
Elden Ring: Nightreign: A jóból is megárt a kevés

A ma már senki számára bemutatást nem igénylő Soulsborne széria idén május 30-án újból megajándékozott minket egy debütálással, de ha nem követjük a híreket nagy meglepetést is okozhat, hogy mekkora az eltérés az eddig jól megszokott, szegmentált, Checkpointokra osztott TPS, RPG, felfedezős játékélménytől. Habár a Játék készítés Quentin Tarantinoja, Hidetaka Mijazaki háttér szerepet töltött be a játék fejlesztése során, a játék kezdeti recepciója sokkal inkább bíztató, mint mikor ez múltkor, a Dark Souls 2 esetén történt, Junya Ishizaki pedig egy meglehetősen vad, de szükséges csavart vitt a jól megszokott és bejáratott játékélménybe.

Szóval mi is az az Elden Ring Nightreign? Feladták a leckét azoknak, akik ezt 1 mondatban szeretnék kifejezni, címkék aggatása nélkül talán lehetetlen is. A Nightreign egy Roguelike, Soulslike, PVE Battle Royale, Class Based, Akció TPS. Na és akkor Bontsuk is ki ez mit jelent. A játék expedíciókra van osztva, kezdetben 1, később 8 választható Final Bossal a végén, melyeket a 8 választható karakter egyikével kell legyőznünk 2 barátunkkal, vagy idegennel.


A játéktér egy véletlenszerűen generált, Elden Ringből ismert Limgrave méretű pálya, kreatívan Limveldnek keresztelve. 2 Napot, az az 28 percet tölthetünk maximum a játéktéren, amit frusztrálóbbá tesz, hogy a már jól ismert Battle Royale zsánerből folyamatosan záró kör itt is beköszönt, kék színben felégetve a pázsitot. Ennyi időnk és a pálya által nyújtott lehetőségeink vannak arra, hogy minél jobban megerősödjünk, hogy a 3. napon elkerüljük a szép piros Defeated képernyőt. Ezen az ominózus napon teljesen új Bossokkal fogunk találkozni, míg az első két napon az Elden Ring alap játékból, de akár a Dark Souls trilógia Bossai is megjelenhetnek.
Na de mik is ezek a lehetőségek?
A játéktérben találhatunk, lerombolt katedrálisokat, ellenséges táborokat, bányákat, várakat, középen a kastélyt, börtönöket, Marika templomokat, kisebb romokat, és a pályán kóborló kisebb és nagyobb field bossokat. Ezek mind random generáltak (egy pontig). A Marika Templom kivételével, ami +1 kortyot ad a flaskánkhoz minden esetben annyi a feladatunk, hogy öljük meg ami előttünk van, így szerezve, rúnákat, a játék pénznemét, és „JOBB” – igen ez itt szándékosan van idézőjelbe – fegyvereket, amivel nagyobbat tudunk oda koppintani a sárkány orrára, vagy más színű és hangosabb tűzijátékot tudunk kilőni. Ezen épületek mellett néha van egy kis ikon is, amik azt hivatottak jelezni, hogy itt milyen attribútumokkal bíró ellenségekre lehet számítani, és nagy valószínűséggel ilyen jutalmat is fogunk tőle kapni. (Kivéve mikor nem) 👀


Karakterek A játszható karakterek a jól megszokott sémát követően szerepeltetik, az erős embert, a még erősebb embert, az íjász, a varázsló, a szomszéd, a gázos, és a díjbeszedő. És mint ebből adódóan vannak „Meta” kombinációk is, míg Ironeye képessége jól párosul Raider stagger potenciájával, vagy Recluse imádja, ha Guardian magára vonja a figyelmet, úgy Dutchess mindenki sebzését meg tudja 1.5-szörözni, közben Revenant inkább elkávézgat a szellem barátaival, és csodálkozik, hogy őt miért nem hívják soha játszani.
Az Arzenál
A fegyvertárunk teljes egészében az Elden Ringből öröklődött, egy két helyen meghintve Dark Souls-ból ismert kombókkal, ami viszont pozitívum, hogy egy-két kivétellel minden fegyver buffolható, és a weapon artok is random generáltak a fegyvereken, így eddig nem lehetséges kombinációkba is belefuthatunk. A nagyobbnál nagyobb és hegyesebbnél hegyesebb botok mellett választhatunk kedvenc vajazókéseinkből, és varázslatokat már nem megtanulnunk kell, hanem minden pálca és talizmán 2-vel érkezik ingyen és bérmentve, viszont reklamációt sem fogadnak el.


Az éj sötétebbik oldala
Sajnos, van ahova nem süt a hold fénye, és végeredményben az Elden Ring: Nightreign legnagyobb hibája az, hogy kevés, mind pálya elemekben, mind implementált Bossokban, mind Roguelike elemekben, mind variációban.
A játék 1 darab pályát tartalmaz, egyet. A shifting earth jelenség, képes a pálya egy részét, általában 1/3-át átalakítani egy külön zónává, ahol teljesíthetünk egy opcionális küldetést, ezzel csak annyi a gond, hogy amint befejeztük az első végigjátszásunkat, attól a ponttól fogva ez ritka, mint a fehér holló, 5-10 óra játékidő kell, az az 7-15 meccs, mire újra látsz egyet. Nincsenek karakter újra definiáló passzívok, vagy kezdő bónuszok, expedíció előtt is a legtöbb, amivel fel tudunk készülni, egy kis plusz életerő, picit több, vagy picit másmilyen sebzés, több pénz ellenségekből, vagy hogy a csapattársainkat is gyógyítsa a flaskánk.
Külön megemlítésre méltó, a nemrégiben bevezetett, Everdark Sovereign Bossok, ami heti rotációban egy már meglévő Boss sokkal erősebb változata, és az ezzel bevezetett Sovereign Sigil pénznem, ami az említett problémák kiküszöbölésére hivatott, shifting earth-et nem kell már úgy várni, mint a karácsonyt, Sigil-ekért tudunk vásárolni egy pálya variációt. Megmutatkoznak jelei egyedi Relic Rite-oknak is, hogy kiélezzék az egyes karakterek játékélményét és alapjaiba változtassák, de ez jelenleg nagyon gyerekcipőbe jár. Illetve kaptunk fejenként 2 új urnát, hogy alkossunk valami vicces Relic kombinációt, de mint említettem, Relicek hiányába, felvezető nélkül elmarad a csattanó is.

Összegzés:
A jelen kor legszilárdabb alapjaira felépített, gyönyörűen összerakott, ismerős, de mégis új élményt nyújtó játék az Elden Ring Nightreign. Viszont a tartalom mennyisége nem engedi meg a többször újra játszás lehetőségét, ami egy Roguelike játéknál kötelező elem. Hetek alatt is nagyon jó irányba haladnak vele a fejlesztők, és hallgatnak a közönségükre, reméljük ez a lelkesedés és elhivatottság ki is fog tartani. Amennyiben idáig eljutottál köszönöm, hogy végig olvastad a delíriummal hígított koffeinsokkos okfejtésemet és ha kíváncsi vagy további hasonló véleményekre ígérem próbálok gyorsabban írni, addig is megtalálsz Twitchen i_m_achilles néven. Heelú 👋
Értékelés
90%
Összefoglaló Souls Fanoknak szintén kötelező darab, egy kisebb, de esetekben nehezebb Elden Ring, ami néha meghúzza a nosztalgia húrjait, a teljes Soulslike paletta szerepeltetésével. Kisebb nagyobb hiányosságai ellenére, egyáltalán nem hoz szégyent a From Software katalógusra. Ha több tartalommal debütált volna, azonnali Game of the Year.