Oldal kiválasztása

Fable III: Traitor’s Keep – Játékteszt

Fable III: Traitor’s Keep – Játékteszt
13 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Fable III legújabb kiegészítője számos érdekes apróságot, továbbá három új területet és bossfightot, valamint újabb kalandokat ígér a játékosoknak. Hogy megéri-e az érte kért 560 MS-pontot, az a cikkünkből kiderül.

A Traitor's Keep már nagyon kellett a Fable III-nak, mivel a játék kialakításából fakadóan, ha sikerült befejezni a fő történeti szálat, nem sok teendőnk marad már Albion világában, leszámítva, hogy összegyűjtsük a különböző összegyűjtendő relikviákat, ami, valljuk be, nem éppen a legmotiválóbb feladat. Az új DLC viszont több új területet és számos kiegészítő elemet nyújt a játékosoknak, ráadásul teszi mindezt részletesen kidolgozott történet és vicces megvalósítás mellett.

 

Az új DLC történeti szála sajnos csak azok számára érhető el, akik nagyjából már végigvitték az eredeti sztorit, ugyanis uralkodóként kell szembeszállnunk az újabb ellenfelekkel, és maga az átvezetés is úgy kezdődik, hogy éppen trónszékünkben kezdünk bóbiskolni, amikor egy bérgyilkos tör az életünkre. Hogy kiderítsük, mi állhat a merénylet hátterében, meglátogatjuk Ravenscar Keepet, a börtönszigetet, a mókás, a Fable III hírhedt feltalálója, Faraday által megalkotott robotlényekkel benépesített Clockwork Island szigetet, illetve a Goldwin Estate-et.

 

Mindhárom területnek megvannak a maga ellenfelei, illetve főgonosza, ráadásul a robbanó majmok, vagy a Goldwin Estate különleges állatfajtái tovább színesítik a Fable amúgy is változatos világát. Bár maguk a főbb küldetések és ellenfelek nem jelentenek komolyabb kihívást egy kimaxolt Hősnek, azért érezhetően komolyabb ellenfeleknek számítanak, mint a királyi történet korábbi szereplői.

 

Mint a fentiekből is kiderülhet, teljesen más megközelítéssel álltak neki a legújabb DLC fejlesztésének a Lionhead emberei, mint tették azt az Understone esetében. Az Understone küldetései egyrészről bárki számára elérhetők voltak, másrészről nem túlságosan volt képes sokat hozzáadni Albion világához. Szerencsére a fejlesztők meghallgatták a rajongók sirámait, és most egy olyan valódi bővítéssel álltak elő, amely képes tovább szőni az események fonalát, és az eredeti játékidőt közel 5 órányi új tartalommal bővíti. Ez kiváló lehetőség a történet folytatására azok számára, akik már véghezvitték a fő szálhoz tartozó küldetéseket, viszont szinte semmilyen előnyt nem jelent azoknak, akik még a koronázás előtt, vagy közvetlenül utána tartanak a történetben, hiszen ők csupán egy újabb kutyafajtával és egy öltözékkel lesznek gazdagabbak.

 

A Knothole Island éppen ezért sokkal jobb koncepciónak bizonyult, hiszen az egyes küldetések a játék egészén végigvonultak. Valószínűleg ezt lett volna érdemesebb a Traitor's Keep esetében is követni, és akkor talán azt a problémát is sikerült volna elkerülni, ami Albion egész világában jellemző jelenség: hogy egy-egy terület kissé el lett hanyagolva, a nagyon szép környezetben a főbb feladatok teljesítéséhez alig pár küldetést kell végrehajtani, és csupán a gyűjtögetéseknek hódolva barangoljuk be igazi terjedelmében az egyes zónákat. Ez pedig igazán kár, hiszen az új területek gyönyörűek lettek. Reméljük, a közeljövőben megjelenő DLC-k orvosolni fogják ezt a problémát, és további tartalommal népesítik be az új területeket.

 

A Traitor's Keep kiváló választás mindazoknak, akik már a játék végénél tartanak, és bár bizonyos részei kissé karcsúra sikeredtek, 560 MS-pontért bőven elegendő új tartalmat, új öltözékeket, egy Démonkaput, új bossfightokat és új ellenfeleket találhatnak a legújabb DLC-ben. Ha valaki itt még nem tart, akkor nyugodtan napolja el a megvásárlását addig, amíg be nem fejezi az eredeti történetet, és csak az ingyenes verzióját szedje le a tartalmi bővítésnek.

 

Értékelés: 8/10

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »