Oldal kiválasztása

GC 2013 – Ryse: Son of Rome – Előzetes

GC 2013 – Ryse: Son of Rome – Előzetes
9 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Kölnben friss látnivalókkal, s érdekes részletekkel rukkolt elő a CryTek Xbox One-exkluzív középkori akciójátéka, a Ryse: Son of Rome.

A Ryse: Son of Rome nem csak egy mezei római alakulat vezérének történetét meséli majd el, a CryTek játékában ugyanis helyet fog kapni egy kooperatív multiplayer mód, a Gladiátor mód. Ebben a játékmódban Róma szívének és lelkének középpontjában, a Kolosszeumban fogunk rettenthetetlen gladiátorokként véres küzdelmeket vívni, reménykedve abban, hogy ezzel megváltjuk jegyünket a dicsőség kapujához.

A játék ezen módjában teljesen szabad kezet kap a játékos, személyre szabhatjuk harcba küldött gladiátorunkat. Egyedi páncélzattal, fegyverekkel, öltözettel és külsővel ruházhatjuk fel. Az ehhez szükséges pénzmagot az összecsapások során szerzett tapasztalati pontokból nyerhetjük, amivel aszerint jutalmaz minket a játék, hogy mennyire nyerjük el a közönség szimpátiáját, és mennyire komoly sérülések árán szerezzük meg a győzelmet. Itt meg kell említeni, hogy mikrotranzakció is lesz a játékban, a külön szerezhető aranytallérokért kapott booster packok véletlenszerűen generált tartalmakat fognak rejteni. Persze a folyamat meggyorsítható, ha valódi pénzért vásárolunk aranytallérokat, akkor még több bónuszt vásárolhatunk majd meg.

A játékmód tulajdonképpen a helyi arénamódnak felel meg, amiben folyamatos hullámokban érkező ellenfeleket kell visszavernünk, közben pedig küldetésről küldetésre változik a Kolosszeum "díszlete", ezzel mindig új, s egyre nehezebb helyzetbe hozva a játékost.

Lehetőségünk lesz saját kihívásokat készíteni, mégpedig saját helyszínekkel kombinálva, s ezeket aztán megoszthatjuk a játék közösségével. Mindegyik egyedi kihívásnak saját ranglétrája van, így minél többen játszanak a mi kihívásunkkal, annál magasabb díj üti a markunkat a végső siker esetén.

Kezdetben összesen 11 különböző multiplayer térkép lesz csak elérhető, amelyekhez bónuszként kaphatunk még egyet, ha a játék Day One kiadványát rendeljük elő.

Ami a harcrendszert illeti, az is kellően összetett, s változatos lesz. Mint minden hasonszőrű játékban, itt is az időzítésen lesz a hangsúly, de amíg a legtöbb hasonló címben a védekezés-támadás kombináció működőképes, addig itt egy jól időzített blokkolás még nem jelenti azt, hogy nyert ügyünk van. A Ryse-ban ugyanis egy jó blokk azt eredményezi, hogy védtelenné válik ellenfelünk, így sokkal hatákonyabb ellencsapást vihetünk be. Ellenkező esetben azonban hosszas küzdelmek árán tudunk csak győzedelmeskedni. A páncél se csak védekezésre lesz használható, ha megfelelően alkalmazzuk, akkor akár a kardot is helyettesítheti.

A kivégzések során páncélunk és kardunk egyaránt a hasznunkra válhat. A játékban három különböző kategóriába sorolható kivégzés lesz, amelyek közel 100 különböző kivégzési formát tartalmaznak majd. Lesznek olyanok, amelyek az adott helyszínhez igazodnak, például az ellenfél falról lerugása, de akadnak majd olyan kivégzések is, amikor egy láncra felfűzve egyszerre több katonát küldhetünk a túlvilágra, nem beszélve az egyes speciális képességekről. Az ehhez szükséges csíkunkat úgy tudjuk növelni, ha lehetőség szerint bekapott sérülés nélkül fűzzük egymásra a sima támadásokat.

A játékbeli Perk-rendszer hasonló elvet követ majd, mint a Call of Duty-ban. Megszerzett tapasztalati pontjainkat felhasználva eldönthetjük, mely képességeinket szeretnénk majd fejleszteni. Legyen szó a kivégzésekről, az életerőnkről, a Fókuszról (segítségével lelassíthatjuk magunk körül az időt) vagy a támadások erejének növeléséről, esetleg agilitásunkról. A Gladiátor módban a Perk-rendszer által osztogatott fejlesztési lehetőségeket az határozza meg, hogy a játék kezdetén melyik Istenhez tartozik hősünk. Játék közben társaink perkjeiből is hasznot húzhatunk, igaz, ilyenkor jó közel kell állnunk egymáshoz.

Kezdetben két távolsági alapfegyverünk lesz, az egyik a dárda, a másik pedig egy nyílpuska.

A QTE-szekvenciákra építő Ryse: Son of Rome az Xbox One nyitócímeként valamikor novemberben fog megjelenni.

:galeria:

Translate »