Oldal kiválasztása

GC 2011 – The Darkness II – Bemutató

GC 2011 – The Darkness II – Bemutató
13 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A 2K Games másik nagy csinnadrattával bemutatott játéka a The Darkness II, amelyben Jackie Estacado bőrébe bújva próbálhatjuk meg kordában tartani a sötét erőket. Beszámoló a Gamescomon Seth Olshfski által megtartott bemutatóról.

Ahogy a másik két 2K Games-es játék esetében, most is egy kisebb terembe tereltek bennünket, hogy a fejlesztők bemutassák a játék játszható verzióját. Ami elsőre szembeötlő, az a "négykezes" játékmód, itt ugyanis ott van a két démonkarunk, amikkel különböző objektumokat foghatunk meg és dobálhatunk az ellenfél felé, illetve mindkét kezünkben tarthatunk egy-egy fegyvert is. Ebből talán már látszik, hogy az eszméletlen brutalitáson lesz a hangsúly, főleg, hogy különböző kivégzési formákat is gyakorolhatunk az ellenfeleken (ezeknek a fejlesztők különböző beszédes neveket is adtak). A játék hangulata és világa elsődlegesen a noir stílus jellegzetességeit követi (kicsit rajzfilmes és nagyon sötét), és természetesen a fény és a sötétség körül forog minden. Hogy annyira ne legyen egyszerű dolgunk, amikor fényben vagyunk, démonkarjaink használhatatlanok, ilyenkor Jackie kénytelen csupán a fegyverekre támaszkodni.

 
Sötétben azonban minden erőnkkel és képességünkkel rendelkezünk, leszámítva a kis intermezzókat, amikor Jackie arra összpontosít, hogy uralma alatt tartsa a sötét erőket, ugyanis a bemutatott demó során több olyan pillanat is volt, amikor démonkarjai saját maga ellen fordultak. Ilyenkor előfordul, hogy a még az előző részben meghalt barátnőjének, Jennynek a hangját hallja, és nagyon úgy tűnik, hogy ez az általa birtokolt démoni erő ki szeretne törni. Elég azonban az ellenfelek által hurcolt kézilámpa vagy egy autó reflektora is ahhoz, hogy rögtön elveszítsük képességeinket, és ezt az életünkre törő ellen ki is használja, úgyhogy semmiképpen sem kifizetődő csak a nyers erőre támaszkodnunk a harcok során, ésszel kell lavírozni a pályákon miközben megvívjuk harcunkat a Brotherhooddal. A testvériség katonái pedig ki fogják használni gyengeségünket, ezt elősegítendő pedig nem általlanak akár villanógránátokat is bevetni ellenünk.
 
A gyilkolások után XP pontokat kapunk, amiket aztán képességek fejlesztésére fordíthatunk. Ezt a játékból azonnal elérhető menü segítségével tehetjük meg. A demóban a Darkness lövedékeket mutatják be, amely során fegyverünkből sötét energiát lövellünk ki golyók helyett, ami azonban a nagy sebzés mellett alacsonyabb XP bónuszt és kevesebb, a sötétség által felfalható szívet eredményez. Képességeink közé tartozik, hogy átlátunk a falakon, és azokon keresztül is likvidálhatjuk ellenfeleinket. A vidámparkos pályán többször is felbukkan fő ellenfelünk, Viktor, aki után loholunk, illetve Darklingokkal is találkozhatunk. Ezek az apró segítők azt teszik, amire mi utasítjuk őket, és nagyban segítik az előrehaladásunkat. (A demóban pl. egy teherautóba ülve teszik szabaddá az utat előttünk.)
 
A bemutató végén Viktor úgy tűnik, győzedelmeskedik főhősünk felett, ám ekkor egy fénycsóva betölti a képernyőt, és a következő kép, ahogy Jackie egy kórházhoz hasonló helyen a saját kezét nézi (nincsenek démonkarok), és a vele szemben álló orvos közli vele, hogy most már minden rendben lesz. A jelenet azt sejteti, hogy Jackie csak álmodta ezt az egész rémálmot, de gyaníthatóan ennél több csavar is lesz még a cselekményben, amiről elég szűszavúan nyilatkoznak egyelőre az illetékesek.
 
A látottak alapján egy igazi trancsírozós, lövöldözős FPS-t várhatunk, sötét, komor hangulattal, érdekes pályákkal és karakterekkel. Nekem kicsit túl soknak tűnt a "négykezes" megoldás a harcban, és hogy megvalljam, maga a harc nem nyűgözött le különösebben (a kivégzések is elsőre érdekesek csupán, sokadszorra már untattak), főleg, hogy sokszor nagyon zsúfolt volt a harctér, és a különböző effektusok miatt helyenként nehéz volt követni az eseményeket. A grafika sem nyűgözött le különösebben, hiszen bár követi a trendeket, valahogy mégsem állt igazán össze egy teljes egésszé. Az alapján, amit láttam, nem hiszem, hogy az év játéka címre pályázhatna, ám a stílus és az előző rész kedvelőinek érdemes lesz tenniük vele egy próbát.
Translate »