Oldal kiválasztása

GC 2011 – Batman: Arkham City – Bemutató

GC 2011 – Batman: Arkham City – Bemutató
9 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Warner Bros. második bemutatója teljesen 3D-ben történt, két fejlesztő egymással versengve püfölte Arkham City ellenfeleit, illetve versenyt futottak az idővel, hogy a végén kiderüljön, a nemek harcában ki is győzedelmeskedik (ti. egy fiú és egy lány mérte össze ügyességüket).

Az idén október 21-ére beidőzített játék prezentálását természetesen a Rocksteady képviselői tartották, és elsődlegesen kihagyták a játék tartalmi részét, és inkább két fejlesztőjük versengését mutatták be Challenge Mode-ban, amint egyikőjük Catwoman, míg a másik Batman szerepében különböző feladatokat old meg. A média képviselőinek idejük sem volt nagyon reklamálni amiatt, hogy tulajdonképpen a gameplay csupán egyetlen részére korlátozódott a játéknak, hiszen egyrészt mindenki kapott egy 3D-s szemüveget, és a két 3D-s televízión teljes 3D-ben csodálhattuk meg a BAC lenyügöző világát, másrészt Dax Ginn fergeteges stílusban prezentálta a két fejlesztő versengését, és úgy éreztük magunkat, mintha egy sportközvetítés kellős közepébe csöppentünk volna. Dax Ginn tipikusan az a figura, akit el tudsz képzelni egy angol pubban, ahogy kezében egy söröskorsóval üldögél, és jó hangosan mesél valami vicces történetet tipikus brit akcentussal. Most azonban a kiállításon, egy bemutatóra berendezett szobában kommentálta szinte levegővétel nélkül a történteket, és a nemek nagy harcát, amint Batman és Catwoman időre és pontszámra teljesítenek különböző feladatokat. Mivel több helyről is visszahallottam, hogy ugyanilyen prezentáción vettek részt, le a kalappal Dax előtt, aki képes volt ezt teljes hangerővel, élvezetes stílusban napjában számtalanszor előadni. Az tuti, hogy a BAC prezentációja mindegyik résztvevő emlékezetében megmaradt.

 
Szóval, volt két gép, az egyik PS3-as, a másik X360-as, volt két televízió, amiken teljes 3D-ben tárult elénk a játék világa, rajtunk meg szemüveg. Az első challenge-feladat a bunyózás volt: egy tetőn kellett adott számú ellenfelet minél hatékonyabban likvidálni, amiért aztán a gép pontokat osztott attól függően, mennyire szép és hatékony volt a stílusunk. Itt nagyjából döntetlen alakult ki a két fejlesztő között, bár Batman karakterénél esetenként jóval magasabb pontszámok is születtek a jól bevitt kombók miatt. Ezt a játékmódot ugyanúgy képzeljétek el, mint bármelyik másik játék hasonló kihívását: jönnek hullámokban egymás után az ellenfelek, nekünk meg minél hatékonyabban kell ártalmatlanítani őket.
 
A következő játékmód az Invisible Predator volt, amikor is anélkül kellett likvidálni egy teremben az ellenfeleket, hogy azok észrevennének bennünket. Ezt a fajta lopakodást az első játékból már jól ismerhetjük, és a Batman karakter esetében ugyanezt is láthattuk. Míg Batman egyik kiszögellésről a másikra ugrándozott, majd szép csendben leterítette ellenfelét, addig Catwoman azt a képességét használta ki, hogy szinte bármilyen felületen mászni tud, így például utolsó ellenfelét alulról, egy rácsozaton keresztül likvidálta. Itt az igazán feltűnő az volt, hogy az ellenfelek egy picivel okosabbak lettek az előző verzióhoz képest, illetve hogy Catwomannek sokkal többet kellett másznia, így lassabban tudta teljesíteni a kihívást.
 
A legutolsó feladat során a játékban elérhető nyílt terepet mutatták be, ez a "verseny" csupán rögtönzött volt, ilyen feladat a végleges játékban nem lesz elérhető. A cél pedig az volt, hogy immáron mindkét játékos kizárólag Batman képességeit használva, a grapple és a szárnyakat kitartott repülés segítségével minél hamarabb eljussanak a kiindulóponttól az egyik toronyig. Itt ugyan hajszálnyival, de a női nem győzedelmeskedett, mi pedig időközben megcsodálhattuk, mennyire élő, mennyire óriási és mennyire látványos a fejlesztők által felépített világ. Az eddig látottak alapján nagyon jól döntöttek a fejlesztők akkor, amikor a nyitott világ mellett döntöttek, amelyben számos új kütyüvel, mellékküldetéssel és játékmódokkal találkozhatunk, továbbfejlesztett (és 3D-s) grafika és mesterséges intelligencia mellett. Mindezek mellett ott lesznek az izgalmas ellenfelek, a Joker mellé betársult Two-Face és Mr. Freeze is.
 
Nem tudom, kell-e még bármit is mondanom, hogy kiderüljön, az év egyik általunk legjobban várt játékáról van szó, amely ha tényleg hozza azt, amit eddig láthattunk belőle, akkor biztos befutója az idei karácsonyi szezonnak. Bár a 3D-s megjelenítést illetően ez a játék sem győzött meg arról, hogy nekem szükségem lenne erre a technológiára, biztos lesznek, akik ezt a tulajdonságát is lelkesen üdvözölni fogják. Mennyit is kell még aludnunk…? 🙂
Translate »