Oldal kiválasztása

GC 2013 – South Park: The Stick of Truth – Előzetes

GC 2013 – South Park: The Stick of Truth – Előzetes
11 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A South Park szereplői ezúttal a monitorokon teszik tiszteletüket, és a készítők megpróbáltak annyira hűek maradni az eredeti sorozathoz, amennyire csak lehetett. Működik-e mindez egy videojáték keretein belül? Erre kerestük a választ a Gamescomon.

A kiállítás első programpontjai közé tartozott a South Park-játék megtekintése a Ubi Soft üzleti standjánál, ahol a kis szobában egy óriási poszter fogadott bennünket, valamint két alkalmazott, akik bár baró Cartman-pólóban voltak, mégsem álltak kötélnek (szerintem csak megilletődtek, de eredetileg valami olyasmire hivatkoztak, hogy csak az alkotók (Trey és Matt) pózolhatnak a franchise nevében), így végül nekem kellett turistáskodnom az előbb említett poszter előtt. Egy papírról felolvasott szöveg után pedig belevágtak az alig 11 perces bemutató ecsetelésébe.

A rövidke prezentációból az mindenesetre kiderült, hogy a játék grafikája szinte teljes mértékben megegyezik az animációs sorozatéval, így grafikailag 100%-osra sikerült az imitálás. Természetesen a karakterek hangjai is Trey és Matt közreműködésével készültek, és az ismerős SP-humor lépten-nyomon visszaköszönt.

És hogy mit is láttunk a röpke bemutató során?

Betekintést nyerhettünk a karakterek öltöztetésébe és inventoryjába, valamint megtekinthettük a lootolás rendszerét. A navigálás során point and click módszerrel jelölhetünk ki egyes tárgyakat, amikkel interakcióba lehet lépni, és sokszor más karakterek segítségét is kell majd kérnünk a továbbjutáshoz, vagy éppen a környezetben megtalálható tárgyakat kell majd felhasználnunk. Maga a harc körökre osztott módon zajlik, gyakorlatilag egy Final Fantasy-utánzatként. Mind a harc, mind a körbemászkálás során igazából a humor viszi el a hátán a produktumot, ám az előbbi esetén gyakori az ismétlődés (pl. Butters paladinos támadásakor 2 felvett hang ismétlődött).

A harc során természetesen végig úgy érezzük, mintha általános iskolások játékába csöppentünk volna, hiszen a páncélzatot például az jelenti, amikor Butters alufóliába csomagolja magát, a távolsági támadást pedig pukizás és annak meggyújtása szolgáltatja. Ellenfeleink pedig természetesen nem halnak meg, csupán kiütjük őket, a vér helyett pedig Cartman szájából művér folyik, és természetesen azt is látjuk, ahogy a kapszulára ráharap.

:galeria:

Mire számíthatunk a megjelenéskor?

Összeséségben egy olyan játékot láthattunk, ami elsődlegesen csak a South Park-rajongóknak szól, hiszen egyik fő eleme a karakterek felöltöztetése és fegyverekkel ellátása, a többi pedig gyakorlatilag egy ismétlődő elemekkel megtűzdelt, csak a történet és a humor által előrevitt eseménysor, és bizony, aki annyira nincs oda a sorozatért, pillanatok alatt elunja majd magát. A körökre osztott harc emiatt elég kényes pontja a játéknak, hiszen csak lelassítja az eseményeket, és igazán komolyan nem lehet venni, viszont nagyon sok idő elmegy vele, és az egyes elemei folytonosan ismétlődnek.

Szerintünk éppen ezért rétegjáték lesz a South Park: The Stick of Truth, amire elsődlegesen azoknak éri meg majd beruházni, akik bele tudják élni magukat az általános iskolások játékába, valamint rajonganak a South Park humoráért és világáért.

Translate »