Oldal kiválasztása

House of the Dead: Overkill – Játékteszt

House of the Dead: Overkill – Játékteszt
12 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A két évvel ezelőtt debütált Wii-s House of the Dead: Overkill ezúttal PlayStation 3-ra költözött, s bővített tartalom és HD-ra felhúzott látvány mellett lövöldözhetünk a játéktermi hangulatot idéző játék zombijaira.

Két évvel ezelőtt, 2009-ben mutatkozott be a SEGA és a Headstrong Games on-rail shootere, a House of the Dead: Overkill, mely egyszerű játékmenete mellett a Tarantino-Rodriguez páros által feltámasztott, '70-es éveket jól jellemző slasher filmek hangulatát idézi. Ennek megfelelően a játékot övező körítés jól ismert B-kategóriás filmekből táplálkozik, így rendre visszaköszön a zsánerre jellemző képi világ, narráció és történetmesélés. A sztori ezúttal egy lepukkant déli, amerikai kisvárosban játszódik,  amit a félresikerült katonai kísérlet, a Formula X után elleptek a zombik. Főhőseink igyekeznek utánajárni a rejtélynek, s ebben szerencsére nem maradunk magunkra, ugyanis akár kooperatív módban is zombivadászatra indulhatunk.

 

A PlayStation 3-as House of the Dead: Overkill igyekszik a konzolhoz elérhető két kontrollert egyaránt kihasználni, tapasztalatunk azonban az, hogy a DualShockot használva a célzás nem túl pontos, így mindenképpen érdemes a Move-ra váltani. A célzás precizitásának akkor van igazán jelentősége, mikor nagyobb hullámban támadnak a zombik, a fejlövések ugyanis azonnal végeznek az ellenfelekkel, s így rengeteg kellemetlenségtől menthetjük meg magunkat. A találatokat XP-vel honorálja a játék, amit aztán fegyvereink fejlesztésére (erre a Gun Shopban van lehetőségünk), vagy újabb mordályok vásárlására fordíthatunk, illetve elhalálozáskor is lecsippent a pontunkból a játék. Meglehetősen drágák az újdonságok, de ha akció közben igyekszünk a pontos célzásra (például egymás utáni fejlövéseket osztunk ki), akkor a kapott pontokra szorzót  dob a játék, de akár kombinálhatjuk is a "támadásokat", mert ezek is extra pontokban térülnek meg. A pontszerzésre a küldetések során akár civilek megmentésével is lehetőségünk van. Az egyes helyszíneken felszedhető tárgyakkal is találkozhatunk. Ezek összegyűjtése többnyire extra pontokban merül ki, de találunk életpakkot, gránátokat, valamint az úgynevezett Slow Mo-Fo-t, amivel lelassíthatjuk az időt.

 

A House of the Dead: Overkill PlayStation 3-as változata természetesen igyekszik valami újat is felmutatni, így Isaac Washington és Agent G mellé betársul a sztriptíztáncos Candi Stryper, valamint két exkluzív helyszínen (Naked Terror és Creeping Flesh) is megfordulunk. A fegyverarzenál is bővült, többek között a nyílpuskával, de új szörnyek és főgonoszok is felbukkannak a játékban. Utóbbi esetében kissé fájó, hogy a boss-fightok meglehetősen ötlettelenre sikerültek, és feleslegesen el lettek nyújtva, így elég hamar unalmassá válnak. A játékban emellett kapunk 3D támogatást is, de ezt sajnos a megfelelő készülék hiányában nem tudtuk megnézni. Végezetül két újdonság: lesznek minijátékok, melyek ügyesen törik meg az olykor monotonná vált játékmenetet, illetve a single kampány végeztével megnyílik az úgynevezett Director's Cut mód, ahol korábban szerzett dolgainkat megtartva kell szívósabb ellenfelekkel, és komolyabb kihívásokkal szembenéznünk, természetesen a játék már ismert helyszínein.

 

A House of the Dead: Overkill HD-s változata rövid játékideje, és az online rész hiánya miatt tipikusan egy délutános játék, annak viszont nagyon szórakoztató. Aki rajong a Grindhouse stílusért és az azt jellemző, végletekig kifigurázott pillanatokért, és nem feltétlenül egy Resident Evil-féle borzongásra vágyik, az megtalálhatja számításait a SEGA rail shooterében.

 

Értékelés: 7/10

Translate »