Oldal kiválasztása

Iron Harvest – Játékteszt

Iron Harvest – Játékteszt82% XP82% XP
4 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A tesztpéldányunkat a Magnew Kft. biztosította.

Az Iron Harvest egy dieselpunk RTS játék, ami a Jakub Różalski-féle World of 1920+ -ban játszódik. A Scythe nevű társasjáték is ugyanebben az univerzumban játszódik, de a két játék nem azonos. A világ nagyon jól keveri a hatalmas, füstölő fém gépszörnyeket az egyszerű paraszti gyalogsággal. Ahelyett, hogy futurisztikus, akár Gundam-et idéző robotokról lenne szó, itt inkább az első világháborús harckocsikra emlékeztető szerkezeteket találunk. Három frakció játszható a történet során és mindhárom frakciónak megvannak a technológiai sajátosságai. Például a Rusviet-ek gépei inkább méreteikkel tűnnek ki, még a Saxony-t inkább a kifinomultabb gép jellemzik. A story során mindhárom frakciót irányíthatjuk, és egy nagyon jól összerakott és szép átvezetőkkel teli kampányt játszhatunk végig. Ha szeretnénk, akár co-opban is végigjátszhatjuk ezeket.

A három frakció (Polania, Rusviet, Saxony) saját nyelveket beszélnek. Ha szeretnénk, akkor használhatunk például angol szinkront minden nép számára, de ha igazán autentikus élményt akarunk, akkor bekapcsolhatjuk a native lehetőséget is. Így mindenki a saját nyelvén szólal majd meg a kampány során. Egy gyengepontja volt a native szinkronnak számomra, mégpedig a Polania kampányának bevezető részében a kiskorú főszereplő hangja. Valahogy nagyon gyenge az előadásmódja például az angol szinkronhoz képest. Szerencsére „kinövi” ezt a hibát, mire pár küldetés múlva már felnőttként találkozunk vele újra. Maga a kampány nyugodt szívvel mondható, hogy erősen súrolja a StarCraft II színvonalát, és a látványvilág is megtámogatja ezt. Ismét egy jó példa arra, hogy nagyon szép jeleneteket is lehet csinálni Unity engineben, ha megfelelő odaadással dolgoznak vele.

Mindhárom frakciónak megvannak a saját előnyei és hátrányai. Ezek a különbségek szép lassan csiszolódni látszanak. A kiadás előtti állapotához képest sokkal jobb a népek közti egyensúly. A közösség visszajelzései alapján próbálják finomhangolni a játékot, ugyanis a co-op mellett multiplayer csatákat is vívhatunk. Ennek elengedhetetlen feltétele a jó faction balance kiépítése. Például a Polania nagyon erős harassoló, erős távolsági gyalogsággal és jó a mechjeik mozgási sebessége, ezzel szemben a Rusvietek közép és közelharcban tudnak nagy pusztítást okozni. A multiplayer és skirmish játékok esetében további megkötések vannak. Nem minden frakció tud minden egységet előállítani. Saxony például nem tud lángszórós egységet előállítani, de medicet igen. Rusviet esetében ez fordítva igaz. Minden frakció lehet viszont minden egység, ha az egy ellenségtől megszerzett weapon dropból felveszi.

Több, mint 40 különböző egységet és 9 hero unitot irányíthatunk saját képességekkel a játék során. A játékstílus nagyon közel áll a Company of Heroeshoz, de sajnos az AI szintje jelenleg nem tudja felvenni a harcot vele. Nem egyszer volt olyan, hogy beküldtem az egységeimet fedezékbe, és mikor tüzet nyitottam az ellenségre, akkor azok befutottak az egységeim mellé és ugyan abból a fedezékből egymást lőtték. Ez már a mostani (második nagyobb) update során is fejlődni látszik, így valószínű mire a roadmap végére érnek a fejlesztők, ez nem okoz majd problémát. Egyelőre az útkereséssel is akadnak problémák, de szintén orvosolhatónak tartom. Nem újít a CoH formulán a gameplay, de nem is hiszem, hogy ez feltétlen szükséges lenne. Az egységeink taktikus pozícionálása a kulcs minden ütközetben.

A nyomasztó, sokszor tragikus történetet egy nagyon ütős soundtrack kíséri. Minden nép sajátos zenei stílusával együtt próbálja az átvezetőkben és a csatákban az érzelmeket közvetíteni a játékos felé. A készítők egy videót is összedobtak nekünk arról, hogyan is készültek ezek a különféle hangzások, és mi volt a fő motiváció az egyes frakciók stílusának kialakításánál. A játék válogatott OST-jét akár vinylen is megvehetjük a Deep Silver saját boltjából, ami 22 számot tartalmaz. 

Értékelés

82%

Összefoglaló Egyelőre AI hibákkal és útkereső gondokkal tarkított játékmenet nagyon hangulatos, és érzelmekkel teli kampányt nyújt nekünk. A zene és a képi világ jó betekintést enged a World of 1920+ világába. Multiplayer és co-op módok, és a frissítések során érkező mapok tovább bővítik a kampány nyújtotta játékidőt. Mivel folyamatos fejlesztések várhatók még a játékra, így mindenképp érdemes odafigyelni rá. Nem váltja meg az RTS piacát, de egy szolid termék a kihalóban lévő műfaj számára.

82%
Translate »