jelenetek közt látható hangulatbeli különbségek vannak, és a történet előrehaladtával a környezet és a zene is megváltozik. A zenéket külön megvásárolhatjuk egy DLC keretében, ha szeretnénk a játékon kívül is hallgatni.

A stílus kedvelőinek vétek lenne kihagyni ezt a darabot, mert a Luck rendszer sok egyediséget ad a csatáknak, de emiatt az új játékosoknak is könnyedén tudom ajánlani. A számos nehézségi beállítás segítségével mindenki megtalálhatja a saját szintjének megfelelő kihívást. Remélem folytatódik majd további küldetések során ez a fura vadnyugati történet. Ha egy kicsit hosszabb lenne és esetleg még multiplayer opció is lenne, akár tökéletes darab is lehetne.

Értékelés: 8,5/10

Translate »