Oldal kiválasztása

PlayIT 2014 ősz – PlayStation stand: Until Dawn – Próbakör

PlayIT 2014 ősz – PlayStation stand: Until Dawn – Próbakör
9 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Régimódi tinihorror a PlayStation 4 konzolján, a Heroes és a Nashville sztárjával, Hayden Panettiere-rel a főszerepben. Vajon a parádés casting és a szép grafika elég egy jóféle horrorjátékhoz?

A PlayIT-en a Bloodborne mellett az Until Dawn és a The Order 1886 is kint volt, és mivel úgyis benne voltam a hangulatban, a Bloodborne véres megpróbáltatásai után továbbra is a rettegésnél maradtam. Illetve szerettem volna.

Az Until Dawn akció-kaland-horror játékként kategorizált cím, de a bemutató alatt az első és utolsó jelzőt egyáltalán nem éreztem, hozzáteszem, tömegben és világosban horrorjátékot tesztelni és megítélni nagyon bonyolult dolog. (Pláne, ha hozzáveszem, hogy alig hallottam a játék hangjait.) A bemutató alkalmával az akcióból azonban nem volt hiány, de annak a kevésnek is inkább szemlélője, mint befolyásolója voltam.

A prezentáció egy látványos és nagyon szép átvezetővel indult, majd átvehettem az irányítást Ashley és Chris felett. Mint említettem, a műfaj: oldstyle tinihorror. A két karakter már önmagában adja a hangulatot, a lány mindentől megijed, szó szerint. Hisztéria, kommentár és állandó kérdések (miért? Miért? MIÉRT? – de tényleg, ha háromszor nem hallottam egy percen belül, akkor egyszer sem).  A srác meg a tipikus, nyugi, nincs itt gond, nem félek a lány mellett. (Közben pedig kész katasztrófa az úriember a kockaszemüvegével együtt.)

Ugyanakkor a játékban jelen vannak a legnagyobb horrorfilmek utalásai és helyzetei, és ami pedig végképp tagadhatatlan, az a hangulat, ami még a kiállítási körülményeken át is érződött a programban. Például egy helyen a két szereplőnket elrabolják, és egy székhez kikötözve ébrednek, a fejük felett pedig két körfűrész ereszkedik alá. Tipikus Fűrész helyzet. Egy hang szól a semmiből. A srác vagy megöli saját magát, vagy megöli Ashley-t. A döntés a mi kezünkben. Ha nem döntünk, mindkettő karakter meghal.

:galeria:

Úgy érzem, ha a fejlesztők képesek egy végig izgalmas, csavaros és nem ellaposodó történetvezetést kialakítani, érdekes és kevésbé klisés karakterekkel, úgy az Until Dawnból lehet még jó játék. Ugyanakkor én finomítanék az irányításon, mivel nekem első blikkre kicsit fura a kontroller mozgatásával való célzás, illetve a hasonló típusú játékokhoz képest (Heavy Rain, Beyond: Two Souls) kicsit kevésnek tartom a választási lehetőségeinket. Ezek ellenére izgatottan várom a folytatást!

(A tesztelés során a gamescomon is bemutatott preview verzióval játszottunk.)

Translate »