Oldal kiválasztása

GC 2011 – Uncharted 3: Drake’s Deception – Bemutató

GC 2011 – Uncharted 3: Drake’s Deception – Bemutató
13 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Talán nem túlzok, ha azt mondom, hogy az Uncharted 3 volt az idei kiállítás egyik legnagyobb neve, és erre a Sony a GC előtt megtartott konferencián és a kiállítással szemközt, az út túloldalán található Radisson Blu hotelben rendezett bemutatón is ráerősített.

Azon szerencsések között lehettünk, akik megtekinthették a szemközti hotel egyik előadótermében megrendezett bemutatót, ahol egy E3-as jelenetet láthattunk, illetve a sajtó képviselőivel egyetemben elsőként tekinthettük meg a GC előtti konferencia során bemutatott gameplay bővített verzióját. A hotelben három előadóteremben futottak a zárt körű prezentációk, miközben egy kisebb helyiségben sorban állás nélkül próbálhattuk ki a Sony legújabb címeit, többek között játszhattunk a DanceStar Partyval, illetve többféle Vitás játékot tesztelhettünk. Mivel a Sony esti partyján nem sok időm volt ezekkel a játékokkal megismerkedni, külön hálás vagyok a cégnek azért, hogy ezt a kis játékszobát berendezte a hotelben. A tapasztalatokról pedig majd egy másik írásban olvashattok. Most viszont térjünk vissza Drake kalandjaihoz, amit egy babzsákfotelekkel és egyéb törökös hangulatú ülőalkalmatosságokkal ízlésesen berendezett, a tesztgépektől paravánnal elválasztott, hangulatos kis teremben tekinthettünk meg.

 
Az egész bemutatót Arne Meyer tartotta a Naughty Dog képviseletében, közvetlen stílusban, és természetesen készségesen állt az újságírók rendelkezésére mind a bemutató alatt, mind utána. Először végigtolta az E3-as, egy hajón játszódó jelenetet, amelyben egy szerencsétlen baleset során a hajó léket kap, és Nathannek egy imbolygó, esetenként 90 fokkal oldalra forduló pályán kell lavíroznia a kiutat keresve. Arne elmondta, hogy ugyan az események alapjában véve scripteltek, hiszen egy lineáris vonalon szeretnék végigvezetni a játékos, azonban a fizikai hatások, pl. a beözönlő víz, a hajó imbolygása mind valós szimuláción alapulnak, így minden egyes játék alkalmával más és más lesz pl. az, ahogyan a víz az egyes, szállításra használt dobozokat dobálja, vagy ahogy a repülős jelentben szintén a dobozok viselkednek. Nagyon látványos, filmszerű effekteket és hangulatot teremtő bemutató, ám sajnos nem túlságosan új, hiszen ezt már az E3 során egyszer elsütötték.
 
A másik bemutatót szintén láthattuk az E3 során, illetve a Sony konferencián is ezt mutatták be, így ennek a részleteibe sem mennék bele túlságosan, hiszen a videós hírünkben az egész akciót megtekinthetitek. Ami az érdekes, hogy itt most egy kicsivel többet láthattunk a játékból, hiszen amikor kinyílik az ejtőernyő, és ellenfelünk lezúg a mélybe, hősünk pedig belekapaszkodik a hálóba, vége lett a prezentációnak (ezt láthatjátok videó végén). Mi most egy kicsit tovább láthattuk az eseményeket, ugyanis Drake elkezd feljebb kúszni, miközben folyamatosan esnek lefelé a különböző dobozok, amiket kerülgetni kell. Aztán következik egy kis lövöldözős harc, aminek következtében a repülőn egy óriási lyuk keletkezik, ami kiszippantja az embereket, és bár kitartóan kapaszkodik, Drake-et is. Amikor a biztos halálba zuhanunk a sivatag felett, nos, ekkor lett vége a prezentációnak. Ezzel pedig csak fokozták az előző cliffhangert.
 
Az előadást követően ki lehetett próbálni a multiplayer játékot, amiben most már szinte minden testreszabható, és valószínűleg minden rajongó megelégedésére szolgál majd a játékmenete – nem véletlenül indították útjára a bétát, hogy finomíthassanak az egyes részleteken. Bár az Uncharted-sorozat nem trilógiának indult, nagyon úgy néz ki, nem fognak megállni a harmadik résznél, hiszen amíg igény van, a fejlesztők igyekeznek kielégíteni azt. De ne rohanjunk ennyire előre az időben! A harmadik részről bizton állítható, hogy nagyot fog szólni a karácsonyi szezonban, és számos játékos kegyeit elnyeri majd. Ha a filmszerű jelenetek végigvonulnak az egész játékon, és legalább akkora élvezet játszani, mint külső szemlélőként nézni, akkor tuti befutó lesz. Anyag pedig lesz hozzá, hiszen jelenleg éppen az 50 GB-os határt feszegetik a fejlesztők, akik ígérik, mindent elkövetnek, hogy egylemezes legyen a játék. (Gondolom, felsőbb szintről ez utasítás is volt.) Nagy zsákbamacskát nem árulunk: kötelező darab a PS-tulajdonosoknak.
Translate »