Oldal kiválasztása

MotoGP 15 – Játékteszt

MotoGP 15 – Játékteszt
6 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Az idei MotoGP 15-ben ismét profi motorversenyzőnek képzelve magunkat száguldhatunk motorjainkkal, de vajon mi újat mutat a játék az elődökhöz képest?

Erre a szériára is eléggé jellemző, hogy az újabb részek inkább DLC szerűen hatnak, mint különálló, újabb játékként. Ez ennél a résznél sincs másképp, de ennek ellenére mégis vannak újabb tartalmak, amik megfűszerezik a játékmenetet. Ez viszont nem elegendő egy teljesen új, teljesárú játéknál.

Az első, elég szembetűnő újítás a fizikai motorban található. A régebbi részekhez képest sokkal valósághűbb szimulációval találkozhatunk (még akár a teljes vezetési segédlet esetében is). A kanyarodás sokkal kiszámíthatóbb az előző évekhez képest és egykerekezni is könnyedén tudunk, akár realisztikus szimuláció módban is. Picit szokatlan lesz elsőre az új rendszer, de egy 10-15 perc után már azon vesszük észre magunkat, hogy sorra nyerjük a versenyeket.

Karrier módban most először saját csapatot tudunk létrehozni, amit elnevezhetünk, logót, csapat matcicát készíthetünk neki és motorokat vásárolhatunk versenyzőink számára. Minden verseny után GP krediteket szerzünk, amiket később a csapatunk és saját magunk fejlesztésére költhetünk. Minél jobban teljesítünk és nyerjük sorra a versenyeket, annál több és komolyabb szponzor ajánlatai közül válogathatunk. Ez kifejezetten kellemes újítás az egyjátékos módban és egy elég nagy pluszt dob a játékélményhez, mikor a kemény munkánk eredményeként vásárolt felszerelésekkel domináljuk a verseny többi résztvevőjét.

Másik újítás a Beat the Time mód, ahol végigszáguldva a pályán megpróbáljuk megdönteni a bajnokok által felállított időrekordot ugyanazzal a motorral és beállításokkal, mint amivel ők versenyeztek.

A multiplayer során 12 fő versenyezhet egyszerre és több féle játékmód áll rendelkezésre. Ilyen például a Split Time, ahol rally játékokhoz hasonlóan a legjobb szektor idejű versenyző nyer. Emellett ranglisták is vannak, ahol a játékosok összemérhetik legjobb idejüket.

A teljes Motorcycle World Championship 2015 versenyzőlistája elérhető a játékban MotoGP, Moto2 és Moto3 kategóriákban. A 18 hivatalos pálya mindegyikén versenyezhetünk:

  • Losail International Circuit
  • Circuit of the Americas
  • Termas de Río Hondo
  • Circuito de Jerez
  • Le Mans
  • Autodromo del Mugello
  • Barcelona-Catalunya
  • TT Assen
  • Sachsenring
  • Indianapolis Motor Speedway
  • Automotodrom Brno
  • Silverstone Circuit
  • Misano World Circuit Marco Simoncelli
  • MotorLand Aragón
  • Twin Ring Motegi
  • Phillip Island
  • Sepang International Circuit
  • Comunitat Valenciana – Ricardo Tormo

Grafikailag nem túlságosan sokat változott a széria az évek során és ez a hangok terén is elmondható. Valamiért a játékokban a motorok hangja egy nagyon felpörgetett morzsaporszívó hangjával egyenértékű. Emellett sokszor abszolút nincsenek olyan hangeffektek, amik egyébként teljesen indokoltak lennének, mint például amikor a nyertes kör végén látjuk az ujjongó embereket és odaszólunk pár szót a csapatunk egyik tagjának, ám a kommentátor rövid szövege után síri csendben megy a kép és nézzük, ahogy önfeledten ünnepel karakterünk. Furcsa egy kicsit még az is, hogy eső után nagyon csillogóak a karakterek. Olyan hatást kelt, mintha lelakkozták volna a ruhájukat.

Összefoglalva: ettől a résztől is kaptunk hideget és meleget egyaránt, de a sport szerelmesei ennek ellenére is élvezni fogják a játékot (habár ennyi év után egy komolyabb változás is elférne már a szériában). A motorok furcsa hangjai és a manapság már csúnyácskának mondható grafika is lejjebb húzza a játék összértékelését. Az egyjátékos mód újításai viszont plusz játékórákkal kecsegtetnek számunkra, ráadásul a Season Pass jelenléte további tartalombővülésre ad lehetőséget.

Értékelés: 8/10

Hozzászólások

Translate »