Oldal kiválasztása

GC 2011 – Borderlands 2 – Bemutató

GC 2011 – Borderlands 2 – Bemutató
13 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A 2K Games egyik nagy durranása idén a Borderlands 2 volt a kiállításon, amit nagy titokban tartottak egészen a Gamescomig, amikor is viszont a sajtó képviselőinek már egy játszható verziót prezentáltak a fejlesztők.

A titkolózás még mindig nagy egyébként a PS3-ra és X360-ra, valamint PC-re készülő játék körül, de azért elég sok mindent meg lehett tudni az élő játék alapján. A prezentáció elején egy havas tájon találtuk magunkat, ahol megcsodálhattuk a gyönyörű grafikát, illetve a későbbiekben is megtapasztalt, félig rajzolt hatást keltő effektusokat. A játék bemutatása során felhívták a figyelmünket az újdonságokra, avagy a továbbfejlesztett mesterséges intelligenciára, például hogy az ellenfelek képesek különböző tereptárgyakat megfogni, és felénk hajítani, vagy éppen a kissé továbbfejlesztett fegyverrendszerre, így a kétkezesség során jól látni, éppen mit is tartunk a kezünkben. Igen, végre két fegyverünk lehet, amiket egymástól függetlenül használhatunk is! Ráadásul olyan innovatív megoldásokat is bevezettek, hogy pl. az egyik "eldobható" fegyver esetében, ha kifogy a tár, eldobhatjuk azt, ezzel letaglózva az ellent. És végre az ellenfelek testrészeit rendesen érik a behatások, tehát nem mindegy, hol találjuk el őket.

 
Aztán egyszercsak a demó során beugrik a játékos egy járműbe, és azzal kezdi elgázolni a szembejövő ellenfeleket. Mert ezt is megtehetjük a játékban. A lelkünkre kötik, hogy hangsúlyozzuk ki, amíg korábban a Borderlands-ben a szép táj a környéken csak körítésnek volt, immáron teljesen bejárható területet jelent, azaz óriási terepet fedezhetünk fel, és minden, ami a környezetünkben látható, bejárható. A rövid demó során aztán láthatunk egy boss fightot is, amely teljes mértékben a képregényes vonalra erősít, ugyanis előtte egy animáció vezeti fel ellenfelünket, nagy mennyiségű humorral megfűszerezve. Jön a Torturer, megjelenik a pajzsa, amin elég nehéz átlőni… Ráadásul egy szerencsétlen kis törpe lett rákötözve, aki, valljuk be, nem éppen érzi jól ott magát. A játékos tehát fogja magát, pontos célzással kiszabadítja a törpét, aki nekitámad az ellennek, és miközben ők egymással el vannak foglalva, mi szépen kinyírjuk a böhöm nagy Torturert, aki a pajzsát most már nem felénk tartja. Majd a törpe nem hogy hálás lenne, de elkezd felénk rohanni, és ránk támadni, persze, nincs túl sok esélye. A pörgős akció és rengeteg humor alapján úgy gondolom, bizton állíthatjuk, hogy a játék hangulatával nem lesz gond.
 
Egy másik jelenetben robotokkal kell megharcolnunk, ám nem csupán arról van szó, hogy az ellenfelet kell kiiktatnunk, hanem ennek okos kis segítői is vannak, kis repülő robotok gyógyítják a sérüléseit. Elmondják a közönségnek, hogy a játékosnak ilyen helyzetekben döntést kell hoznia, és választania, hogy az apróbb ellenfelek kiiktatása vagy a nagyobb ellenfél likvidálása a kifizetődőbb stratégia. Láthatunk egy kis kooperatív játékot is, ennél a csatlakozás a másik játékához sokkal egyszerűbb, mint korábban volt, és igen, van benne osztott képernyős játéklehetőség is! Steve Gibson még a bemutató elején azzal vezette fel, hogy a Borderlands nem lehetett volna azzá, ami lett, ha nincs a sajtó, akik felkarolják a játékot, és népszerűvé teszik a játékosok körében. Éppen ezért nagyon hálásak, és szeretnék, ha ugyanilyen lelkesek lennénk az új rész iránt is, amit nem folytatásnak szánnak, hanem egy teljesen újradolgozott koncepciót tárnak elénk. Az előadáson látottak során a mi érdeklődésünket biztosan felkeltették! Reméljük, hamarosan a demó képeit és videóját is közzéteszik, a teremben ugyanis sajnos fényképet nem lehetett készíteni.
Translate »